וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן יצא נגד הטלת הגבלות נוספות על המשק: "יש התייצבות בתחלואה"

שר האוצר ביקר את כוונת משרד הבריאות להחמיר את תקנות הקורונה והצהיר כי החלטה כזו תפגע במשק. "לתת לדברים להתבשל כדי להבין אם ההגבלות עובדות". הוא דחה את הטענות לפיהן יש ענפים שנפגעו ואת הדרישות למענקים: "נסו להיכנס למסעדה, לתיאטרון או לסופרלנד. הכל מלא"

שר האוצר אביגדור ליברמן יצא היום (רביעי) נגד הכוונה של משרד הבריאות להטיל הגבלות חדשות על המשק, משום שלדבריו חלה התייצבות בנתוני התחלואה והטלת המגבלות החדשות תסב פגיעה למשק. "כשמסתכלים על מצב התחלואה יש התייצבות בנתונים וסיבה לאופטימיות", אמר ליברמן בתדרוך עיתונאים. "מקדם ההדבקה יורד, ויש גם התייצבות בחולים הקשים בניגוד לכל התחזיות. לכן צריך להפסיק לדבר על מגבלות חדשות ולתת למשק לעבוד".

לדברי שר האוצר, יש להמתין עם החלת המגבלות. "אנחנו נמצאים פחות מעשרה ימים תחת תו סגול וירוק. צריך לתת לדברים להתבשל כדי להבין האם כל המגבלות עובדות או לא. להטיל מגבלות חדשות זה פשוט לא נכון. לדעתי אין צורך בתו הירוק במסעדות באוויר הפתוח, וגם בבריכות אין שום סיבה להקשות עם תו ירוק לילדים. אבל אם זה מה שהוחלט, אני מכבד את זה. באופן כללי, שווה להחזיק מעמד ולהמתין עם המגבלות החדשות".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 26 ביולי 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"צריך לתת לדברים להתבשל". ליברמן/צילום מסך, ערוץ כנסת

ליברמן הדגיש כי המשק משתקם מהר יותר מהצפוי. "מבחינת ההיערכות אנו מתמודדים טוב. אסור להפסיק את הצמיחה הזאת, המגבלות הנוספות יפגעו בהתאוששות הכלכלית". ליברמן פסל את הביקורת של בעלי עסקים על פגיעה בעסקיהם מהמגבלות החדשות, בעקבות סירוב של מבקרים להגיע לאירועי תרבות או למסעדות. "נכון יש ענפים שנפגעו, אבל היום אם נכנסים לסופרלנד או גני התערוכה - גם שם וגם שם הכל מלא. תנסו להיכנס למסעדה או לתיאטרון, להבימה. החברות שנסחרות בבורסה רשמו רווחים יפים בדוחות. גם נתוני מס הכנסה מצביעים על הכנסות גבוהות".

"אני חושב שיש הרבה אפשרויות לעזור לעסקים בדרך עקיפה ואנחנו נעשה הכל בדרך עקיפה", הוסיף שר האוצר. בכיר משרדו, אסף וסרצוג, פירט באותו נושא ואמר כי "יש לא מעט דברים שנעשו עד כה, גם הדחייה התזרימית שרשות המיסים נתנה לעצמאים שניתנו שלא כדין עד סוף השנה ובפריסה עד סוף 2022. יש מבצע תווי קנייה לצוותים הרפואיים שאמור להיות מופנה לעסקים המוגדרים כ'נפגעי פנאי/בידור'. יש סיוע שניתן לענף התיירות. רק אתמול הייתה ישיבה גדולה עם ענף התרבות, הם העלו רעיונות כיצד לעזור להם".

שר האוצר התייחס גם לענף התעופה ואמר כי הוא מצפה לראות תכניות התייעלות מכיוונן של חברות התעופה. "שלא רק יבקשו סיוע. אולי אין צורך באותה כמות עובדים ומטוסים. ראיתי את הדוחות הכספיים של ישראייר וארקיע, אני אני מצפה שהם גם ישתתפו. ההצעה שלנו עברה לכל אחת מחברות התעופה בכתב כדי שלא יהיה מקום לפירושים".

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
"תנסו להיכנס למסעדה - הכל מלא". מסעדה באשדוד לאחר הפעלת התו הירוק/ניב אהרונסון

לגבי שביתת בתי החולים הציבוריים והטענות לפיהן לא קיבלו תקציבים אמר ליברמן כי "360 מיליון שקל עברו. בחלק השני התחייבנו להעביר חצי מיליון שקל. משרד האוצר מעביר כסף למשרד הבריאות, הוא לא יכול להעביר כסף ישירות לבתי החולים. היום הנהלת האוצר היו אצל שר הבריאות במטרה לסכם את כל הנושאים , כולל יתרה של העברה מ-360 מיליון שקל. אם לא נספיק לגבש את כל המבחנים, נעביר את הכסף כמקדמות".

ליברמן מתח ביקורת נגד 11 חברי הכנסת מהקואליציה שהודיעו כי התנגדו לרפורמה בחקלאות שאותה יוזם משרד האוצר להגדלת היבוא. "נניח שיטרפדו את הרפורמה , האוצר יחסוך יותר מ3 מיליארד שקל, אבל החקלאים יפסידו הכנסה. אנחנו לא מתכוונים לסגת מרפורמת החקלאות. יש כמה חקלאים שדואגים עצמם. אנחנו רוצים חקלאות ברמה של סטארט אפ ניישן, כל מה שאנו רוצים זה לקדם את החקלאות. יש כאלה שרוצים לשמר את העסקנים בחקלאות. חבל שיש חברי כנסת שפשוט תופסים עמדה בלי להיכנס ולהבין במה מדובר בלי לקרוא את החומר ולהתעניין".

ליברמן הגן על שר החקלאות, חברו למפלגה, עודד פורר שספג ביקורת מציבור החקלאים. "שר החקלאות דואג לחקלאות, הוא עצמו נצר למשפחת חקלאים. אני לא מתכוון לוותר על נושא הורדת המכס, כדי לאשר ייבוא. אני לא צריך רפורמה בשביל זה, זאת חתימה של שני שרים. אני צריך את הרפורמה כדי לדאוג לחקלאים - להביא יותר עובדים לענף, לשפר את שיטות עיבוד האדמה להוריד את מחירי המים", הדגיש שר האוצר.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר והחקלאות עודד פורר בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"שר החקלאות דואג לחקלאות". ליברמן ופורר/פלאש 90, יונתן זינדל

ליברמן ציין כי גם אם לא יושגו ההסכמות עם החקלאים, אין בכוונתו לסגת מביטול המכסים לצורך פתיחת השוק לייבוא: "אני רוצה לעשת את זה בהסכמה ולהיטיב עם החקלאים כמה שאפשר. אם הרפורמה לא תעבור, אני לא מתכוון לוותר על עניין הורדת המכס, אני לא צריך בשביל זה שום רפורמה. זו חתימה של שני שרים - שר החקלאות ושר האוצר. אני צריך את הרפורמה כדי להזרים 3 מיליארד שקל לענף החקלאות. אני צריך אותה כדי לאשר עוד 6,000 עובדים לענף החקלאות, כדי לאשר את השימושים בקרקע למטרות נוספות, כדי להתמודד עם מחירי המים ועוד".

לדבריו, "אני רוצה להגיע להסכמה, אבל החקלאים ניתקו כל מגע למרות שכבר היינו מאוד קרובים להגיע להסכמות. כרגע הם מרגישים רוח גבית מכמה ח"כים. שהם יציגו להם אחר כך את החשבון. אנחנו עד היום לא חתמנו על הורדת מכס על מנת להגיע להסכמות. כמעט חודש וחצי אנחנו מנסים להגיע להסכמות אבל קשה להגיע אליהן, כשהצד השני אומר מראש שהוא לא בא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully