וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסונים בכיתות ובדיקות מהירות על סדר היום: הדיון המכריע על פתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 8:59

השרים יתכנסו היום להחליט על המתווה שיופעל החל מ-1 בספטמבר, בעוד בכירי משרד הבריאות סבורים כי אין צורך לדחות את פתיחת השנה. במקביל, מבצע הרחבת הבדיקות הסרולוגיות ייצא לדרכו במגזר הכללי. מנכ"ל משרד החינוך: "יש עשרות אלפי אנשי צוות לא מחוסנים"

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) לדיון מכריע על מתווה פתיחת שנת הלימודים, בעוד רוב השרים ובכירי משרד הבריאות סבורים כי אין צורך לדחות את מועד פתיחת השנה. זאת, בעקבות ההאטה בקצב התחלואה בסוף השבוע האחרון.

שתי סוגיות יעלו להצבעה בדיון, והשרים יצביעו האם מערכת החינוך תפעל לפיהן. האחת, מתווה כיתה ירוקה שיחל בפיילוט לאחר חגי תשרי, הכולל בדיקות קורונה שבועיות בכיתות בתי ספר יסודיים בערים אדומות, ובמקרה של המצאות חולה מאומת בדיקות מהירות לכל הכיתה כל יום.

הסוגייה השנייה עוסקת בכיתות חטיבות הביניים והתיכון: מעבר לזום במקרה של פחות מ-70% התחסנות בשכבות בערים אדומות. בנוסף, כל הורה יתבקש לבצע בדיקה מהירה לילד שלו 24 שעות לפני 1 בספטמבר, כך שימצאו כמה שיותר חולים שלא יכנסו בשערי בתי הספר וימנעו בידודים כבר בימים הראשונים.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
באילו שעות ייערכו חיסוני הקורונה? תלמידים בבית ספר בפ"ת/ראובן קסטרו

נושא נוסף שיעלה להצבעה, שנחשף לראשונה בוואלה!, הוא באילו שעות לערוך את חיסוני הקורונה, לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חתם על צו בריאות העם שמורה על חיסונים בתוך מתחמי בתי הספר בשעות הלימודים.

עוד בוואלה!

"בבית הרגשתי שכולם איתי": כך נראים האשפוזים הביתיים של חולי קורונה

לכתבה המלאה
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון במהלך סיעת תקווה חדשה בכנסת 2 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תבקש שהחיסונים יסתיימו עד השעה 09:00. שאשא ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תבקש שהחיסונים יסתיימו עד השעה 09:00 בבוקר ולאחר מכן ימשיך יום הלימודים כרגיל, אולם סביר להניח כי הדבר לא יתאפשר בשל הבעיות הלוגיסטיות.

כמו כן, לאחר בקשת השרת החינוך, לראשונה שרי הקבינט ישמעו באופן ישיר את נציגי ההורים, המורים, התלמידים ואנשי המקצוע מתחום החינוך אשר ישתתפו בישיבת הקבינט וישקפו את עמדתם לגבי הסוגיות השונות כפי שעולה מהשטח בשנה וחצי האחרונות.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, העריך הבוקר בריאיון ל-103 כי ישנם כ-30 אלף מורים ואנשי צוות לא מחוסנים נגד קורונה. "אנחנו מדברים על כ-15% מצוותי ההוראה, לא נתון קטן בכלל ואנחנו קוראים להם להתחסן", אמר.

בתשובה לשאלה על עמדתו לגבי מורים או גננים שאינם מחוסנים ומסרבים להיבדק, השיב סלוביק כי הוא סבור שמי שבוחר בדרך זו "לא נכון שיגיע לכיתה". לדבריו, מי שאינו מחוסן או נבדק "לא צריך להגיע לכיתה או לבי"ס, הוא מסכן את עצמו ואת התלמידים. לגבי מה צריך לעשות, אנחנו נדון ונסכם אבל אם אנחנו דורשים מהתלמידים להתחסן על אחת כמה וכמה מהמורים".

עם זאת, הוא נמנע מלהבהיר כיצד המערכת תפעל מול מורים שכאלה. "צריך לחשוב מה עושים עם אותו מורה", אמר. "זו בעיה, ברור לכם שאין לנו 30 אלף מורים מחליפים. אנחנו נצטרך לתת לזה פתרון, בין אם בפיצולי כיתות, למידה מקוונת. זה אירוע שאנחנו נצטרך לדעת להתמודד איתו בהתאם לכמות המורים שלא יסכימו [להתחסן או להיבדק]".

הרחבת מבצע הבדיקות הסרולוגיות

במקביל, היום יורחב מבצע הבדיקות הסרולוגיות למגזר הכללי במטרה לאתר מחלימי קורונה בגילאי 12-3, כך שלא יצטרכו להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם מאומת ויצמצמו מספר הבידודים במערכת החינוך.

הבדיקה הסרולוגית היא למעשה בדיקת דם הכוללת דקירת מחט ומתבצעת ללא תשלום. מחר מתחמתי הבדיקות יתרכזו בדרום - אשקלון, עומר והפזורה הבדואית בשעות 19:00-13:00. בהמשך השבוע יגיע לאזורים אחרים בארץ כמו שמפורט במפה.

מפת מתחמי הבדיקות הסרולוגיות לילדים ברחבי הארץ

לשם מבצע זה גויסו עוד 6,000 חיילים מפיקוד העורף שיבצעו פריסה רחבה ככל האפשר. בשבועיים האחרונים נערך המבצע במגזר החרדי והניב אחוזים פחותים מהצפוי. במשרד החינוך והבריאות צופים שיהיו בין 20%-30% של תלמידים שימצאו מחלימים בבדיקות ההלו, אולם בממוצע יש כרגע רק 18%. הערים החרדיות היו מעוזי תחלואה, כך שבחברה הכללית האחוז צפוי אפילו לרדת ל-15% בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully