וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בהר הבית מחשש להפרות סדר בשל בריחת המחבלים מהכלא; גנץ: ערוכים לכל התפתחות

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 13:11

המשטרה ערוכה להתפרעויות אפשרויות במתחם לאחר תפילת יום שישי. אתמול, קראו ברחוב הפלסטיני לקיים "יום זעם". שר הביטחון קיים הערכת מצב באזור ג'נין: "מדובר בשישה אנשים בתוך מיליונים, צריך לטפל בהם מבלי להפר את האיזונים האחרים בשטח"

גנץ: נשים את היד על 6 הנמלטים, ערוכים לכל התפתחות בכל מקום/עריכה: אביעד בללי

המשטרה נערכת היום (שישי) בכוחות מתוגברים בהר הבית, מחשש להפרות סדר לאחר תפילת יום שישי, בצל בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע ביום שני. במקביל, בפיקוד מרכז נערכים להתפרעויות ועצרות הזדהות עם האסירים ברחבי יהודה ושומרון. זאת, לאחר שאתמול נשמעו ברחוב הפלסטיני קריאות על "יום זעם".

אמש, המשטרה העלתה כוננות בכל רחבי הארץ לדרגה אחת לפני הגבוהה ביותר והחלה בתגבור כוחות בריכוזי קהל ומרכזי קניות ברחבי הארץ. כמו כן, קיימת היערכות לסיוע לשב"ס להפרות סדר בבתי כלא. עשרות המחסומים של המשטרה יהיו פרוסים ברחבי הארץ גם בסוף השבוע.

מהומות בהר הבית 10 במאי 2021. ניב אהרונסון
חשש ממהומות. שוטרים בהר הבית בחודש מאי/ניב אהרונסון
שר הביטחון בני גנץ, לאחר הערכת מצב במחנה סאלם, 10 בספטמבר 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ לאחר הערכת המצב במחנה סאלם, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר הערכת מצב במחנה סאלם הסמוך לג'נין, לאחריה ערך סיור באזור מעבר ג'למה. "אנחנו בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, נשים את היד על מי שצריך לשים עליו את היד", אמר גנץ.

"צריך להבין שמדובר בשישה אנשים בתוך מיליונים שחיים פה", הוסיף שר הביטחון. "צריך להיות מסוגלים לטפל בשישה האלה ובעוזריהם מבלי שנפר את האיזונים האחרים שנמצאים בתוך השטח. אני מקווה שהיום ייגמר שקט, כך או כך צה"ל ערוך לכל התפתחות בכל אחד מהמקומות".

בהערכת המצב השתתפו בכירים מארבעת ארגוני הביטחון, בהם מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה וכן נציגי שב"כ, המשטרה, מג"ב ושב"ס.

הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע, חברון, 8 בספטמבר 2021. וויסאם השלמון, פלאש 90
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מהכלא בחברון, השבוע/פלאש 90, וויסאם השלמון

מוקדם יותר, בכיר ברשות הפלסטינית אמר לעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי בכירים בפתח ובמנגנוני הביטחון ברשות הודיעו לישראל על הסכמתם לעזור במצוד אחר ששת המחבלים הנמלטים. על פי הדיווח, הסיוע הותנה בדרישה שהמחבלים שייתפסו ישובו למאסר, ולא יחוסלו.

לפי הגורם ברשות, ההחלטה התקבלה בתום דיון שהתקיים אתמול בין בכירים בוועד המרכזי של פתח לאנשי ביטחון ברשות. זאת, מתוך רצון לסיים את הפרשה, מחשש שהיא תגרור מחאה עממית שלא תשרת את עמדת הרשות - הרגעת המצב כדי להשלים את תוכנית "השלום הכלכלי".

עוד עולה מהדיווח כי הרשות הסכימה להרגיע את התסיסה בבתי הכלא הביטחוניים בישראל, מחשש שהיא מעוררת את הרחוב הפלסטיני, וכי לפני שבועיים, בפגישה בין גנץ לאבו מאזן, הסכים הראשון לשחרר אסירים פלסטינים כדי לחזק את מעמד הרשות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully