וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה הופתע בשידור: 30 אלף איש במשחק בסמי עופר? תודה שעדכנתם אותי

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 8:57

פרופ' סלמאן זרקא התראיין ב-103FM לגיא פלג ונסים משעל, בנוגע להגבלות שייתכן ויוטלו במהלך החגים על התקהלויות בבתים פרטיים ובבתי כנסת, עד 100 איש. אלא שאז נודע לו במפתיע על משחק כדורגל בין מכבי חיפה ונאפצ'י באקו הערב. "הפתעת אותי, אדאג שזה לא יקרה". האזינו

הפרויקטור הופתע בשידור | האזינו

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא הופתע הבוקר (חמישי) בשידור בנוגע לקיומו של משחק כדורגל באצדיון סמי עופר שבחיפה, עם קהל של 30 אלף איש, חרף העלייה בתחלואה והדיונים על הגבלות עתידיות. במהלך ריאיון ב-103FM לנסים משעל וגיא פלג, נשאל הפרויקטור בידי האחרון על הגבלות לחגים - אולם לאחר מכן כששמע על קיומו של המשחק - הופתע: "תודה שאמרת לי".

תחילה, הפרויקטור מנה את המלצות משרד הבריאות להתכנסויות בבתים במהלך חגי תשרי. "התכנסות בתוך הבית צריכה להיות סביב 50 איש ובחצר מאה", אמר. "אנחנו בוחנים את מה שקשור לבתי הכנסת והמסר שלנו הוא תפילות בחוץ, בטח כשמדובר באנשים מבוגרים. צריך את כולם כדי לפתוח את שנת הלימודים, לחגוג ולחיות לצד הקורונה".

אוהדי מכבי חיפה חוגגים אליפות. מאור אלקסלסי
משחק בהשתתפות 30 אלף איש. אצטדיון סמי עופר/מאור אלקסלסי

נכון לרגע זה אין הגבלות על ההתקהלויות באירועי ספורט, למעט אלו המותרות במסגרת התו הירוק.אלא שבמהלך הריאיון, פרויקטור הקורונה נשאל אם משרד הבריאות אינו נכנע לקבוצות לחץ, שכן הערב צפוי להתקיים משחק בין מכבי חיפה לנאפצ'י באקו מאזרבייג'אן. אלא שפרופ' זרקא, כך מתברר, לא ידע כלל על קיומו של המשחק וההתקהלות. "למיטב הבנתי, זה לא אמור להתקיים, תודה שאמרת לי. נעביר את זה למשרד התרבות".

"חידשתי לך?", תהה המראיין פלג. "אני חידשתי לך שיש הגבלות של 5,000 איש, וככל שמדובר ב-30 אלף איש הפתעת אותי, אדאג שזה לא יקרה", השיב זרקא.

סלמאן זרקא. דויד כהן, פלאש 90
"זה לא יקרה". זרקא/פלאש 90, דויד כהן

דבריו של הפרויקטור באים בצל העלייה המתמשכת בתחלואה בזן הדלתא, לצד התייצבות יחסית במספרם של החולים שמצבם קשה. "הקורונה מדביקה הרבה אנשים, מצבנו לא טוב", הדגיש זרקא בריאיון. "הנגיף לא מסתובב באוויר אלא עובר דרך אנשים שלא שומרים מרחק, לאו דווקא שמים מסכה, לא מצייתים לתו הירוק ולא מתחסנים. לצד חוסר האופטימיות, יש ניצנים קלים בחולים הקשים בגלל החיסון השלישי, מספר החולים הקשים לא יורד אך מתייצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully