וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש: עובדים על כך שמורה לא מחוסן לקורונה שלא ייבדק לא יוכל להיכנס לבית הספר

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 8:06

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון ב-103FM כי כרגע לא קיים אמצעי אכיפה משפטי נגד מורים אלה, אך זה עתיד להשתנות: "מורה כזה צריך לשבת בבית ולא לקבל שכר". לעומתם, תלמידים שלא ייבדקו יגיעו לבי"ס עקב חוק חינוך חובה. "מערכת החינוך - האחרונה שצריכה להיסגר", הוסיף אש

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר (ראשון) כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ביום רביעי הקרוב. עוד ציין כי "כרגע לא קיים אמצעי אכיפה משפטי נגד מורים לא מחוסנים שלא יהיו מוכנים להיבדק. עדיין אי אפשר לומר שהם לא ייכנסו לבית הספר, אבל זה בעבודה. אם אתה שואל לדעתי האישית, אז כן - מורה שלא מוכן להיבדק - שישב בבית ולא יקבל שכר". את הדברים אמר בריאיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM.

אש הוסיף כי לא תימנע כניסה לבתי הספר של תלמידים שלא יהיו מוכנים להיבדק, עקב חוק חינוך חובה. הוא הדגיש כי לדעתו ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים מוצדקת משום ש"מערכת החינוך היא הדבר האחרון שצריך להיסגר. לא ייתכן שכל המשק פתוח אבל הלימודים לא ייפתחו. אנו אומנם לא נעולים אף פעם, אך לא צופים שהחלטה זו תשתנה"

אש נשאל האם הוא שותף אמיתי להחלטה על פתיחת שנת הלימודים, או שהופעל עליו לחץ פוליטי להחליט כך. הוא אמר כי "לא מופעל עליי לחץ מהדרג הפוליטי. גם במערכת הפוליטית יש דעות לכאן ולכאן. אני בהחלט מאמין שיש לפתוח את שנת הלימודים".

אש הדגיש כי הוא אופטימי אך זהיר ביחס לנתוני התחלואה מהימים האחרונים. הוא ציין כי תחושתו זו מבוססת על כך שקצב העלייה נמוך יותר וכי מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה. "לכן יש חשיבות גדולה לפתיחת שנת הלימודים בזמן", אמר וציין כי "חשוב שהילדים ייכנסו למסגרת - גם אם זה לכמה ימים. הם ייצאו לבידודים, זה נכון - אבל אנחנו רוצים להיכנס לתלם. לדחות את הלימודים בחודש זה לא עניין של מה בכך. אני אומנם מבין את החשש, אך הצעדים שאנחנו עושים מורידים את הסיכון, וכן - מאפשרים להתחיל את הלימודים".

אש נשאל על העלייה הצפויה בהדבקה לאחר החזרה ללימודים, במיוחד עקב המפגשים המשפחתיים המרובים סביב שולחנות החג. הוא השיב כי "צריך לנקוט אמצעי זהירות. יש לנו אמצעי חדש שהכנסנו, הבדיקות המהירות. אני קורא לאנשים לקנות את הבדיקות האלה ולעשות אותן לפני שפוגשים את בני המשפחה בחגים". לדבריו, אכיפת הכללים היא לא הפתרון, אלא אחריות אישית של כלל הצדדים: מנהלי בתי ספר, מורים והורים: "צריכים לסמוך עליהם, אחרת לא נוכל להתקדם".

עוד בוואלה!

14,117 מאומתים לקורונה בסופ"ש, יותר מ-700 חולים במצב קשה

לכתבה המלאה
תדרוך פרוייקטור קורונה, נחמן אש 25 ליולי 2021. ללא, צילום מסך
"לדעתי, מורה שלא מוכן להיבדק - שישב בבית ולא יקבל שכר". אש/צילום מסך, ללא

אש התייחס לעלייה בתחלואה בחברה החרדית, לאחר פתיחת שנת הלימודים בתלמודי התורה לפני 21 יום, ב-א' באלול. "העלייה בתחלואה במגזר התחילה עוד לפני תחילת הלימודים. זה נכון שכשיש עלייה בתחלואה יש הדבקות. זה מטריד, אבל אני עדיין חושב שזו ההחלטה הנכונה. אני מקווה מאוד שנצליח לשמור על רמת תחלואה סבירה ולקיים את הלימודים", ציין.

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לקושי למנות סגנים לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ונשאל מה יעשה אם היא תחליט לעזוב את תפקידה. הוא השיב כי "יש עלינו עומס של עבודה, אך אני מעריך שהיא לא תעשה את זה. היא מבינה את האחריות שעל כתפיה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully