וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב על מחדל הבריחה: "נתקן את הכשלים"; נציבת שב"ס לסוהרים: אמשיך להוביל אתכם

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 8:19

השר לביטחון פנים הבטיח כי אם תתגלה רשלנות מקצועית בחקירת בריחת האיסירם הביטחוניים מכלא גלבוע - "נטפל גם בה". רב-גונדר קטי פרי הדפה את הביקורת במכתב לסוהרים, והדגישה כי האירוע הוא "חמור ביותר, חוויה קשה, מטלטלת ומכוננת"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הבטיח היום (חמישי) בנוגע למחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע כי "נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".

"מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא 'גלבוע', משטרת ישראל, צה"ל ושירות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא ייפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים", אמר בר-לב, ואישר כי במקביל נערכת חקירה שבוחנת אם "האם הבריחה לוותה בפלילים". בר-לב יגיע היום לכלא קציעות, שם התרחשו אתמול הפרות סדר והצתות של שבעה תאי כליאה.

עד כה נגבו במסגרת חקירת הפרשה עדויות מ-15 אנשי סגל בשב"ס על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, אך אף אחד לא נחקר באזהרה. יחידת להב 433 היא היחידה המוסמכת לחקור סוהרים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, 6 באוגוסט, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
"המרדף לא ייפסק עד שנשים ידינו על המחבלים". בר לב/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

בתוך כך, נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, פיזרה אמש את הספקות שהתעוררו בקשר להמשך תפקידה עקב בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. באיגרת ששיגרה לכלל עובדי שב"ס, הודיעה פרי כי "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם".

פרי ציינה כי אירוע הבריחה הוא "חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו - שמירת האסירים במשמרות בטוחה". היא הוסיפה כי "אין ספק, הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים".

פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים. 06 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
"אירוע חמור ביותר. חוויה קשה, מטלטלת ומכוננת". פתח פיר הבריחה/אתר רשמי, .

פרי הודתה לכלל כוחות הביטחון הפועלים למציאת האסירים, וכינתה את המאמצים ללכידתם כ-"אירוע מבצעי לאומי מתגלגל". היא התייחסה לתחושות התסכול שעלו בקרב עובדי שב"ס, וקראה להם לנהוג "בממלכתיות, בשיקול דעת ובאיפוק, לדעת להכיל ביטויי אכזבה וביקורת, ולהימנע מתגובות קיצוניות".

עוד הדגישה הנציבה כי מרגע היוודע דבר הבריחה, ארגון שירות בתי הסוהר נמצא למעשה ב"שגרת חירום רצופה, הכוללת חיתוכי מצב וקבלת החלטות בקבועי זמן מידיים למענה למגוון התרחישים באופן מושכל, נחוש ומקצועי".

פרי ציינה שמשבר בריחת האסירים יגרום לשירות בתי הסוהר "להשתפר ולנוע קדימה". היא ציינה שהאסירים הם "בני אדם מהמסוכנים שיש בעולם - מעשיהם בעבר העידו על כך, והעיקרון המנחה את יומם הוא שאין להם מה להפסיד". פרי חתמה את האיגרת בהבטחה להמשך כהונתה והובלתה את הארגון: "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה".

לקריאת האיגרת המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully