וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: מאמינה שבהמשך התו הירוק יילקח ממי שהתחסן רק פעמיים נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 18:53

בפגישה שערכה עם ראשי רשויות שרת הפנים רמזה כי ברגע שרבים בציבור יתחסנו במנה השלישית, התו הירוק שקיבלו אלו שהתחסנו רק במנה השנייה לא יחודש. "צופים שעד ספטמבר יהיו אלף חולים קשים, מקווים שבתחילת ספטמבר נחסן שלושה מיליון איש ואז נראה ירידה בתחלואה"

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה היום (שני) כי בקרוב יש לקחת את התו הירוק מאזרחים שהתחסנו רק בשתי מנות נגד קורונה. "אני מאמינה שברגע שיפתחו את החיסון השלישי לכולם - התו הירוק יילקח ממי שהתחסן פעמיים", הסבירה בשיחה שקיימה עם ראשי רשויות

כוונתה של שקד היא כי ברגע שרבים בציבור יתחסנו במנה השלישית, התו הירוק שקיבלו אלו שהתחסנו רק במנה השנייה לא יחודש, "ויהיה בעצם תו ירוק רק למי שהתחסן שלוש פעמים".

"אנחנו צופים שעד ספטמבר יהיו אלף חולים קשים. ואנחנו מקווים שעד שביעי בספטמבר נחסן שלושה מיליון איש ואז נראה ירידה", הוסיפה שקד. לפי גורמים שהשתתפו בשיחה, שקד דחקה בראשי הרשויות לעשות מאמצים להעלות את האחוזים של המתחסנים ביישובים שלהם".

שקד: מאמינה שבהמשך התו הירוק יילקח ממי שהתחסן רק פעמיים/עריכה: אביעד בללי

במקביל, משרד הבריאות פרסם היום את רשימת היישובים והמועצות עם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר. כמיליון איש ו-80 אלף אזרחים בחרו שלא להתחסן נגד המגיפה, ורובם פרוסים בערים הגדולות וביישובים ערביים רבים.

כמו כן, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, השיק את מבצע "חיסונים עד הבית", שבמסגרתו ניידות של חיסון נגד קורונה יגיעו לשכונות בעלות שיעור מתחסנים נמוך, על מנת להגדיל את שיעור ההתחסנות ולהילחם בתחלואה.

התוכנית מבוססת על מיפוי שביצע משרד הבריאות, שממנו עלה כי יש התאמה בין שיעור ההתחסנות למעמד הסוציו-אקונומי, כך שביישובים מוחלשים מתחסנים פחות אזרחים. כך, לדוגמה, בין היישובים עם שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר נמצאים כפר שמריהו וסביון.

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
בדיקת תו ירוק הכניסה ללונה פארק תל אביב, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

"זו דוגמה היסטורית לחשיבות המהותית של צמצום פערים וערבות הדדית, ולסכנה הטמונה באי-השוויון", אמר הורוביץ במסיבת עיתונאים שערך בכפר קאסם. "הפערים החברתיים פוגעים במוחלשים, וגם בכל אחד מאיתנו. זה נכון לקורונה, וזה לקח להתנהלות שלנו כחברה וכמדינה בכל תחומי החיים".

"אני לא הולך לוותר על האוכלוסייה הזו, נביא את החיסונים לתוך היישובים, השכונות, הרחובות ועד הבית", הוסיף שר הבריאות. "זה לא פשוט אבל במאבק במגיפה, זה יכול להיות שובר השוויון, או מדויק יותר - שובר אי השוויון". כמו כן, אמר הורוביץ כי להערכתו, בימים הקרובים תתקבל ההחלטה לחסן במנה השלישית גם את בני ה-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully