וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמריא מתוך האפלה: אב שכול בגיוס המונים לאירוע מרהיב לזכר בנו חלל צה"ל

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 22:05

הנצחתו של סרן ניר לקריף, שנהרג לפני כעשור בפעילות מבצעית אווירית ברומניה, הפכה למשימת חייו של אביו יובל. האב מספר בהתרגשות כי אירוע הטסת הטיסנים, המתקיים מדי שנה, חוגג את אהבתו של ניר לתעופה: "לוקח את האבל למקומות של אהבה ושמחה, ולא של דיכאון"

אירוע הטסת טיסנים לזכרו של סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית. ., באדיבות המשפחה
סרן ניר לקריף, שנהרג במהלך פעילות מבצעית אווירית ברומניה/באדיבות המשפחה, .

לפני כעשור, נהרג סרן ניר לקריף בהתרסקות מסוק חיל האוויר, במהלך בפעילות מבצעית ברומניה. לאחר האסון, הפכה הנצחתו של ניר למשימת חייו של אביו יובל לקריף. האב השכול בחר להנציח את בנו באירוע שנתי שחוגג את אהבתו של ניר לתעופה - שהובילה למותו הטראגי.

ניר שירת בתפקיד קרבי בחיל האוויר כמכונאי מוטס, המשמש כיד ימינו של הטייס ואחראי על חילוץ פצועים. בשנת 2010 המסוק עליו היה ניר נקלע לעננות כבדה, פגע בהר והתרסק. באותו אסון נהרגו שישה חיילים נוספים שהיו במסוק וכן המשקיף הרומני. ניר נהרג שעה שאשתו מגי היתה בהיריון עם בתם הראשונה.

אירוע הטסת טיסנים לזכרו של סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית. ., באדיבות המשפחה
"ראיתי שמלאך המוות הגיע אלינו". סרן ניר לקריף/באדיבות המשפחה, .

האב יובל משחזר את אותו היום הארור, שהתחיל כשחבר סיפר לו על שמועה בדבר התרסקות מטוס ברומניה. "התקשרתי לניר כדי לוודא שהוא בסדר. בהתחלה שמעתי שיש צלצול ונרגעתי. רק בדיעבד גיליתי שהטלפון צלצל, אבל ניר כבר לא היה בין החיים".

הוא מספר כי החליט למחרת לנסוע לביתו של ניר, שהתגורר בבסיס תל נוף. "הגעתי לבסיס וראיתי שמלאך המוות הגיע אלינו. מחוץ לביתו עמדו מפקד הבסיס ורב הבסיס. הם לא ידעו איך לגשת לבית, איך לבשר את הבשורה הנוראה. אשתו של ניר, שהייתה אז בהיריון, ישבה בתוך הבית וראתה אותם מהחלון. כולנו הבנו את הבשורה שאף אחד מאיתנו לא רוצה לשמוע".

יובל עוד משתף כי תחילה לא האמין לאשר שמע: "הם סיפרו לנו שאבד הקשר עם המסוק של ניר והם עכשיו בחיפושים. אני הדחקתי, רציתי להאמין שהקשר רק נותק והמסוק הצליח לנחות. חשבתי ש'אוטוטו הכל יהיה בסדר'. אבל אז עבר עוד יום, ועוד יום, ואנחנו ממתינים. בשבוע לאחר מכן ביקשו ממני לתת דגימת דם, הבנתי שמצאו את הגופות".

אירוע הטסת טיסנים לזכרו של סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית. ., באדיבות המשפחה
"ניר אהב להטיס טיסנים, וככה בחרנו להנציח אותו"/באדיבות המשפחה, .

ההחלטה לקיים אירוע לזכרו של ניר הגיע מאלמנתו מגי, לאחר שילדה את בתם המשותפת ירין, שלא זכתה לפגוש את אביה. "מגי הזכירה לי כמה ניר אהב להטיס טיסנים", מספר האב, שנשאר עימה בקשר הדוק. הוא עוד מספר על המשך חייה ללא ניר: "היא התחתנה בשנית עם אסף, איש מקסים, הוא גם אבא לבת של ניר. ירין יודעת שיש לה אבא ניר בשמיים ואבא אסף שמגדל אותה".

באירוע ההצנחה כעשרים מחבריו של ניו יטיסו טיסנים לזכרו. "אני חש גאווה גדולה", יובל מתאר בהתרגשות, "אני מצליח לקחת את האבל למקומות של אהבה ושמחה ולא של דיכאון. תמיד אני חושב לעצמי, 'איזה חותם אני משאיר בעולם? האם אני מתמודד עם הכול בצורה חיובית או מתמוטט מכל דבר?', אני מרגיש שדרך האירוע הזה אני מראה לנכדים איך מתמודדים עם מצבים קשים".

אירוע הטסת טיסנים לזכרו של סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית. ., באדיבות המשפחה
אירוע הטסת הטיסנים לזכרו של ניר/באדיבות המשפחה, .
אירוע הטסת טיסנים לזכרו של סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית. ., באדיבות המשפחה
"אני חש גאווה גדולה", האב יובל/באדיבות המשפחה, .

האירוע מתאפשר בזכות מתכונת של מימון המונים. "אנשים שאני מכיר ותורמים זה תמיד מרגש. אבל כשאנשים שאני לא מכיר ותורמים זה מרגש כפליים", יובל מסביר וממשיך, "הכסף נועד כדי לכסות את כל ההוצאות של האירוע. הקהל מורכב מחברים, משפחה, אנשי חיל האוויר וחובבי טיסנים. החלום שלי השנה זה גם למצוא זמר שיסכים להגיע ולשיר באירוע לזכרו של ניר".

האירוע יתקיים בפארק התעשיות בר לב, במהלך חול המועד סוכות.

לינק למימון ההמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully