וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה כחול-לבן: ניסוי ראשון בוצע בסוללת כיפת ברזל שארה"ב רכשה מישראל

23.8.2021 / 16:00

חיילים אמריקנים ביצעו ניסוי מוצלח בסוללה שפותחה ויוצרה בארץ, לראשונה על אדמת ארצות הברית. בשנת 2019 ארה"ב חתמה על הסכם רכישה של שתי סוללות כיפת ברזל מישראל. הניסויים נערכו בהשתתפות התעשיות המפתחות את מערכת כיפת ברזל: רפאל, התעשייה האווירית וחברת אמפרסט

בווידאו: ניסוי ירי של סוללת 'כיפת ברזל' הראשונה שרכש צבא ארה"ב מישראל/צילום: דוברות משרד הביטחון

חיילים אמריקניים ביצעו לראשונה ניסוי ירי בסוללת "כיפת ברזל" שארצות הברית רכשה מישראל בשנת 2019. הצבא האמריקני ערך את הניסוי בשיתוף מנהלת חומה שבמנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית שבמשרד הביטחון, וכן בשיתוף חברת רפאל.

סדרת הניסויים נערכה בשדה הניסויים White Sands בניו-מקסיקו שבדרום-מערב ארה"ב. הניסויים בוצעו בהשתתפות התעשיות המפתחות את מערכת כיפת ברזל: רפאל, התעשייה האווירית ואמפרסט. בניסויים נכלל לראשונה גם ביצוע יירוט על ידי חיילים אמריקניים.

ניסוי ירי ראשון בסוללת 'כיפת ברזל' בארה"ב 23 באוגוסט 2021. משרד הביטחון
חייל אמריקני מפעיל את סוללת "כיפת ברזל" על אדמת ארה"ב/משרד הביטחון
ניסוי ירי ראשון בסוללת 'כיפת ברזל' בארה"ב 23 באוגוסט 2021. משרד הביטחון
סוללת "כיפת ברזל" בגרסתה האמריקנית תגן מפני מגוון איומים אוויריים/משרד הביטחון

מערכת "כיפת ברזל" בתצורתה האמריקנית צפויה להגן על כוחות של צבא ארצות הברית מפני מגוון איומים אוויריים, בהם טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים, רקטות ופצמ"רים. בשנת 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות "כיפת ברזל". הסוללות סופקו בסוף שנת 2020 ונמצאות בחודשים האחרונים בתהליך בחינות קבלה ואימוני הקמה בארצות הברית.

חברת "רפאל" היא המפתחת והמייצרת את מערכת "כיפת ברזל", בשיתוף עם חטיבת "אלתא" של התעשייה האווירית, המפתחת ומייצרת את מכ"ם ה-MMR ועם חברת "אמפרסט" המספקת את מערכת השליטה והבקרה. מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית שבמשרד הביטחון) מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים" ומערכות "חץ 2" ו-"חץ 3".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully