וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על מות לוחם מג"ב: הוראות הפתיחה באש ברורות, לא מבטיחים אפס שגיאות

עודכן לאחרונה: 3.9.2021 / 11:30

כוכבי אמר את הדברים בתגובה למחאה בעקבות נפילתו של בראל חדריה שמואלי. הוא הוסיף כי "בשדה הקרב ההחלטות מתקבלות בתנאים מורכבים, ולא ניתן להימנע מטעויות", והבהיר כי צה"ל עורך "תחקיר שהופך כל אבן". במקביל לנאום הרמטכ"ל בבסיס בחיפה, פרצו הפגנות אלימות בגבול עזה

בווידאו: הגעת אלוף פיקוד דרום לבית משפחת החייל/עריכה: אביעד בללי

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (חמישי) כי "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות, כל טענה אחרת אינה אלא שקר מוחלט". זאת, בעקבות מותו של לוחם מג"ב סמל ראשון בראל חדריה שמואלי לפני כשבועיים, והביקורת שלוותה לתקרית הקשה. כוכבי הוסיף כי צה"ל משלים תחקיר "שהופך כל אבן, שמבוסס על מקצועיות וערכיות בלבד", וכן ציין כי "לא נבטיח אפס שגיאות, אך אנו מחויבים למאמץ קבוע של תחקור ושיפור".

שעה שכוכבי נשא את הדברים בטקס החלפת מפקד חיל הים בבסיס חיפה, פרצו הפרות סדר אלימות בגבול רצועת עזה. גורמים באוגדת עזה מסרו לוואלה! כי לפי שעה ההפגנות מתקיימות במספר רב של מוקדים, וכי הן כוללות השלכות מטעני חבלה.

כוחות צה"ל מפזרים את המפגינים המתפרעים שמנסים להגיע אל הגדר, באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות בהם גז מדמיע. לדברי חיילים בשטח, המפגינים הבעירו צמיגים רבים המקשים על שדה הראייה במרחב בשל העשן הסמיך העולה מהאש.

בראל חדריה שמואלי. דוברות מג"ב, אתר רשמי
בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, דוברות מג"ב

עוד הדגיש הרמטכ"ל בנאומו כי "כל חייל הניצב בפני איום וסכנת חיים, בשגרה או בלחימה, רשאי, צריך ומחויב לפעול בחדות, לחתור למגע ולסכל את האיום". בנוסף, הסביר כי בשל ההתרחשויות הפתאומיות בשדה הקרב אין אפשרוות לצפות כל אירוע, ולכן לא ניתן להימנע מטעויות. "מסיבה זו מפקדי צה"ל לא שולחים חיילים לקרב - הם יוצאים איתם ומובילים אותם. גם באירוע זה המח"ט והמפקדים הובילו מלפנים ושהו עם החיילים בקו המגע עם האויב".

"באירוע בו מנעו כוחות צה"ל פגיעה בריבונות מדינת ישראל, ועמדו בין המחבלים לבין תושבי נחל עוז. שילמנו על כך מחיר כבד, איבדנו את בראל חדריה שמואלי. אני מחבק את המשפחה ומחזק אותה", אמר. "ארגון מצוין אינו חף מטעויות אבל מקיים תהליך למידה יסודי. זוהי חובתנו למקצוע, לביטחון, לחברה הישראלית, להורים, למשפחות ומעל לכל, לחיילים".

עוד בוואלה!

בנט על מות לוחם מג"ב: "יש פוליטיקאים ששולחים פעילים פוליטיים ללוויה, בושה וחרפה"

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"חובתנו לביטחון, לחברה הישראלית, להורים, למשפחות ומעל לכל, לחיילים", כוכבי/ראובן קסטרו

בטקס החליף אלוף דוד סער סלמה את אלוף אליהו שרביט כמפקד חיל הים. על פועלו של חים הים, אמר כוכבי: "העליונות הימית של מדינת ישראל הופכת לחיונית עוד יותר, נוכח נסיונות האויב לחדור מן הים, לבצע פיגועים, להבריח אמל"ח או לתקוף כלי שייט ונכסים אסטרטגיים ישראליים - שימור העליונות הימית היא הכרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully