וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפולין נגד הביקורת בישראל על חוק השבת הרכוש: "לא חייבים כלום לאיש"

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 19:08

סגן ראש הממשלה ומנהיג מפלגת השלטון קצ'ינסקי אמר כי דבריו של לפיד נגד החוק לא מקובלים. "אנו קובעים את החוקים שלנו בעצמנו, ואנחנו לא חייבים כלום לאף אחד", אמר מי שנחשב לאיש החזק במדינה. החוק, שעוד זקוק לאישור הסנאט, יקשה על יהודים לתבוע רכוש שנגזל בשואה

סגן ראש ממשלת פולין ומנהיג מפלגת השלטון, ירוסלב קצ'ינסקי, גינה היום (שלישי) את הביקורת של ישראל על חוק חדש שיקשה על השבת רכוש יהודי לאחר מלחמת העולם השנייה, ואמר כי המדינה אינה חייבת דבר לאיש.

עד פרוץ מלחמת העולם השנייה, בפולין חיה אחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם עד שנמחקה כמעט כולה על ידי הנאצים. בעלי נכסים לשעבר וצאצאיהם נאבקים עבור פיצויים מאז נפילת המשטר הקומוניסטי בשנת 1989. עם זאת, הפרלמנט בפולין העביר בחודש שעבר טיוטת הצעת חוק שצפויה להקשות על יהודים לתבוע בחזרה את הרכוש שנגזל מהם או מבני משפחתם.

בתגובה, שר החוץ יאיר לפיד אמר כי מדובר ב"חרפה" ושגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ. בתגובה לזימון השגריר, משרד החוץ בוורשה זימן את הממונה על שגרירות ישראל בפולין, טל בן ארי, לשיחת נזיפה.

סגן רה"מ פולין ירוסלב קצ'ינסקי, 13 באוקטובר, 2019. רויטרס
"לא חייבים כלום לאיש". קצ'ינסקי/רויטרס

קצ'ינסקי, העומד בראש מפלגת השלטון הלאומנית "חוק וצדק" ונחשב לאיש החזק בפולין, אמר בריאיון עם השבועון הפולני "גאזטה פולסקה" שפורסם ברשת כי הערותיו של לפיד אינן מקובלות. "אנו קובעים את החוקים שלנו בעצמנו, ואנחנו לא חייבים כלום לאף אחד", הוסיף. משרד החוץ בישראל לא הגיב לדבריו.

הצעת החוק, שעוד זקוקה לאישור הסנאט, מיישמת פסק דין של בית הדין החוקתי בפולין משנת 2015, לפיו חייב להיות מועד אחרון שלא ניתן יהיה לערער אחריו החלטות מנהליות שגויות. מתנגדי החוק טוענים כי הוא יציב הגבלת זמן על הבקשות להשבת הרכוש שנגזל מיהודים.

קצ'ינסקי גם העלה מחדש את טענתה ארוכת השנים של פולין ולפיה גרמניה עדיין חייבת לפולין פיצויים בגין מלחמת העולם השנייה. "יש תשלומים שלא הוסדרו איתנו. עבור הפשעים וההרס ממלחמת העולם השנייה, גרמניה חייבת לנו מעל טריליון דולר".

כשישה מיליון פולנים, בהם שלושה מיליון יהודים פולנים, נהרגו במהלך המלחמה, וורשה נחרבה כליל עקב מרד של המחתרת הפולנית בשנת 1944. גרמניה אומרת כי כל התביעות הכספיות הקשורות למלחמה הוסדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully