וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על סערת לוחם מג"ב: "יש מי שמשתמש בצה"ל לקידום מטרות פוליטיות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 15:18

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, השיב בנט לסערה הציבורית לאחר המקרה בו נהרג בראל חדריה שמואלי בגבול עזה. "על צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו". לפני הישיבה, שרי הממשלה הציפו מחלוקת על בקשת המדינה לדחות את פינוי חאן אל-אחמר, אף שמדובר בהחלטה שלא עולה להצבעה

בווידאו: בנט מגיב על סערת לוחם מג"ב: "יש מי שמשתמש בצה"ל לקידום מטרות פוליטיות"/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל, ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות. זאת, בצל המקרה בו נהרג סמ"ר בראל חדריה שמואלי בגבול עזה.

בנוסף לכך, בנט גיבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואמר כי "כשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים - יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות". עוד הבהיר כי "קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 5 בספטמבר 2021. רויטרס
"קרבות רבים עוד לפנינו". בנט/רויטרס

בישיבת הממשלה הודיע בנט כי אחרי החגים הממשלה תרחיב את מערך בדיקות האנטיגן במערכת החינוך גם לילדים במעונות היום. בפתח דבריו בישיבה, הביע סיפור מהצלחת מבצע הבדיקות לפני פתיחת שנת הלימודים. "נערוך שוב בדיקות אנטיגן לילדים אחרי החגים - כולל לילדים במעונות", אמר.

המחלוקת על חאן אל-אחמר

טרם ישיבת הממשלה, התעוררה מחלוקת סביב הודעת משרד החוץ כי המדינה תבקש דחייה של חצי שנה בפינוי חאן אל-אחמר, כשבמפלגות הימין ביקרו את המהלך ובשמאל תמכו בו. יש לציין כי מדובר בהחלטה של שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט וכי הדבר לא עולה להצבעה בממשלה.

שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "זה לא סוד שאנחנו חושבים שהיה צריך לפנות את חאן אל-אחמר, ליברמן כשר ביטחון כבר התחיל להוציא את זה לדרך".

"יש בממשלה הזו שר ביטחון וראש ממשלה והנושא הזה נמצא בתוך הסמכויות שלהם", הוסיף פורר. "עמדתנו לא השתנתה, נכון לפנות. "לצערי אין רוב בממשלה לעניין הזה".

רה"מ נפתלי בנט וחברי הכנסת לאחר ההצבעה על התקציב במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
הכנסת בהצבעה על תקציב המדינה. שבוע שעבר/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג (מרצ) התייחס גם הוא לנושא ואמר: "בג"ץ ביקש את עמדת הממשלה בסוגיה, חאן אל-אחמר זו אדמת מדינה והמדינה תחליט. גם אנחנו אמרנו דברים לפני הבחירות שלא מתגשמים עכשיו, אבל זו ממשלה של הסכמות ושל סטטוס קוו".

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) התייחס לביקורת על דחיית הפינוי ואמר כי "אני שומע טענות בקרב תומכי נתניהו על חאן אל-אחמר. זה מעניין כי אני זוכר שאז הבטיחו לפנות תוך כמה ימים, וזה לא קרה. אנחנו לא מבטיחים כלום. אני חושב שצריך לפנות את חאן אל-אחמר לפני שנה ולפני שנתיים, אבל זו לא המהות".

אמש, משרד החוץ הודיע כי המדינה תבקש מבג"ץ דחייה של חצי שנה בפינוי הכפר. בסוף יולי אישר בג"ץ דחייה של הפינוי, אך הדגיש בהחלטתו ש"לא עוד". הצעד הוכשר בבג"ץ לפני כשלוש שנים ועורר ביקורת ציבורית נרחבת משמאל, במקביל לדרישות לקדמו מימין. מאז, ההחלטה נדחתה פעמים רבות, בעיקר על רקע משבר הקורונה ו"העיתוי הביטחוני".

בד בבד, אושרו בישיבת ממשלה שלושה מינויים: שגריר ישראל בארצות הברית, השגריר בקנדה ומנכ"ל משרד הנגב והגליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully