וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות בדרום: שריפות פרצו בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 16:55

עשרה מוקדי שריפה פרצו בשדות קוצים באשכול ושדות נגב, לאחר שתשעה בלונים נפץ הופרחו מרצועת עזה לשטח ישראל. כוחות כבאות, קק"ל וצה"ל פועלים במקום. "כל האירועים בשליטה מאחר ומדובר במוקדים קטנים", מסרו בשירותי הכבאות

שריפות פרצו היום (שני) בעשרה מוקדים שונים בעוטף עזה, בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה לשטח ישראל. שירות כבאות והצלה מסר כי בתשעה מוקדים לפחות מדובר בשריפה כתוצאה מבלונים.

כוחות הכיבוי, בסיוע אנשי קק"ל וצה"ל, פועלים לכיבוי האש שהתפשטה בשדות קוצים במועצות אשכול ושדות נגב. "כל האירועים בשליטה מאחר ומדובר במוקדים קטנים", נמסר משירותי הכבאות.

האירועים מגבירים את המתיחות הביטחונית באזור, שבאה לידי ביטוי בהפגנות המוניות על גדר הגבול בצד הפלסטיני, חילופי אש בין הצדדים ופציעתו של לוחם מג"ב מירי בשבת בערב.

שריפות בעוטף עזה, 23 אוגוסט 2021. דוברות כב"ה
שריפה בעוטף עזה, היום/דוברות כב"ה

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, קרא לממשלה להגיב בחריפות על הפרחת הבלונים. "התעוזה של ארגוני הטרור לחדש את טרור הבלונים ולשרוף את שדותינו חייבת להיגדע עוד היום. אם לא תיעצר היום, נמצא עצמנו עוד קיץ מכבים שריפות ובוכים על היבולים שעלו באש", אמר. "מה שמתחיל בהכלת בלוני תבערה, ממשיך בירי רקטות ובירי על חיילי צה"ל. אני מצפה מהממשלה לפעול במידית כדי להעביר מסר חד וברור לארגוני הטרור שלא כדאי להם להמשיך בטרור הנפשע".

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה שבעוטף, קראה לשקם את ההרתעה הישראלית בדרום. "שוב שריפות בעוטף. בממשלה החדשה הביטחו שדין בלון כדין קאסם, ועכשיו הגיע זמן לפרוע את ההבטחות", אמרה. "למדנו מזמן שבלון בעוטף הופך במהרה לטיל על תל אביב. הגיע הזמן שנשקם את ההרתעה של המדינה".

בווידאו שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה/צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל
שריפה ביער בארי וביער כיסופים, 23 באוגוסט 2021. משה ברוכי סייר ביערות קק״ל, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

גיא טייטלבאום, תושב כרם שלום, תקף את הממשלה החדשה על חוסר התגובה לטרור. "החלפנו ממשלה שלא הגיבה כראוי - וקיבלנו ממשלה שלא מגיבה בכלל. צריך להגיב בחומרה על הבלונים. הממשלה החדשה הבטיחה לטפל ומה שהיא עושה זה אותו דבר כמו הממשלה הקודמת, אז למה החלפנו אותם, חייבים תגובה חריפה שהצד השני יחשוב פעמיים אם משתלם לו להפריח בלוני תבערה בעוטף".

שריפה ביער בארי וביער כיסופים, 23 באוגוסט 2021. משה ברוכי סייר ביערות קק״ל, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

בעקבות התקרית בה נפצע הירי בסמ"ר בראל חדריה שמואלי, הוחלט לשנות את הטיפול בהפרות הסדר, והבוקר החלה פעילות הנדסית של דחפורים לשינוי מרחב הגדר ויצירת מכשול חדש שיקשה על הפלסטינים להתקרב אל הלוחמים, כולל בניית תל שיאפשר לכוחות לשלוט במרחב בצורה טובה יותר.

מתחקיר האירוע עלה כי צלפים מיחידת המסתערבים של מג"ב נדרשו לירות פלסטינים בטווח הקרוב, וצלפים של יחידת מגלן נערכו לירות בפלסטינים בטווח רחוק מהגדר - אך עשו זאת רק במקרים בודדים. בהתאם לממצאים, הוחלט כי בהפרות הסדר האלימות הבאות יפגעו צלפי צה"ל במפגינים חמושים בטווח רחוק יותר ולא רק בקרבת הגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully