וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד תחנה בוועדת חקירת אסון מירון: "הייתה תקלה טכנית. לא שמענו את הדיווח"

25.8.2021 / 16:10

סגן ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל, סיפר בעדותו על תקלה טכנית שהייתה בקשר עם הדיווח הראשוני על המתרחש. הוא הסביר כי תחילה חשבו שהקריאה שהגיעה מקצין מודיעין הייתה בדבר קטטה בשל הכשל הטכני בקשר. "אפילו שוטרים שהיו סמוכים, לא קלטו את המתרחש", שיחזר

סגן ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל, העיד היום (רביעי) על ההתנהלות המשטרתית בשעת אסון הר מירון בפני ועדת החקירה הממלכתית. לדבריו, הדיווח הראשון על המתרחש לא נשמע בקשר המשטרתי, ככל הנראה בשל תקלה טכנית. ביום הרביעי בו ועדת החקירה בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור התכנסה לשמיעת עדויות בגן הטכנולוגי בירושלים.

הוא הסביר כי תחילה חשבו שהקריאה שהגיעה מקצין מודיעין הייתה בדבר קטטה בשל הכשל הטכני בקשר. "באיזשהו שלב שמעתי קריאה בקשר, הדיווח הראשון היה מעומם", מנצור תיאר, "הוצאתי כוח של שוטרים למעבר, ברגע שהבנתי, הוריתי לעצור את המוזיקה. עד לאותו רגע אני לא מודע לזה, אפילו שוטרים שהיו סמוכים לא קלטו את המתרחש, כולל קהל שעמד בסמוך".

אסף מנצור מפקד תחנת נוף הגליל בדיון ועדת נאור לחקר אסון מירון, 25 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
"אירוע שרודף אותנו כמעט כל לילה", מנצור/TPS, שלו שלום

סנ"צ מנצור ביקש להשתתף בצער המשפחות ואמר כי זה "אירוע שרודף אותנו כמעט כל לילה". הוא מספר על כך שהוא פיקד על גזרת תולדות אהרון, ושההנחיות היו ברורות: להיערך לשתי ההדלקות, לאיומים המפורטים ולאיום המרכזי - עומסי קהל. "אני לא זוכר הדלקה שלא הייתה בה בעיה של עומסי קהל", אמר.

מנצור הוסיף כי "קשה לשים את האצבע על נקודה ספציפית, ברחבה שפיקדתי עליה הייתה זרימת קהל, אנשים רקדו. הייתה שם תנועה רגילה שאנחנו מורגלים בה מכל הכיוונים. בזמן שזה קרה, אני חוסך תיאורים, היו מראות לא קלים. אין לילה שאני לא חושב על מה שקרה שם, מאיפה הקהל הזה מגיע, הרי את הקהל שלי ניהלתי, ראיתי אותו רוקד".

רס"ל ראמי עלוואן, שוטר בתחנת זבולון שהוצב עם שלושה שוטרים נוספים במעבר בתחתית השביל, סיפר בעדותו על מאמציו לחלץ את הנפגעים בזירת האסון. "הגענו באיזור השעה שלוש בצהריים למקום, לפני שהתחלנו, נמסר לנו בתדריך לא להתעמת עם אנשים, כשהמטרה היא לשמור על הסדר הציבורי".

עוד בוואלה!

מנכ"ל אתר קבר הרשב"י על אסון מירון: "התעלמו מבקשתנו להזיז את ההדלקות לחניונים"

לכתבה המלאה
דיוני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, ירושלים 22 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
דיוני הוועדה, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא הדגיש כי הוא החליף שוטרת שהוצבה בעמדה מתחת למדרגות, "עמדנו שם ברצף עד לרגע האסון". בהמשך, מתאר עלוואן ש"יצאנו להתרענן לקפה לרבע שעה וחזרנו, כשחזרנו לעמדה, אני רואה אנשים רצים, אחרי כמה שניות הבנתי במה מדובר, חתרתי למגע במטרה להציל חיי אדם. בעמדה שלנו לא היה אמצעי קשר ועם כל הלחץ אין לך את הזמן למצוא את הטלפון. גם ככה התקשורת שם לא הייתה טובה".

"מה שלימדו אותנו זה להציל חיי אדם. אני רואה ערימה של אנשים אחד על השני, ילד אחד צועק תוצאו אותי, ואתה לא מצליח, אתה רואים אנשים כחולים בתחתית הערימה ואין לך איך להוציא אותם. אז אתה מושך מלמעלה, ומול העיניים שלך אתה מאבד אותו. עד שראיתי את אביגדור חיות והבן שלו, 'הבן שלי לידי, תוציא אותו קודם'".

מנצור שיחזר את הצעקה שזעק לחיות: "'תביא את הידים'. אני מנסה למשוך אותו, אבל הוא מצביע על הילד. אני מושך אותו יחד עם עוד קצין, מוציאים את הילד קודם, הילד מטושטש, מעביר אותו למד"א לצערי היה עוד ילד שלא הצלחנו להציל אותו. לא יכולתי להתאפק והקאתי בצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully