וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב לשיא השלילי: כמעט 10,000 נדבקים בקורונה ביממה

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 11:47

משרד הבריאות עדכן כי 9,831 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, המספר השני הכי גבוה מפרוץ המגיפה בישראל. זאת, כאשר 6.63% מהבדיקות היו חיוביות, שיא שלילי בגל הנוכחי. מניין הנדבקים בארץ חצה את המיליון. עם זאת, מספר החולים במצב קשה נותר יציב

9,831 ישראלים אובחנו אתמול (שני) חיוביים לקורונה - מדובר בשיא שלילי של הגל הנוכחי, והמספר הגבוה ביותר מפרוץ המגיפה בישראל, מלבד 18 בינואר, אז נרשמו 10,118 נדבקים ביממה. זאת, לאחר שבוצעו אתמול כ-158 אלף בדיקות, מהן 6,63% חזרו חיוביות, שיא שלילי נוסף של הגל הרביעי. בכך, מניין הנדבקים בארץ חצה את המיליון.

עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב יחסית, כאשר ברחבי הארץ מאושפזים 678 חולים קשים, עלייה של שמונה חולים ביממה האחרונה. מצבם של 168 חולים מוגדר קריטי, כאשר 123 מהם מונשמים - זינוק של 15 מונשמים ביחס לאתמול.

בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה חדרי. ראובן קסטרו
מספר החולים הקשה נותר יציב. מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם/ראובן קסטרו

עוד עולה מהנתונים כי בישראל ישנם כיום כ-72,500 חולי קורונה פעילים וכי מקדם ההדבקה עומד על 1.15, הנמוך ביותר זה חודשיים וחצי. 34 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה.

בתוך כך, מנתוני מבצע הבדיקות הסרולוגיות עולות תוצאות נמוכות מאלה שמשרדי הבריאות והחינוך העריכו. במגזר החרדי 18.7% מהילדים נמצאו חיוביים, במגזר הערבי 17.7% ובמגזר הכללי רק 11.6% מהתוצאות היו חיוביות. במשרדי הבריאות והחינוך סברו שהתוצאות יהיו לכל הפחות 20%.

עוד בוואלה!

יכריע כבר היום? פרופ' אש צפוי לאשר את הרחבת מבצע חיסון הקורונה השלישי לבני 30

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שיא במספר הנדבקים בגל הנוכחי, בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, צפוי להכריע היום על הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית לבני 30 ומעלה. זאת, לאור הנתונים המראים על בלימה בתחלואה בקרב המתחסנים במנת הבוסטר. עם זאת, ייתכן כי ההחלטה הסופית של אש בנושא תתקבל בימים הקרובים. כמו כן, ייתכן כי יוחלט על פתיחה גורפת של מבצע החיסונים לכלל הגילאים.

אש קיבל את הסמכות להחליט על הרחבת המבצע לאחר שצוות המומחים של המשרד הסמיך אותו לכך בדיון שערך בשבוע שעבר. ההחלטה התקבלה לאחר שנראה כי החיסון השלישי בטוח דיו, ולא דווחו תופעות לוואי חריגות. הנתונים הראשוניים מצביעים על יעילותה של המנה השלישית, ובמקביל על דעיכת ההגנה שמקבלים מחוסנים שקיבלו את המנה השנייה לפני כחצי שנה מפני זן הדלתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully