וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פתיחת הלימודים, ההורים החלו לבדוק את ילדיהם: "להגן על המשפחות שלנו"

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 16:52

יום לפני פתיחת שנת הלימודים, במשרד החינוך חילקו למשפחות יותר מ-2 מיליון בדיקות מהירות. בעוד חלק מההורים מברכים על היוזמה, אחרים מפקפקים בתוצאות הבדיקות ומספרים על אובדן אמון במערכת. טל, אם לתאומים: "טרלול אינסופי, הבדיקות רחוקות מלהיות אמינות"

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

מבצע החלוקה של בדיקות האנטיגן המהירות נכנס לישורת האחרונה, ובימים האחרונים משרד החינוך סיפק באמצעות פיקוד העורף קרוב לשתי מיליון ערכות בדיקות מהירות. הבדיקות מיועדות לילדי הגנים העירוניים ולתלמידי כיתות א'-ט', ומטרתן היא למנוע את הגעתם של תלמידים מאומתים לגנים ולבתי הספר. ההורים מתבקשים להעביר הצהרה כי ילדם נבדק ונמצא שלילי לקורונה לפני תחילת הלימודים.

במשרד החינוך מאמינים כי מרבית ההורים ישתפו פעולה עם ביצוע הבדיקות, היות ולא מדובר בחובה. ההורים יצטרכו לחתום על טופס הצהרת בריאות המכיל סעיף של ביצוע הבדיקה, אך עם זאת, גם ילד שלא יבצע את הבדיקה, עדיין יורשה להיכנס. מנכ"ל משרד החינוך הביע בעבר תקווה כי המבצע יקטין ב-70% את מספר הילדים המאומתים שיגיעו למערכת החינוך ויגרמו להדבקה המונית.

הדעות בנושא הבדיקות המהירות מגוונות - חלק מההורים מברכים על יוזמת משרד החינוך וביצעו את הבדיקה, ויש כאלה שלא, כשחלקם מספרים כי איבדו אמון במערכת ושמדובר בבדיקות "לא אמינות".

תלמידים מקבלים ערכה ביתית לקראת פתיחת שנת הלימודים 30 באוגוסט 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
תלמידים מקבלים ערכה ביתית לפתיחת שנת הלימודים, אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני
בדיקת קורונה מהירה מסוג אנטיגן ערב פתיחת שנה''ל 31 באוגוסט 2021. אביטל שיינר, אתר רשמי
בדיקת קורונה מהירה (אנטיגן)/אתר רשמי, אביטל שיינר

ויקה שטיימן מנשר, כבר עשתה הבוקר את הבדיקות המהירות של ילדיה בני ה-3 וה-4. "לילדים זה לא היה כזה נעים, לא כיף שדוחפים לך משהו לאף", סיפרה. "למרות שאמרו שזה לא חובה, אני חושבת שהם היו חייבים לעשות את הבדיקות כדי להיכנס לגן. עדיף לעשות ולדעת. אני יודעת שיש המון הורים שיגידו שהם עשו ולא באמת יעשו, כמו שהיה לנו עם מדידות החום. אני מעדיפה לעשות את הדבר הקטן הזה כדי לדעת שהם לא חולים ולא להכניס כיתה שלמה לבידוד. זה נותן לי תחושה טובה".

גם ק' מרחובות שותפה לדעתה של שטיימן. ק' עצמה היא גננת ורואה חשיבות עליונה בביצוע הבדיקות. "אני חושבת שצריך לעשות בדיקות מהירות על מנת למנוע בידודים במיוחד לפני החג. הבדיקה לא כואבת ואם זה יכול למנוע בידודים ובאמת להגן על המשפחות שלנו, על האנשים המבוגרים יותר- זה מבורך. אני בעד ערבות הדדית", היא אמרה.

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
במשרד החינוך מאמינים כי ההורים ישתפו פעולה. מתחם בדיקות מהירות/ראובן קסטרו
ילדיה של ויקה שטיימן. באדיבות המצולמים
"עדיף לעשות ולדעת" ילדיה של ויקה שטיימן/באדיבות המצולמים

לדברי ק', עצם העובדה שביצוע הבדיקות הוא לא חובה מהווה אבסורד. "שלחנו הודעות להגיע לקחת בדיקות מהגן אך זה לא חובה. זה אבסורד. חלק יעשו וחלק לא. מה זה שווה? אני התחסנתי חיסון שלישי למען ילדי הגן, למען ההורים ולמען משפחתי. אבל יש אנשים שלא יעשו זאת בשבילנו וזה חבל".

טל מלכה, אמא לתאומים בני ה-9 מתל אביב, אמרה שאין בכוונתה לעשות את הבדיקות המהירות לילדיה. "איבדתי את האמון במערכת, ראינו גם את הבדיקות הסרולוגיות שנסגרו אחרי שלושה ימים, ועכשיו יש גם את הבדיקות המהירות, זה פשוט מכניס אותנו לטרלול אינסופי", היא מסבירה. לדבריה, "הבדיקות עצמן רחוקות מלהיות אמינות וזה בעיקר גורם לטרטור של הילדים שאין להם חלק בכל הדבר הזה, ואנחנו לא רוצים להעביר אותם דרך זה. יש לי ילד אחד מחלים וילד שני לא, הוא לא יעבור את הבדיקה. אין פה בכלל התחשבות בפן הרגשי והפסיכולוגי. הילדים שלי בני 9 - בגילאים האלה זה משפיע עליהם".

מלכה הוסיפה כי ויתרה גם על ביצוע הבדיקות הסרולוגיות. "גם אם אתה לא רופא, מספיק להסתכל ולחפש מידע, ישר מבינים שזה משהו שהוא לא רציני. מין פופוליזם זול לנסות על חשבון הגב של הילדים שלנו, אני לא משתפת עם זה פעולה. אנחנו מנסים להיזהר במקומות אחרים ולא בטרללת הבדיקות", היא הסבירה.

טלי מלכה, אמא לשניים מתל אביב. באדיבות המצולמים
"מנסים להיזהר במקומות אחרים, לא בטרללת הבדיקות". טל מלכה/באדיבות המצולמים
ענבל בוזיקובסקי, אמא לשלושה ילדים מיבנה. באדיבות המצולמים
"הילדים שיתפו פעולה". ענבל בוזיקובסקי/באדיבות המצולמים

מנגד, ענבל בוזיקובסקי, אמא לשלושה ילדים מיבנה, סיפרה כי כל ילדיה עשו בדיקות לקראת פתיחת השנה: "עבר בסדר גמור. הילדים שלי שיתפו פעולה והיו יותר בוגרים מהאנשים שאומרים שלא יעשו בדיקות. אני חושבת שזה חשוב מאוד לבצע את הבדיקה, היא באמת לוקחת שתי דקות והילדים שיתפו פעולה ממש יפה. המטוש קצת דגדג באף וזה הכל. תוך רבע שעה התקבלה תשובה ונגמר הסיפור. הילדים ממש התעניינו, שמו טיימר של 15 דקות לקבלת התשובה, עזרו לי עם החזקת המבחנה, היו חלק מכל הסיפור ושיתפו פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully