וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגבלות ונקודות התורפה: כך ייראה מתווה הטיסות לאומן

23.8.2021 / 15:36

הקבינט אישר את מתווה הסדרת הטיסות לאוקראינה, ואלפים ימריאו לעיר הקדושה לרגל ראש השנה. בשל הצפיפות באומן, ההסדר החדש יחייב בידוד של שבוע של 24 שעות לפני הטיסה ושבעה ימים לפחות בחזרה לארץ, דבר שימנע מהטסים להשתתף בתפילות יום כיפור. ההנחיות המלאות

הרכבת האווירית של אלפי חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה יצאה לדרכה בימים האחרונים, והלילה (שני) אישר קבינט הקורונה את מתווה הסדרת הטיסות. השר לשירותי דת, מתן כהנא, שגיבש את המתווה בשיתוף משרד הבריאות, התחייב כי "דין אוקראינה" יהיה כמו כל מדינה אחרת, ושנסיעת ההמונים תתאפשר לקראת ראש השנה.

לפי המתווה, בדומה לכל טיסה למדינה כתומה, הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה. בחזרה מאוקראינה, יידרשו שוב להציג תוצאה שלילית של בדיקה שנערכה עד 72 שעות לפני העלייה למטוס.

בחזרתם יחויבו הנוסעים בקיום הנחיות שונות. תחילה יידרשו למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם, ולאחר מכן, עם הנחיתה בנתב"ג, תיערך לחוזרים בדיקת קורונה נוספת. בשובם הם יחויבו בקיום בידוד שאורכו 14 ימים - או שבעה ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שתוצאתן שלילית.

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
שהייה צפופה, בעיקר בזמן התפילות. מתפללים באומן/רויטרס

המתווה עשוי לעורר קושי אצל מרבית הטסים, זאת מפני שחזרתם מתוכננת לכל המוקדם ביום חמישי שלאחר חג ראש השנה, פחות משבוע לפני יום כיפור. המשמעות היא שגם במקרה הכי מקל, של שבעה ימי בידוד ושתי בדיקות, יוכלו להגיע לתפילות בבתי הכנסת רק אם יפרו את הבידוד שהם מחויבים לו.

למרות שאת ראש השנה יציינו רק בעוד כשבועיים, באומן שוהים בימים האחרונים אלפי חסידי ברסלב. חלקם הקדימו את הטיסה מחשש שהממשלה תטיל סגר, תסגור את נתב"ג או תגביל את הטיסות לאוקראינה, בעקבות העלייה בתחלואה. חלקם הגיעו מוקדם לעיר האוקראינית לאור מה שאירע בשנה שעברה, כשסגרה אוקראינה את גבולותיה ומרבית החסידים נותרו בישראל וחלקם שהו במדינות סמוכות כמו בלארוס. עם זאת, מרבית הנוסעים צפויים להמריא ברכבת אווירית החל משבוע הבא.

לאומן צפויים להגיע, כמדי שנה, עשרות אלפי בני אדם. מרביתם מישראל, וחלקם משאר מדינות אירופה וארצות הברית. על אף התפשטות המגיפה, השהייה במקום עתידה להיות צפופה, בעיקר בזמן התפילות, שיוכולות להימשך גם שעות ארוכות ביומיים של החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully