וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מקורבת לנבלני עזבה את המדינה בצל דיכוי האופוזיציה

9.8.2021 / 8:55

לובוב סובול הייתה אחת הפנים המוכרות ביותר בקרב אנשיו של מנהיג האופוזיציה הכלוא, והוטלו עליה הגבלות תנועה מחמירות בשל "הפרת תקנות הקורונה". עוד לפני שנכנסו לתוקף, היא עזבה את רוסיה, על רקע רדיפת הקרמלין את האופוזיציה לקראת הבחירות בחודש הבא

ליובוב סובול, מקורבת של אלכסיי נבלני, מדברת עם עיתונאים מחוץ לבית משפט במוסקבה, רוסיה, 15 באפריל 2021. רויטרס
הארגון של נבלני הוצא מחוץ לחוק. לובוב סובול/רויטרס

לובוב סובול, בעלת בריתו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני, עזבה אתמול את רוסיה, ימים אחרי שנגזרו עליה הגבלות מרחיקות לכת - כך דיווחו כלי התקשורת המקומיים. לא ניתן היה להשיג את סובול לתגובה, ומקורביה סירבו לדבר בשמה. בערוצים RT ו-REN דווח כי היא טסה לטורקיה ביום שבת בערב. העורך הראשי של תחנת הרדיו "אקו מוסקבה" אמר גם הוא שהיא עזבה את המדינה.

סובול בת ה-33 הייתה בין הפנים המוכרות ביותר בין מקורביו של נבלני, הכלוא מאז תחילת השנה. עד כה, היא נותרה במוסקבה בעוד שבעלי ברית פוליטיים אחרים נמלטו מהמדינה בשל רדיפת האופוזיציה על ידי הקרמלין, לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא.

סובול נשפטה בשבוע שעבר לשנה וחצי של שחרור על תנאי, אחרי שהורשעה בהפרת הגבלות הקורונה בעת שהשתתפה בהפגנה. היא טוענת שהאישומים נגדה הם פוליטיים. במסגרת ההגבלות, היא לא הורשתה לעזוב את הבית במהלך הלילה.

לאחר הפסיקה, היא אמרה ל"אקו מוסקבה" כי גזר הדין טרם נכנס לתוקף וההגבלות עליה עוד לא יושמו. "למעש, אפשר לפרש זאת כאפשרות לעזוב את המדינה", אמרה.

בעלי בריתו של נבלני נתונים ללחץ גובר מצד הרשויות. השבוע אושררה פסיקה מחודש יוני, שקבעה כי הרשת של נבלני, יריבו הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, היא "ארגון קיצוני" ועל כן הוצאה מחוץ לחוק. נבלני עצמו מרצה עונש של שנתיים וחצי מאסר, על הפרת עונש התנאי שהוטל עליו אחרי שהורשע בפרשת מעילת כספים. הוא טוען שהתיק נתפר נגדו מתוך מניעים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully