וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת פולין נגד לפיד: ההחלטה נגדנו פוליטית - יהיו לה השלכות

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 7:19

מורבייצקי יצא נגד שר החוץ, טען כי פעל מצרכים מפלגתיים, ואמר כי שנמוך היחסים בגלל חוק הרכוש "חסרת אחריות". "אם ישראל תמשיך לתקוף אותנו, יהיו לכך השלכות על התנהלותנו כלפיה בפורומים בינלאומיים", הזהיר. לפיד: "חלפו הזמנים שבהם פולנים פגעו ביהודים בלי תגובה"

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, תקף היום (ראשון) את שר החוץ יאיר לפיד בעקבות החלטתו לשנמך זמנית את היחסים עם מדינתו בשל אישור החוק שמגביל תביעות להשבת רכוש יהודי ואיים בתגובה של מדינתו. "ההחלטה הישראלית להוריד את דרג היחסים עם פולין בגלל חוק הרכוש היא חסרת אחריות וחסרת בסיס, שנעשתה לצרכים מפלגתיים", אמר מורבייצקי. "דבריו של לפיד לגבי פולין מעוררים כעס אצל כל אדם ישר".

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי, 19 במאי 2019. רויטרס
מאיים בתגובה דיפלומטית, ראש ממשלת פולין/רויטרס

"מעשיה של ישראל מגבירים את השנאה כלפי פולין ברחבי העולם", הוסיף ראש הממשלה הפולני. "אם ממשלת ישראל תמשיך בהתקפות על פולין יהיו לכך השלכות על היחסים הבילטרליים ועל ההתנהלות של פולין כלפי ישראל בפורומים בינלאומיים".

בתגובה לדברי ראש ממשלת פולין, מסר לפיד: "ההשפעה השלילית על יחסינו החלה ברגע שפולין בחרה ב-2018 להתחיל להעביר חוקים שמטרתם לפגוע בזיכרון השואה ובעם היהודי. הזמנים שבהם פולנים פגעו ביהודים בלי תגובה חלפו ולא יחזרו. ליהודים יש היום מדינה גאה וחזקה משלהם. אנחנו לא פוחדים מאיומים אנטישמים, ואין לנו שום כוונה למצמץ למול התנהגותה המבישה של ממשלת פולין האנטי דמוקרטית".

עוד בוואלה!

נשיא פולין אישר את החוק להגבלת תביעות רכוש, ישראל מחזירה את הנציג מוורשה

לכתבה המלאה
נשיא פולין אנדז'יי דודה, 14 באוגוסט 2021. רויטרס
יחתום על החוק מעורר המחלוקת, נשיא פולין אתמול/רויטרס

בשבת, כזכור, נשיא פולין, אנדז'יי דודה, אישר כי יחתום על החוק - כך דווח בסוכנות הידיעות הפולנית PAP. זאת, למרות מחאות חוזרות ונשנות מצד ישראל וארצות הברית בנושא. חתימתו של דודה מהווה את האישור הסופי לחוק, שצפוי להקשות על יהודים לתבוע בחזרה נכסים ורכוש שהוחרמו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

כאות מחאה, בישראל הודיעו כי הממונה על השגרירות בוורשה יחזור להתייעצויות בירושלים. בנוסף, משרד החוץ "המליץ" לשגריר פולין בתל אביב לא לשוב לישראל מהחופשה בפולין שבה הוא נמצא.

המשמעות של התגובה הישראלית היא הורדת דרג היחסים עם פולין באופן זמני. מדובר בתגובה חריפה, כמוהה ישראל לא ביצעה בתקופת כהונת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עם אף מדינה, לרבות טורקיה, שיזמה בעצמה את שנמוך היחסים.

לפיד: פולין הפכה למדינה אנטי דמוקרטית שאינה מכבדת את זכר השואה
15.8.21. רויטרס
יצא בחריפות נגד פולין, שר החוץ לפיד/רויטרס

בהודעה מטעם לשכתו של שר החוץ יאיר לפיד, נכתב בתגובה להודעת דודה: "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. כדאי שהשגריר הפולני ינצל את הזמן העומד לרשותו כעת, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה.

"זה לא ייעצר כאן. פולין הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית, לא ליברלית, שאינה מכבדת את הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית", המשיך לפיד במתקפה. "לעולם אסור לשתוק. ישראל והעם היהודי בוודאי לא ישתקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully