וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שמתח ביקורת על נסיגת ארה"ב מאפגניסטן: לפיד שיבח את הפינוי בשיחה עם בלינקן

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 5:20

בשיחת הטלפון עם שר החוץ של ארה"ב אמר לפיד כי הוא מעריך עמוקות את מאמץ מדינתו באפגניסטן - זאת לאחר שבשבוע שעבר אמר שהנסיגה היתה "צעד נכון שבוצע בצורה שגויה". עוד דנו השניים ברצועת עזה ובפרויקט הגרעין האיראני, וקבעו להיפגש בארה"ב באוקטובר

שר החוץ יאיר לפיד אמר אמש (שני) כי הוא מעריך עמוקות את המאמץ של ארה"ב באפגניסטן, במיוחד בכל הנוגע למבצע הפינוי יוצא הדופן של המדינה - כך ציין בשיחת טלפון לשר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן. דבריו אלה מגיעים לאחר שבשבוע שעבר מתח ביקורת על הדרך בה נעשתה הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן.

עוד דנו לפיד ובלינקן בנושא רצועת עזה. בשיחה הדגיש לפיד את המקום המרכזי שהרצועה תופסת במערכת השיקולים של ישראל, ותאר את המדיניות הישראלית לפיה הדרך לבטחון תושבי ישראל ולרווחה כלכלית בעזה, היא באמצעות מניעת ירי ומניעת התעצמות חמאס וצעדים כלכליים ברצועה. "בלינקן ברך על הצעדים בהן נקטה ישראל לאחרונה בכל הנוגע להקלות לרצועת עזה", נמסר בהודעת לשכת שר החוץ.

בנושא איראן, לפיד הביע דאגה מהתקדמות פרויקט הגרעין האיראני, תוך שהוא התייחס במיוחד לפגיעה הנמשכת בפיקוח על הפעילות הגרעינית האיראנית וציפייתו כי הקהילה הבינלאומית תטפל בכך בכל הכלים העומדים לרשותה.

בנוסף, איחל בלינקן ללפיד שנה טובה והשניים קבעו להפגש באוקטובר בארצות הברית.

שר החוץ, יאיר לפיד בפתח פגישת עבודה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ברומא 27/6/2021. רויטרס
קבעו להיפגש באוקטובר. לפיד ובלינקן בפגישת עבודה ברומא, יוני/רויטרס

בשבוע שעבר ציין יאיר לפיד כי "הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן הייתה צעד נכון שבוצע בצורה שגויה". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים עם התקשורת הזרה, יותר מיממה לאחר השלמת הנסיגה של ארצות הברית מקאבול.

באותה הזדמנות הוא הוסיף כי הוא אינו סבור שארצות הברית נסוגה מהמזרח התיכון אלא רק מעדכנת את הדרך בה היא פועלת באזור. לדבריו, הנושא עלה בשיחות שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן שבוע קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully