וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של לי-ים שמת מצריבת מדוזה בתאילנד תישרף ואפרו יפוזר בים: "סמל החופש הנצחי"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 15:24

הילד בן ה-9 שהתגורר באי קופנגן עם אביו, נצרב על ידי מדוזה קובייתית המוכרת גם בשם "צרעת הים". לאחר התלבטויות החליטה המשפחה להעביר את גופתו טקס שריפה כמקובל באי האסייתי, ולפזר את אפרו בים הפתוח אותו אהב ואף נשא את שמו. "כאב שלא ניתן לתאר במילים"

בווידאו: חופי קופנגן ריקים אחרי המוות הטראגי של ילד ישראלי מצריבת מדוזה/מערכת וואלה!

לי-ים, הילד בן ה-9 שמת כתוצאה מצריבת מדוזה באי קופנגן בתאילנד, יובא מחר (רביעי) למנוחת עולמים. לאחר התלבטויות רבות החליטה המשפחה שלא לקבור אותו בקבורה סטנדרטית באדמה, אלא להעבירו טקס אלטרנטיבי-רוחני במנזר המקומי שאהב, הממוקם מאחורי ביתו. בתום הטקס גופתו תישרף כמקובל בתאילנד, ואפרו יפוזר בים שכל אהב ואף נשא את שמו. ממשפחתו נמסר כי הם כואבים בימים אלו כאב שלא ניתן לתאר במילים, "לי-ים הוא סמל החופש הנצחי עבור כולנו".

ביום שבת הגיע לי-ים לחוף הדרין באי קופנגן, ושיחק עם חמישה חברים במרחק של שני מטרים מהחוף. הוא שט על חסקה והעביר את זמנו בנעימים. לקראת השעה שש בערב, קרא לי-ים לעזרה. לשמע קריאתו הגיע אביו בבהלה לאזור בו שהה בנו, מלווה בחבריו, וניסו למשותו מהמים. במהלך החילוץ כבר היה ברור לכל הסובבים כי לי-ים כי נצרב ממדוזה ברגליו ובאזור הגב.

לי - ים בן ה- 9 ההרוג מצריבת מדוזה ארסית בתאילנד. באדיבות המשפחה
"היה סמל החופש הנצחי עבור כולנו". לי-ים/באדיבות המשפחה

לי-ים קיבל סיוע רפואי ראשוני, במהלכו נשטף אזור הצריבה בחומץ. אז איבד לי-ים את הכרתו, והוא הובהל לבית החולים המקומי שנמצא במרחק נסיעה של כחמש דקות מחוף הים. במהלך הנסיעה הקצרה איבד הילד את הדופק, מספר רגעים לפני ההגעה לבית החולים. עם הבאתו לבית החולים, ביצע בו הצוות הרפואי ניסיונות החייאה במשך 40 דקות, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

טקס הלוויה ייערך ביום רביעי בשעה 12:00 במנזר "Wat Pho in Baan Tai" בקופנגן. תחילה תישרף גופתו שתלווה בטקס נזירים מיוחד, ולאחר מכן אביו יאמר קדיש. המשפחה מסרה כי "כל מי שמעוניין להשתתף ולהיפרד - מוזמן. תאילנדים וזרים. זו אבדה גדולה לאב שגידל אותו במסירות לא מתפשרת ולמשפחה כולה".

מדוזה קובייתית. ויקיפדיה, אתר רשמי
צריבה אגרסיבית הגורמת למוות. המדוזה הקובייתית/אתר רשמי, ויקיפדיה

המדוזות הקובייתיות, מבעלי החיים הארסיים בעולם, נפוצות בעיקר בחופי אוסטרליה ובדרום מזרח אסיה, ועלולות להיות קטלניות לבני אדם. העקיצה מהמדוזה הדומה לקובייה עלולה לגרום לכאב עז, לחוסר תחושה בשרירים, לכאבי בטן וגב, לסחרחורת, להקאות, ללחץ בחזה ואף במקרים קיצוניים גם למוות.

השר למשאבי טבע וסביבה של תאילנד הביע צער ותנחומים למשפחתו של הילד, והורה לרשויות הרלוונטיות לתחקר את האירוע ולהיערך מידית עם ציוד עזרה ראשונה באזורי התיירות העיקריים ובאזורים אחרים שבהם מדוזות רעילות נמצאות באופן קבוע. כן קרא השר לחזק את ההסברה ולהתריע בפני הציבור והתיירים להיות עירניים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully