וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול הקריאות לוועדת חקירה, במשרד לביטחון פנים אומרים: נחכה לתחקיר לפני הכל

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 11:46

בעקבות בריחת האסירים, בכיר במערכת אכיפת החוק קובע כי "אין מנוס מהקמת ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה". לעומת זאת, במשרד לביטחון פנים מבהירים הבוקר כי ימתינו לקבלת תחקיר של האירוע לפני שיגבשו את עמדתם בנוגע להשלכות הפרשה, בפרט בנוגע לבעלי תפקידים

בווידאו: דברי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב והמפכ"ל קובי שבתאי על אירוע הבריחה/צילום: שלומי גבאי

במערכת אכיפת החוק עולות היום (חמישי) קריאות להקמת ועדת חקירה לבחינת התקלות שאפשרו את בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע השבוע. ואולם, במשרד לביטחון פנים אומרים כי ימתינו לקבלת התחקיר של האירוע לפני שיגבשו את עמדתם בנוגע להשלכות המקרה.

"בריחת האסירים מכלא גלבוע זה לא כשל נקודתי, מדובר במחדל של שנים שזועק לשמיים", אומר הבוקר לוואלה! בכיר במערכת אכיפת החוק. "ככל שנחשפים פרטים נוספים על השתלשלות העניינים שהובילו לבריחה, מתבררים ממדי המחדל. אין מנוס מהקמת ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה לבירור כל הנסיבות שהביאו לבריחת האסירים".

מנגד, גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים הבהיר כי עמדת המשרד תתגבש רק לאחר שיתבהרו כל פרטי התקרית. "בשלב הזה המאמצים מתמקדים בשלושה מישורים. 1. איתור הנמלטים. 2. הרגעת הרוחות בבתי הכלא. 3. תחקור האירוע על ידי שב"ס והמשטרה", אמר לוואלה! גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים. "רק לאחר שהשר בר-לב יקבל לידיו את ממצאי התחקיר המלא של הבריחה, הוא יעיין בו ולפיו יגבש את עמדתו שיכולה גם להיות מסקנות אישיות כלפי בעלי תפקידים כאלה ואחרים".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, 6 באוגוסט, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
פרי, בר-לב ושבתאי ליד כלא גלבוע/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

הבוקר הבטיח השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, כי "נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".

"מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא 'גלבוע', משטרת ישראל, צה"ל ושירות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא ייפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים", אמר בר-לב, ואישר כי במקביל נערכת חקירה שבוחנת אם "האם הבריחה לוותה בפלילים". בר-לב יגיע היום לכלא קציעות, שם התרחשו אתמול הפרות סדר והצתות של שבעה תאי כליאה.

עד כה נגבו במסגרת חקירת הפרשה עדויות מ-15 אנשי סגל בשב"ס על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, אך אף אחד לא נחקר באזהרה. יחידת להב 433 היא היחידה המוסמכת לחקור סוהרים.

עוד בוואלה!

בר-לב על מחדל הבריחה: "נתקן את הכשלים"; נציבת שב"ס לסוהרים: אמשיך להוביל אתכם

לכתבה המלאה
בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
כלא גלבוע לאחר הבריחה, השבוע/אלי אשכנזי

בתוך כך, נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, פיזרה אמש את הספקות שהתעוררו בקשר להמשך תפקידה עקב בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. באיגרת ששיגרה לכלל עובדי שב"ס, הודיעה פרי כי "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם".

פרי ציינה כי אירוע הבריחה הוא "חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו - שמירת האסירים במשמרות בטוחה". היא הוסיפה כי "אין ספק, הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים".

פרי ציינה שמשבר בריחת האסירים יגרום לשירות בתי הסוהר "להשתפר ולנוע קדימה". היא ציינה שהאסירים הם "בני אדם מהמסוכנים שיש בעולם - מעשיהם בעבר העידו על כך, והעיקרון המנחה את יומם הוא שאין להם מה להפסיד". פרי חתמה את האיגרת בהבטחה להמשך כהונתה והובלתה את הארגון: "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully