וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לחקירה פלילית אחרי הבריחה מהכלא? בכירים בשב"ס פנו לקבלת ייעוץ משפטי

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 14:37

גורמים בכירים בארגון פנו ביממה האחרונה לכמה עורכי דין בנושא, לקראת חקירה פלילית אפשרית או ועדת חקירה אם תקום. "יש לחץ עצום בקרב בכירים בארגון", אמר לוואלה! גורם המעורה בפרטים, ברקע הקריאות הגוברות לחקור את הפרשה לעומק

בווידאו: אחרי הצתת התאים- השר לביטחון הפנים סייר בכלא קציעות/דוברות שב"ס

מתכוננים לחקירה פלילית? לוואלה! נודע היום (חמישי) כי בכירים בשב"ס פנו ביממה האחרונה למספר עורכי דין, בהם עו"ד עודד סבוראי, על מנת לקבל ייעוץ משפטי לאחר בריחת האסירים מכלא גלבוע ולקראת חקירה פלילית אפשרית או ועדת חקירה אם תקום.

"יש לחץ עצום בקרב בכירים בארגון", אמר לוואלה! גורם המעורה בפרטים.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
כלא גלבוע לאחר הבריחה מהכלא, השבוע/אלי אשכנזי

במערכת אכיפת החוק עולות היום קריאות להקמת ועדת חקירה לבחינת התקלות שאפשרו את בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע השבוע. ואולם, במשרד לביטחון פנים אומרים כי ימתינו לקבלת התחקיר של האירוע לפני שיגבשו את עמדתם בנוגע להשלכות המקרה.

"בריחת האסירים מכלא גלבוע זה לא כשל נקודתי, מדובר במחדל של שנים שזועק לשמיים", אומר הבוקר לוואלה! בכיר במערכת אכיפת החוק. "ככל שנחשפים פרטים נוספים על השתלשלות העניינים שהובילו לבריחה, מתבררים ממדי המחדל. אין מנוס מהקמת ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה לבירור כל הנסיבות שהביאו לבריחת האסירים".

עוד בוואלה!

מול הקריאות לוועדת חקירה, במשרד לביטחון פנים אומרים: נחכה לתחקיר לפני הכל

לכתבה המלאה
עו"ד עודד סבוראי. מרים אלסטר, פלאש 90
קיבל פנייה. עו"ד סבוראי/פלאש 90, מרים אלסטר

מנגד, גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים הבהיר כי עמדת המשרד תתגבש רק לאחר שיתבהרו כל פרטי התקרית. "בשלב הזה המאמצים מתמקדים בשלושה מישורים. 1. איתור הנמלטים. 2. הרגעת הרוחות בבתי הכלא. 3. תחקור האירוע על ידי שב"ס והמשטרה", אמר לוואלה! גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים. "רק לאחר שהשר בר-לב יקבל לידיו את ממצאי התחקיר המלא של הבריחה, הוא יעיין בו ולפיו יגבש את עמדתו שיכולה גם להיות מסקנות אישיות כלפי בעלי תפקידים כאלה ואחרים".

בר-לב עצמו אמר הבוקר כי "נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה", ואישר כי במקביל נערכת חקירה שבוחנת אם "האם הבריחה לוותה בפלילים". עד כה נגבו במסגרת חקירת הפרשה עדויות מ-15 אנשי סגל בשב"ס על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, אך אף אחד לא נחקר באזהרה. יחידת להב 433 היא היחידה המוסמכת לחקור סוהרים.

בתוך כך, נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, פיזרה אמש את הספקות שהתעוררו בקשר להמשך תפקידה עקב בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. באיגרת ששיגרה לכלל עובדי שב"ס, הודיעה פרי כי "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully