וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למשוך מצביעים, פוטין מחלק מענקים לחיילים ולגמלאים

31.8.2021 / 19:16

נשיא רוסיה אישר תשלומים חד-פעמיים לאנשי כוחות הביטחון, תובעים ופנסיונרים, ימים לפני הבחירות לפרלמנט ועל רקע שחיקת התמיכה במפלגת השלטון. בקרמלין מכחישים שיש קשר בין הדברים, אך באופוזיציה טוענים שמדובר ב"שוחד ממוקד"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ריאיון ראיון טלוויזיוני במוסקבה 30 ביוני 2021. רויטרס
נמצא בשלטון מאז 1999, אם כנשיא או ראש ממשלה. פוטין/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר היום (שלישי) העברה של מענק חד פעמי לעובדי רשויות החוק וגורמי הצבא במדינה. זאת, זמן קצר לפני הבחירות לפרלמנט שייערכו בחודש הבא. ביקורת רבה נשמעה ברוסיה על מהלך זה, ויש מי שכינו זאת "שוחד ממוקד" כדי לעודד אותם להצביע למפלגת השלטון. פוטין עומד בראש השלטון במדינה, אם כנשיא ואם כראש ממשלה, זה 21 שנה ברציפות.

התשלומים, בגובה 15 אלף רובל (כ-200 דולר) יועברו לחשבונות הבנק של כבאים, שוטרים, תובעים ציבוריים וחיילים בחודש הקרוב. פוטין אישר את ההחלטה והיא פורסמה באתר הקרמלין תחת הנימוק של "הגנה על הצרכים החברתיים של עובדי הציבור".

בתוך כך, בחודש שעבר קיבל פוטין החלטה דומה על העברת תשלומים לפנסיונרים ברוסיה, שרבים מהם נפגעו מעליית מחירי המזון ואינפלציה בגובה של 6.5%, הרבה מעל היעד של 4% שהציב הבנק המרכזי במדינה. קיריל רוגוב, פרשן פוליטי ברוסיה, אמר כי "התשלומים מסתכמים בשוחד ממוקד של קבוצות בוחרים מרכזיות - שעליהן פוטין נשען כדי להישאר בשלטון". מן הקרמלין נמסר כי אין קשר בין תשלום המענקים לבין הבחירות הקרובות.

פוטין, בן 68, סייע לייסד את מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת" במדינה, שצפויה לשמור על הדומיננטיות שלה גם בבחירות הקרובות, על אף ירידה בדירוג שלה. המונעת על ידי שנים של קיפאון או ירידה בהכנסות הריאליות. בכנס המפלגה האחרון שנערך בחודש יוני, התחייב פוטין להפנות תקציבים נוספים לפרויקטים בתחומי התשתיות, החינוך והבריאות, במטרה "לשפר את רמת החיים".

מוקדם יותר השנה חתם פוטין על חוקים המונעים מחברי קבוצות שונות, דוגמת בני בריתו של מבקר הקרמלין הכלוא אלכסיי נבלני - ממובילי המחאות האופוזיציוניות ברוסיה, להתמודד על תפקידים בבחירות. המהלך, אמרו המבקרים, נועד לבטל כל התנגדות למפלגת רוסיה המאוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully