וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני: מכריחים אותי לצפות בטלוויזיה הממלכתית 8 שעות ביום

בריאיון ראשון מהכלא, אמר מנהיג האופוזיציה הרוסי לניו יורק טיימס כי עובר "אלימות פסיכולוגית". הוא השווה את המתקן המאובטח שבו הוא מוחזק למחנה עבודה סיני

אלכסיי נבלני נראה בשימוע בבית משפט, רוסיה, 29 באפריל 2021. טוויטר, אתר רשמי
אלכסיי נבלני נראה בשימוע בבית משפט, אפריל/אתר רשמי, טוויטר

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני העניק ריאיון ראשון מהכלא שבו הוא מוחזק, והשווה אותו למחנה עבודה סיני. הוא סיפר כי מאלצים אותו לצפות בטלוויזיה הממלכתית שמונה שעות ביום.

נבלני, שבנה את הקריירה הפוליטית שלו מחשיפת פרשות שחיתות ברוסיה, מוחזק במושבת עונשין בפוקרוב, כמאה ק"מ מזרחית למוסקבה. הוא סיפר לניו יורק טיימס כי עבודות הפרך שאפיינו את חיי האסירים בגולאגים הסובייטים הוחלפו ב"אלימות פסיכולוגית" של שטיפת מוח ותעמולה.

"אתם יכולים לדמיין גברים שריריים מקועקעים עם שיני פלדה נאבקים בסכינים כדי לתפוס את המיטה הטובה ביותר ליד החלון", אמר נבלני. "אבל אתם צריכים לדמיין משהו כמו מחנה עבודה סיני, שבו כולם צועדים בשורה ומצלמות מעקב מותקנות בכל מקום. יש שליטה מתמדת ותרבות של הלשנה".

לדבריו, הסוהרים עוקבים אחריהם כשהם צופים בשעות של שידורי תעמולה בטלוויזיה הממלכתית, לא מאפשרים להם לקרוא או לכתוב ומעירים אסירים שנרדמים.

עם זאת, נבלני נשאר אופטימי לגבי העתיד, והתעקש שיום אחד משטרו של ולדימיר פוטין ייפול. "במוקדם או במאוחר, הטעות הזו תתוקן ורוסיה תעבור בדרך של התפתחות דמוקרטית ואירופית - פשוט כי זה מה שהעם רוצה", אמר.

הוא גם חזר על הביקורת שלו כלפי הסנקציות שהטילו ארצות הברית ואירופה על על רוסיה, שלדבריו פגעו באזרחים ולא בשלטונות. הוא אמר שהוא לא הותקף על ידי אף אחד מהאסירים, ואף תיאר שהוא "נהנה" לאכול חטיפים עמם.

מאז תחילת מאסרו במרץ, נבלני פרסם מכתב מהכלא וגם כמה פוסטים ברשתות החברתיות, אך היה זה הריאיון הראשון שהעניק מאחורי הסורגים.

סוכנויות הביון המערביות מעריכות ב"ביטחון רב" ששירות הביטחון הפדרלי של רוסיה הרעיל את נבלני בגז העצבים נוביצ'וק בשנה שעברה. הוא הוטס לטיפול רפואי בגרמניה, אך חזר לרוסיה בינואר רק כדי להיעצר ולהישלח למושבת העונשין. הקרמלין מכחיש שהוא אחראי להרעלתו של נבלני וטוען שעונש המאסר שלו אינו פוליטי.

נבלני הואשם החודש בעבירות חדשות, שעשויות להאריך את תקופת מאסרו בשלוש שנים. אם יורשע בהן, הוא יכול להשתחרר רק לאחר 2024, השנה שבה אמורות להיערך בחירות לנשיאות. תנועתו של נבלני מתמודדת עם לחץ חסר תקדים לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא, וחבריה לא יוכלו לרוץ בהן אחרי שהוצאו מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully