וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכריע כבר היום? פרופ' אש צפוי לאשר את הרחבת מבצע חיסון הקורונה השלישי לבני 30

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 6:43

לאור הנתונים המראים על בלימה בתחלואה בקרב המתחסנים במנה השלישית, מנכ"ל משרד הבריאות יאשר בקרוב את הרחבת המבצע, וייתכן אף שיורה על פתיחה גורפת לכלל הגילאים. מטרת המהלך: כמה שיותר מחוסנים בפעם השלישית עד לחגי תשרי בעוד כשבועיים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, צפוי להכריע היום (שלישי) אם להרחיב את מבצע החיסונים במנה השלישית לבני 30 ומעלה. זאת, לאור הנתונים המראים על בלימה בתחלואה בקרב המתחסנים במנת הבוסטר. עם זאת, ייתכן כי ההחלטה הסופית של אש בנושא תתקבל בימים הקרובים, וכי יוחלט על פתיחה גורפת של מבצע החיסונים לכלל הגילאים.

אש קיבל את הסמכות להחליט על הרחבת המבצע לאחר שצוות המומחים של המשרד הסמיך אותו לכך בדיון שערך בשבוע שעבר. ההחלטה התקבלה לאחר שנראה כי החיסון השלישי בטוח דיו, ולא דווחו תופעות לוואי חריגות. הנתונים הראשוניים מצביעים על יעילותה של המנה השלישית, ובמקביל על דעיכת ההגנה שמקבלים מחוסנים שקיבלו את המנה השנייה לפני כחצי שנה מפני זן הדלתא.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הנתונים מצביעים על יעילותה של המנה השלישית. מתחם חיסונים בפתח תקווה, החודש/ראובן קסטרו

כיום זכאים למנה השלישית בני 40 ומעלה, צוותי הוראה, אנשי שב"ס, עובדי רווחה ונשים בהריון. מטרת ההרחבה היא לחסן כמה שיותר אזרחים עד חגי תשרי בעוד כשבועיים. אמש הציב שר הבריאות ניצן הורוביץ יעד של שלושה מיליון מתחסנים בשבועות הקרובים וטען כי זה מה שימנע הגבלות נוספות.

במקביל, שר הבריאות הכריז על מבצע רחב, שיכניס למעגל החיסונים את מיליון בני 12 ומעלה שטרם התחסנו במנה ראשונה, במסגרתו ניידת חיסונים תגיע לכל שכונה או עיר ששם אחוזי ההתחסנות נמוכים, כדי להנגיש את החיסונים ככל הניתן. על פי נתוני משרד הבריאות, אלו שטרם התחסנו נמצאים במצב סוציואקונומי נמוך, בין היתר ערבים וחרדים.

עוד בוואלה!

בצל הגבלות הקורונה: מפכ"ל המשטרה בסבב פגישות עם רבנים בכירים לקראת חגי תשרי

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, 9 באוגוסט 2021. ללא, צילום מסך
קיבל את הסמכות להחליט על הרחבת מבצע החיסונים. אש/צילום מסך, ללא

לקראת המבצע, שכונה "חיסונים עד הבית", פרסם המשרד רשימת יישובים ומועצות בהן שיעור ההתחסנות הוא הנמוך ביותר נגד נגיף הקורונה. כמיליון איש ו-80 אלף אזרחים בחרו שלא להתחסן נגד המגיפה, ורובם פרושים בערים הגדולות וביישובים ערביים רבים.

התוכנית מבוססת על מיפוי שביצע משרד הבריאות, שממנו עלה כי יש התאמה בין שיעור ההתחסנות למעמד הסוציו-אקונומי, כך שביישובים מוחלשים מתחסנים פחות אזרחים. כך, לדוגמה, בין היישובים עם שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר נמצאים כפר שמריהו וסביון.

מפת הרשויות בהן אחוז המתחסנים לקורונה נמוך. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
מפת הרשויות בהן אחוז המתחסנים לקורונה נמוך/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

"זו דוגמה היסטורית לחשיבות המהותית של צמצום פערים וערבות הדדית, ולסכנה הטמונה באי-השוויון", אמר הורוביץ במסיבת עיתונאים שערך בכפר קאסם. "הפערים החברתיים פוגעים במוחלשים, וגם בכל אחד מאיתנו. זה נכון לקורונה, וזה לקח להתנהלות שלנו כחברה וכמדינה בכל תחומי החיים".

"אני לא הולך לוותר על האוכלוסייה הזו, נביא את החיסונים לתוך היישובים, השכונות, הרחובות ועד הבית", הוסיף שר הבריאות. "זה לא פשוט אבל במאבק במגיפה, זה יכול להיות שובר השוויון, או מדויק יותר - שובר אי השוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully