וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה לקראת החגים: ממליץ להתפלל בחוץ, בדיקת PCR לילדים תהיה תקפה ל-4 ימים

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 19:14

בתדרוך לעיתונאים אמר זרקא כי נעשה מאמץ גדול כדי לאפשר את התפילות בבתי הכנסת. "ייצרנו מרחבים ציבוריים לטובת תפילה בחוץ". עוד הוסיף בתגובה למתקפה של ראש עיריית אילת, לנקרי, על ד"ר אלרעי פרייס, עקב קריאתה לבטל את פסטיבל הפאנג'ויה: "חבים לה תודה ענקית"

בווידאו: פרויקטור הקורונה בתדרוך לקראת החגים/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה סלמן זרקא אמר הערב (חמישי) בתדרוך לעיתונאים כי בתקופת החגים, יוארך לילדים מתחת לגיל 12, תוקפה של בדיקת ה-PCR ל-96 שעות, במקום 72 שעות. "אנחנו יודעים שאי אפשר לעשות באמצע ראש השנה בדיקת אנטיגן, לכן הארכנו את התוקף", אמר.

בתגובה למתקפה של ראש עיריית אילת אלי לנקרי על ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לאחר שזו פרסמה מכתב חריג נגד פסטיבל הפאנג'ויה, אמר זרקא כי "אני חושב שכולנו בציבור חבים תודה ענקית לד"ר אלרעי פרייס". הפרויקטור הוסיף כי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומנסים כל הזמן לאזן בין צמצום לבין לאפשר חיים.

זרקא הדגיש את הצורך בשמירה על ההנחיות במיוחד בתקופת החגים בה אנשים מתקהלים בבתים ובבתי הכנסת. "ברור לנו שהרבה אנשים ילכו להתפלל, אנחנו ממליצים לציבור להתפלל בחוץ ולא בבית הכנסת. עשינו מאמץ גדול עם שרת הפנים בשביל לייצר אוהלים ומרחבים ציבוריים לטובת תפילה בחוץ. בנוסף אני ממליץ - תתחסנו".

תדרוך פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, 2 בספטמבר 2021. ללא, צילום מסך
"חבים תודה ענקית לאלרעי פרייס". זרקא/צילום מסך, ללא

לגבי פתיחת שנת הלימודים כסדרה הבהיר זרקא כי המהלך הוא "מסר ברור של כולנו שהפתרון הוא לא להסתגר בבית אלא להמשיך בחיים". עוד אמר כי אין לו "שום הבטחה שלא יהיו מקרי חולי בבתי הספר, וגם לא נוכל להבטיח שלא נסגור כיתות או בתי ספר. זה לגמרי מונח על השולחן", והוסיף כי משרד הבריאות מנגיש את החיסונים לתוך בתי הספר. זרקא טען כי הוא אינו יכול לנקוב במספר בו יוחלט על סגירת מערכת החינוך אם תהיה עלייה בתחלואה. "אין לנו תכנית כזאת".

פרויקטור הקורונה שב והדגיש את חשיבות ההתחסנות של האוכלוסייה ואמר כי במשרד הבריאות "עוקבים אחרי הנתונים ויש לנו אופטימיות, אך אנחנו רחוקים מסיום האירוע הזה. הנשק הכי טוב זה החיסון".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן את נתוני הקורונה של היממה החולפת, כשלראשונה מתחילת המגיפה אובחנו יותר מ-11 אלף מאומתים. עם זאת, לצד העלייה מספר החולים באה ירידה בתחלואה הקשה - מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ירד מ-689 ל-666.

בדיקת קורונה בתחנה של מד"א, ירושלים,29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מתחם בדיקות בירושלים, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

החולים החדשים אובחנו ב-142,636 בדיקות, בשיעור גבוה של 7.92% מכלל הנבדקים. בסך הכול, ישנם 90,058 חולים פעילים בנגיף בישראל, בהם 1,109 מאושפזים ו-149 מונשמים. שמונה מאובחנים נוספים מתו ביממה האחרונה, והמספר הכולל עלה ל-7,090. מניין הנדבקים עלה ל-1,088,630.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully