וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד: לפיד יטוס לביקור מדיני במוסקבה וייפגש עם שר החוץ הרוסי

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 14:11

בהודעה מטעם משרד החוץ נמסר כי לפיד ימריא בצאת החג לביקור מדיני ברוסיה, שם ייפגש עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב. לפני כמה שבועות ביקרו במוסקבה ראש המל"ל היוצא בן שבת, וראש המל"ל הנכנס, חולתא. השניים נועדו עם מקבילם כדי לדון במצב בסוריה, לאחר תקיפות ישראל

בווידאו: שר החוץ לפיד בביקור רשמי ראשון אחרי 20 שנה במרוקו/צילום: ברק רביד

שר החוץ יאיר לפיד יטוס במוצאי ראש השנה, לביקור בזק מדיני ברוסיה, ויקיים פגישת עבודה עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב - כך נמסר היום (ראשון) ממשרד החוץ. זו תהיה הפגישה הראשונה ביניהם מאז כניסת לפיד לתפקיד. השר לפיד ימריא בצאת החג למוסקבה ויחזור למחרת.

לפני כמה שבועות ביקרו במוסקבה ראש המל"ל היוצא מאיר בן שבת והנכנס איל חולתא. הם נפגשו עם ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב ודנו עמו במצב בסוריה. זאת, לאחר שלפי דיווחים זרים ישראל תקפה כמה פעמים בסוריה בשבועות האחרונים.

משרד החוץ של רוסיה פרסם באופן חריג הודעות בהן התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל וטען כי רוב הטילים ששיגרו המטוסים הישראלים, יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של סוריה. סוגיית התקיפות הישראליות בסוריה צפויה לעמוד במוקד שיחותיו של לפיד במוסקבה יחד עם נושאים כמו הגרעין האיראני וסוגיות בילטרליות.

ביקור שר החוץ, יאיר לפיד במרוקו 11 באוגוסט 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בשגרירות ישראל במרוקו, אוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

בחודש אוגוסוט, טס לפיד לרבאט בירת מרוקו כדי לחנוך את הנציגות הישראלית במדינה. היה זה הביקור הרשמי הראשון של שר חוץ ישראל במדינה מזה יותר מ-20 שנה. לאחר שנחת נפגש לפיד עם מקבילו המרוקאי נאסר בוריטה.

בשבוע שעבר, לפיד פגש את השגריר הראשון של בחריין בישראל, חאלד יוסוף אל ג'לאהמה, שהגיש לו את העתק כתב האמנה שלו כשגריר בישראל. לפיד בירך את השגריר על הגעתו ועל הפתיחה הצפויה של שגרירות בחריין בישראל והשניים דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות ובין העמים. בפגישה שהתקיימה בכנסת, לפיד אמר כי הוא מקווה לבקר בקרוב בבחריין ולחנוך את שגרירות ישראל בבירה, מנאמה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully