וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות חינוך לא יוכלו לאסור על תלמידים ללא בדיקות קורונה להיכנס לבתי הספר

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 22:26

לקראת פתיחת שנת הלימודים, במשרד החינוך הבהירו כי למנהלי המוסדות אין סמכות למנוע כניסה של תלמידים לבתי הספר והגנים, בשל חוק חינוך חובה. "זה מעוגן בחקיקה, והקבינט לא שינה זאת". מזכ"לית הסתדרות המורים: "לא תפקידם של מורים וגננות להחליט מי ייכנס ומי לא"

במשרד החינוך הבהירו הערב (רביעי) כי מוסדות החינוך לא יוכלו לאסור כניסת תלמידים שלא יציגו בדיקת קורונה שלילית לפני פתיחת שנת הלימודים, לבתי הספר והגנים. זאת, בהתאם לחוק חינוך חובה, לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא.

במשרד פרסמו הודעה בה נכתב כי "נושא זה אינו מצוי בסמכות מנהלי מוסדות החינוך או משרד החינוך, זה מעוגן בחקיקה. זאת ועוד, הקבינט לא שינה זאת".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד פנתה הערב לעובדי ההוראה בהודעה דומה להודעה שהוציא משרד החינוך, בה היא מבהירה שמנהלי מוסדות החינוך ועובדי ההוראה לא צריכים לבדוק את תוצאות הבדיקות המהירות שהתלמידים יבצעו לפני פתיחת שנת הלימודים. "ברצוני לעדכן אתכם כי שוחחתי עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ והבהרתי לו כי זה לא מתפקידם של מנהלים, מורים וגננות להחליט מי מהתלמידים נכנס בשערי מוסדות החינוך ומי לא".

ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"נושא זה אינו מצוי בסמכות משרד החינוך". תלמידי בית ספר יסודי/ראובן קסטרו

עם זאת, במשרד החינוך קראו להורים לשתף פעולה ולבצע את הבדיקות המהירות לילדיהם. "ההורים הם שותפים משמעותיים במאמץ הלאומי להחזרת תלמידי ישראל לבתי הספר ולגנים. צעדים אלה נועדו בראש ובראשונה לשמור על בריאות הילדים, אנשי החינוך, ההורים והבריאות של כלל הציבור. כמו כן, הם יאפשרו למערכת החינוך לשמור על רציפות תפקודית, לייצר יציבות וודאות, ולהבטיח שגרת לימודים רציפה וסדירה לתלמידים, שצברו פערים בתחום הרגשי, החברתי והלימודי".

‏ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק תקף את דבריה של בן דוד: "לא עדיף להגיד שרוצים לדחות לאוקטובר מאשר לרמוז להורים, קיבלתם ערכת בדיקה במתנה, אבל השאירו את הילדים בבית? מציע לעשות בדיקה מהירה עם הגב' יפה בן דוד, שתגיד מה היא מסכימה שיקרה ולפי זה נבנה את מתווה ומועד החזרה ללימודים".

לפי המתווה לפתיחת הלימודים, תלמידים יתחסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים, ולראשונה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה ועל הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. לפי המתווה, נכתב כי ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן (מהירה) שתוצאתה שלילית. בעקבות סעיף זה הוציא משרד החינוך את ההבהרה לפיה לא תימנע כניסת תלמידים במקרה שלא תוצג בדיקה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully