וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתרחב: החל מהיום - בני 30 ומעלה יכולים להתחסן במנה השלישית נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 18:34

משרד הבריאות הודיע כי בני 30 יכולים לקבוע תור לחיסון השלישי בקופות החולים. בשל תופעות לוואי שדווחה בקרב גברים אחרי המנות הראשונות, במשרד נזהרים מהרחבת המבצע לכלל האוכלוסייה. עם זאת, ככל הנראה הדבר יקרה בשבוע הבא

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על הרחבת מבצע החיסון השלישי מפני קורונה כך שיכלול גם את בני ה-30 ומעלה. זאת, כמה ימים לאחר שהמבצע הורחב לבני 40. בני ה-30 יכולים לקבוע תור בקופות החולים ולהתחסן כבר היום.

בשל תופעת לוואי באוטם שריר הלב שדווחה לאחר המנות הראשונות, בעיקר בקרב גברים בני 30-16, במשרד הבריאות נזהרים בינתיים מהרחבת המבצע לכלל האוכלוסייה באופן גורף. עם זאת, הדבר יקרה ככל הנראה כבר בשבוע הבא.

במקביל, מנכ"ל משדר הבריאות פרופסור נחמן אש שוחח עם מנכ"לי קופות החולים ואמר להם כי "נאי מקווה שנגיע ל-150 אלף מחוסנים ביום". שר הבריאות התייחס להחלטה ואמר כי "חיסונים ותקנים, בוסטר למתחסנים ובוסטר למערכת הבריאות. דאגנו למלאי חיסונים מספיק לכולם. מבצע החיסונים עובד ביעילות ובמהירות. רוצו להתחסן".

החיסון השלישי לקורונה הורחב לבני 30/עריכה: אביעד בללי
חיסון לקורונה, מתחם קופ"ח כללית בצפת, 22 בפברואר 2021. דוד כהן, פלאש 90
המבצע מתרחב. חיסון שלישי נגד קורונה, השבוע/פלאש 90, דוד כהן

לצד התאוצה במבצע החיסון השלישי, נמשכת העלייה בתחלואה ומגמת בלימת העלייה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה. אתמול, 9,831 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה - שיא שלילי של הגל הנוכחי, והמספר הגבוה ביותר מפרוץ המגיפה בישראל, מלבד 18 בינואר, אז נרשמו 10,118 נדבקים ביממה. זאת, לאחר שבוצעו אתמול כ-158 אלף בדיקות, מהן 6,63% חזרו חיוביות, שיא שלילי נוסף של הגל הרביעי. בכך, מניין הנדבקים בארץ חצה את המיליון.

עם זאת, כאמור, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב יחסית, כאשר ברחבי הארץ מאושפזים 678 חולים קשים, עלייה של שמונה חולים ביממה האחרונה. מצבם של 168 חולים מוגדר קריטי, כאשר 123 מהם מונשמים - זינוק של 15 מונשמים ביחס לאתמול.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
החיסון השלישי יתאפשר לכלל האוכולוסייה? חיסונים נגד קורונה/ראובן קסטרו

עוד עולה מהנתונים שפורסמו בבוקר כי בישראל ישנם כיום כ-72,500 חולי קורונה פעילים וכי מקדם ההדבקה עומד על 1.15, הנמוך ביותר זה חודשיים וחצי. 34 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה.

בתוך כך, מנתוני מבצע הבדיקות הסרולוגיות עולות תוצאות נמוכות מאלה שמשרדי הבריאות והחינוך העריכו. במגזר החרדי 18.7% מהילדים נמצאו חיוביים, במגזר הערבי 17.7% ובמגזר הכללי רק 11.6% מהתוצאות היו חיוביות. במשרדי הבריאות והחינוך סברו שהתוצאות יהיו לכל הפחות 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully