וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר: שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 7:31

השרים החליטו כי תלמידים יחוסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים, וכי כיתות ח'-יב' עם מתחת ל-70% מחוסנים בערים אדומות ילמדו באופן מקוון. התו הירוק יחול על צוותי ההוראה, בעוד עשרות אלפי עובדים במערכת החינוך אינם מחוסנים

קבינט הקורונה אישר הלילה (שני) את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. השרים החליטו כי התלמידים יתחסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים, ולראשונה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה ועל הצוותים המטפלים במערכת הבריאות.

לפי מתווה הלמידה שנקבע, כיתות ח'-יב' בערים אדומות בהן שיעור המחוסנים יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמוד באופן מקוון. עוד החלט כי ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן (מהירה) שתוצאתה שלילית.

ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הלימודים ייפתחו כסדרם/ראובן קסטרו

הטלת חובת התו הירוק על צוותי ההוראה מגיעה שעה ש-37 אלף עובדי מערכת החינוך, בהם גננות, מורים, סייעות ועובדי מינהלה, אינם מחוסנים. בממשלה הקודמת ניסו להעביר הטלת סנקציה מסוג זה על עובדים לא מחוסנים - ללא הצלחה.

עוד בוואלה!

מנהלי בתי החולים הציבוריים: "ממחר נפסיק לקבל חולי קורונה, מרביעי - מתכונת שבת"

לכתבה המלאה

מתווה הטיסות לאומן

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר גם את מתווה הסדרת טיסות חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, לפיו הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה, ושוב בטרם העלייה למטוס בדרכם חזרה לארץ.

בנוסף לכך, בהתאם להנחיות החלות על כלל המדינות הכתומות, יחויבו השבים מאומן למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם ארצה; לערוך בדיקת קורונה נוספת עם הנחיתה בנתב"ג; ועם שובם לקיים בידוד שאורכו 14 ימים, או שבעה ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. המתווה גובש בידי השר לשירותי דת מתן כהנא, בשיתוף משרד הבריאות.

חסידי ברסלב באומן, אוקראינה, 2 בספטמבר 2020. שרוליק וולס, אתר רשמי
חסידי ברסלב באומן, בשנה שעברה/אתר רשמי, שרוליק וולס

בדיון השתתפו בין היתר שר הביטחון, שר הבריאות, שר החוץ, שר המשפטים, השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, שרת החינוך, שר במשרד האוצר, מפכ"ל המשטרה, מנכ"ל משרד הבריאות, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מפקד פיקוד העורף, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, מזכ"לית הסתדרות המורים ויו"ר הנהגת ההורים הארצית.

מוקדם יותר, בנט אמר במהלך ישיבת הממשלה השבועית כי "שרת החינוך ושר הבריאות בנו תוכנית מפורטת וטובה איך לפתוח את מערכת החינוך בצורה טובה. נאשר את התכנית מספיק זמן מראש כדי שההורים יוכלו להיערך".

במהלך הדיון, משרד הבריאות הציג לקבינט נתונים לפיהם הסיכוי להידבק בקורונה עשרה ימים אחרי קבלת המנה השלישית נמוך פי 4.6 מזה של מי שקיבל רק שתי מנות חיסון. עוד הוצגו נתונים לפיהם לא דווחו עד כה על תופעות לוואי חריגות למקבלי המנה השלישית של החיסון. במצגת הוצגה גם חלוקה בתחלואה לפי מגזרים. לפי הנתונים, הגרף של המגזר החרדי היה תחילה הנמוך ביותר מבין המגזרים, אך הוכפל מאז פתיחת שנת הלימודים בא' באלול. אצל יתר הגילאים האחוזים נותרו דומים.

חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
משרד הבריאות הציג לקבינט נתונים בנושא יעילותו של החיסון השלישי/יותם רונן

במקביל, משרד הבריאות המליץ לקבינט על קיום התקהלות במתווה תו ירוק בלבד, תוך הגבלה של 500 איש בשטח פתוח ו-400 איש במבנה סגור. ההמלצה עוררה סערה וביקורת חריפה מטעם משרד התרבות, כשלדברי גורמים במשרד הם הגיעו להסכמה עם משרד הבריאות כי הצעות להגבלת התקהלויות לא יועלו במהלך ישיבת הקבינט.

מסביבתו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נמסר כי "ההצבעה על הגבלות התקהלות לאירועי תרבות לא עלתה בתיאום איתנו, זה לא עלה בדיונים המקדימים. ההצעה הזאת באה ללא סיכום מראש, זה לא היה על סדר היום של הקבינט. זה ירד מסדר היום כי לא הסכמנו שזה יעלה".

לדברי הגורמים בסביבתו של טרופר, "חילי דיבר עם ניצן הורביץ היום, וניצן אמר לו שהם לא הולכים להעלות את זה. לכן זה מאוד מכעיס, ויש לנו בטן מלאה כלפי משרד הבריאות. בשורה התחתונה, לא יועלו להצבעה מגבלות על התקהלויות של אירועי תרבות, לא יהיו מגבלות התקהלות על עולם התרבות, דאגנו להוריד את זה, גם דיברנו עם משרד ראש הממשלה".

בווידאו: בנט קורא להתחסן במנה השלישית ומבהיר שהאפשרות תפתח בקרוב לקבוצות גיל נוספות/מערכת וואלה!

נושא השעות בהן יחוסנו התלמידים עלה בדיון, לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חתם על צו שמורה על מתן חיסונים בתוך מתחמי בתי הספר במהלך שעות הלימודים. עם זאת, שאשא-ביטון דחפה לכך שהחיסונים יסתיימו עד השעה 09:00 בוקר, וכי לאחר מכן יום הלימודים ימשיך כרגיל. אולם, סביר להניח כי הדבר לא אפשרי בשל הבעיות הלוגיסטיות.

כמו כן, לבקשת שרת החינוך, שרי הקבינט שמעו לראשונה באופן ישיר את נציגי ההורים, המורים, התלמידים ואנשי המקצוע מתחום החינוך אשר השתתפו בישיבת הקבינט וישקפו את עמדתם לגבי הסוגיות השונות כפי שעולה מהשטח בשנה וחצי האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully