וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד החליט: חוטובלי תמשיך לכהן כשגרירת ישראל בלונדון עד סוף המינוי

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 12:33

שר החוץ בדק את האפשרות לקצר את כהונת חוטובלי, מינוי פוליטי של הממשלה הקודמת, ולהציב במקומה אדם מטעמו. אלא שמדובר במהלך חריג ומורכב משפטית, ובימים האחרונים הוא החליט לאפשר לה להשלים את הכהונה. לשכת לפיד: "היא ממלאת תפקידה כראוי ולכן אין מקום לשיקול פוליטי"

שר החוץ יאיר לפיד חזר בו מהניסיון לקצר את כהונתה של שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, ויאפשר לה להשלים את שלוש שנות תקופת השליחות שתוכננה מראש - כך נודע לוואלה.

חוטובלי מונתה בשנה שעברה לתפקיד השגרירה בלונדון, כמינוי פוליטי של הממשלה הקודמת, לתקופה של שלוש שנים. עם כניסתו למשרד החוץ, לפיד בדק את האפשרות להחזיר אותה לארץ ולמנות במקומה מינוי פוליטי מטעמו. ואולם, בסוף השבוע הוא הודיע לה כי החליט להשאירה בתפקיד עד סוף המינוי בעוד כשנתיים. גורמים בלשכת שר החוץ אישרו את הפרטים ואמרו כי "חוטובלי ממלאת את תפקידה כראוי ולכן אין מקום לשיקולים פוליטיים".

ציפי חוטובלי, שגרירת ישראל בלונדון. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
תשלים את הכהונה. חוטובלי/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לשר החוץ יש מכסה של 11 מינויים פוליטיים, ולפיד קיבל ירושה של שלושה מהממשלה הקודמת - בנוסף לחוטובלי, גם השגריר באו"ם גלעד ארדן וגם השגריר ברומא דרור אידר הם מינויים של הליכוד וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עם חילופי הממשלה, לפיד ניסה לבדוק את האפשרות של קיצור המינוי של חוטובלי בשנתיים ולמנות במקומה ללונדון את השרה לשעבר יעל גרמן, המקורבת אליו. עם זאת, מדובר במהלך חריג ומורכב משפטית, מעין הפרת חוזה של הממשלה ומשרד החוץ, ובימים האחרונים לפיד החליט לוותר על הניסיון ולאפשר לחוטובלי להשלים את תקופת המינוי המקורית שלה.

בנוסף לשלושת המינויים הפוליטיים שנשארו מהממשלה הקודמת, לפיד הכריז על חמישה מינויים פוליטיים מאז כניסתו לתפקיד שר החוץ. מלבד גרמן, שתמונה לשגרירה בפריז, הוא מינה את השר לשעבר אסף זמיר לקונסול בניו יורק, את ח"כ לשעבר רונן הופמן לשגריר בקנדה, את אמיר חייק לשגריר באיחוד האמירויות, ואת ח"כ לשעבר שמעון סולומון לשגריר באנגולה. בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיד החליטו על מינויו של מייק הרצוג לשגריר בארצות הברית, לכל תקופת הכהונה של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully