וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אילת נגד משרד הבריאות: "לא ניתנו כלים להגביל את פסטיבל פאנג'ויה"

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 14:44

במכתב חריף שהעביר להורוביץ ולאלרעי פרייס, טען לנקרי כי הסירו אחריות מהמסיבה שנערכת בעיר. ראש העיר אף הצהיר כי מטרת המכתב שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור הייתה "לנפנף בו בבחינת 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'". תיעוד: פקקי ענק ותורים ארוכים במלונות באילת

בווידאו: התגודדות של המוני צעירים לקראת פסטיבל הפאנג'ויה באילת/צילום: אורי שיש

ראש העיר אילת אלי לנקרי תקף היום (חמישי) את משרד הבריאות וטען כי הסיר אחריות מפסטיבל הפאנג'ויה. במכתב חריף ששיגר לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כתב כי לא ניתנו לעירייה כלים להתמודדות עם ההתקהלות, שעשויה להביא לזינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. זאת, בזמן שהמונים החלו להגיע למלונות בעיר.

לטענתו של לנקרי, מטרת המכתב שפרסמה אתמול אלרעי פרייס, בו מתחה ביקורת על המארגנים והמשתתפים בפסטיבל והתריעה מפני הדבקה המונית, הייתה להעביר את האחריות ממשרד הבריאות אל הציבור. "קיבלתי את המכתב ומצאתי שאינני יכול לעבור עליו לסדר היום. המכתב איננו אלא התערטלות ציבורית של השלטון המרכזי מאחריות לשלום הציבור".

עומסים על הכביש באילת. מערכת וואלה!, אתר רשמי
פקקי ענק באילת, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!
אלי לנקרי. רוני בלחסן, אתר רשמי
תוקף את משרד הבריאות. לנקרי/אתר רשמי, רוני בלחסן

ראש העיר אף הצהיר כי "לא בכדי המכתב נשלח ללא נמען וברגע האחרון ממש - המכתב יועד לתקשורת וכוון לדעת הקהל. מטרתו לאפשר למשרד הבריאות להסיר מעליו אחריות ציבורית ולנפנף במכתב בבחינת 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

במקביל למכתב ששלח, אלפי סטודנטים נכנסו לעיר לאורך היום, ורבים עוד צפויים להגיע בהמשך. בסרטונים שצילמו תושבי אילת ומשתתפים בפסטיבל נראים פקקים ארוכים ברחובות ותורים משתרכים בפתח מלונות שונים בעיר.

דיון בהובלת שר הבריאות, ניצן הורוביץ ובהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק 19 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
טענות להסרת אחריות. הורוביץ ואלרעי פרייס/מערכת וואלה, אתר רשמי

אלרעי פרייס תקפה אתמול את הפסטיבל במכתב חריג. "הסיכון להדבקה המונית הינו גבוה ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם", כתבה. "באירוע הפאנג'ויה המתוכנן באילת עתידים להגיע סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ למספר ימים של מסיבות, בהן אלפים רבים באים במגע זה עם זה במסיבות שונות ללא שמירה על מסיכה וריחוק חברתי".

במכתבה, הביעה אלרעי פרייס חשש כי קיום אירועים רבי משתתפים, בהם אירועי שמחה ומסיבות המוניות, עלולים להוביל לעלייה משמעותית בתחלואה, גם אם הם נערכים בחוץ. "גם בגל תחלואה זה, כמו בקודמיו, היו אירועים של הדבקות המוניות במסגרות אלו", ציינה. "כשמדובר באירועי מסיבות המוניות המתמשכים במשך מספר ימים, כשהמשתתפים עוברים ממסיבה למסיבה, לא מספיק להסתכל על כל מסיבה כזו כאירוע נפרד אלא לראות את כלל התמונה והסיכון הכרוך עימה. סיכון זה הינו גבוה מאד מבחינה בריאותית ולא ניתן לאפשר את קיומו בצורה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully