וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ובלבול במערכת החינוך בעקבות מתווה הלימודים: "תכנית פרוצה, אין הנחיות ברורות"

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 22:41

מנהלים ומורים הלינו על חוסר בהירות בנוגע להנחיות הקבינט ל-1 בספטמבר. מנהל בית ספר בת"א סיפר שאנשי חינוך לא קיבלו הסברים על המתווה: "אנחנו ניזונים מחדשות". בהנהגת ההורים הצביעו על צבעי הערים, תלמידים שלא נבדקים וגורלם של מורים ללא תו ירוק בתור נקודות תורפה

במערכת החינוך מתחו היום (שני) ביקורת על המתווה לפתיחת שנת הלימודים שהוחלט בקבינט הקורונה. בין היתר, מורים טענו כי במשרד החינוך לא הסבירו להם ישירות את פרטי המתווה. הורים הצביעו על בדיקות לתלמידים והגעת מורים שמסרבים להתחסן או להיבדק לבתי הספר בתור נקודות שאינן ברורות.

"לצערי, ההוראות שניתנו בהחלטת הקבינט אינן בהירות לכלל ההורים", אמרה סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אודליה שינדורף. "מתווה הבדיקות עדיין פרוץ ויש עוד המון שאלות ותהיות: כרגע לצבע העיר אין משמעות בתקנות או השפעה על הפעילות בה; האם ישנה חובה חוקית לבצע בדיקה טרם חזרה לבית הספר ומה הדין לגבי תלמיד שלא יבצע? מה יקרה אם מורה או איש צוות יסרב לבצע בדיקה או חיסון? ועוד שאלות רבות".

עם זאת, שינדרוף ציינה כי "החלטת הקבינט אמש היא טיפה של ודאות בתוך אי הווודאות בו אנו חיים בתקופת הקורונה. היא פתח להרגשת שפיות ויציבות עבור הילדים. לפחות סאגת מועד פתיחת שנת הלימודים הסתיימה. החלטת התו הירוק לצוותי ההוראה הוא חשוב ביותר ומאפשר להורים ידיעה כי הצוות הפוגש את הילדים מוגן כמה שניתן וגם בכך יש בשורה משמעותית".

מתחם הבדיקות הסרולוגיות לילדים, קרל נטר ירושלים, 22 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
"מה הדין לגבי תלמיד שלא יבצע?". בדיקה סרולוגית בירושלים/TPS, שלו שלום

לפי המתווה לפתיחת הלימודים, תלמידים יתחסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים, ולראשונה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה ועל הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן (מהירה) שתוצאתה שלילית.

מקס סיוון, מנהל בית ספר שמעון פרס בתל אביב, אמר כי החלטות אלה לא ירדו לשטח. "ממש לא ברור. אין הנחיות ברורות למנהלים. אנחנו ניזונים מהחדשות ועדיין לא מבינים את המתווה נכון לרגע זה", טען.

עוד בוואלה!

הוויכוח בין בנט לשאשא ביטון בקבינט: "אל תגידי אי אפשר, הייתי שר חינוך"

לכתבה המלאה
ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
דאגה מהמתווה. היערכות לחזרה לבתי הספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ב', הורה ממעלה אדומים, אמר כי "הוראות הקבינט ברורות לשונית, אך לא החלטיות וניתנות לשינוי בין רגע. לא ברור לנו, ההורים, אם תיפתח שנת הלימודים או לא ואם נצטרך להיערך לסידור כזה או אחר לילדים. האם תתקיים הוראה מרחוק? באילו תנאים?".

"אין לנו ההורים את הכלים לבצע חישובים וסטטיסטיקות בנוגע לאחוז המתחסנים בגילאי התיכון. כמו כן מקומם לחשוב שבאוכלוסיית אנשים החינוך ותומכי ההוראה קיימים כאלה שאינם מחוסנים ומסרבים להיבדק", הוסיף. "במצב הקיים התמונה ממשיכה להיות מלאת ערפל, לא בהירה ורבים סימני השאלה בה. אחרי חודשיים של חופשה היינו מצפים לסימן קריאה אחד לפחות".

"הבת הגדולה שלנו לא מחוסנת וזה מדאיג אותי. איך החיים שלי ייראו? איך ההתנהלות תהיה בבוקר? איך אני עושה לה את הבדיקות? אני לא חושבת שהם יודעים מה הם עושים באמת בקבינט", הוסיפה חן, אם לשלושה מתל אביב שילדיה לומדים בבית ספר יסודי, הביעה דאגה מתכנית הלימודים.

"אני בחששות מהחיים פה", אמרה. "נמאס לי שאני לא יכולה להחליט דברים לבד על הילדים שלי. אני לא מבינה איך היום שלי הולך להיראות. הגענו כבר למחשבות לרדת מהמדינה".

ישיבת הממשלה. משרד החוץ, ירושלים 8 באוגוסט 2021. רויטרס
"לא חושבת שהם יודעים מה הם עושים". ישיבת הממשלה, החודש/רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, נשאל הבוקר בריאיון ל-103FM על סוגיית התו הירוק למורים שהעלתה סגנית יו"ר הנהגת ההורים, ואמר כי ייתכן שייאלצו לצאת לחל"ת. מלבד טענה זו, עלו שאלות על הפתרון לגילוי תלמיד מאומת. בשלב זה הוחלט כי במקרה זה כל הכיתה תיכנס לבידוד של שבוע, אך במערכת החינוך החרדית, שנפתחה שבועיים לפני הכללית, ההנחיה לא מיושמת.

המתווה קובע כי כיתות ח'-יב' בערים אדומות בהן שיעור המחוסנים יהיה נמוך מ-70% יעברו ללמוד באופן מקוון. אולם במשרד החינוך יבקשו זמן למצות את החיסונים בבתי הספר כדי להגדיל את אחוזי ההתחסנות בכיתות, במטרה לעכב את ההחלטה להעביר את הכיתות בערים האדומות ללמידה מרחוק כך שתחל מאוחר מ-1 בספטמבר.

גם היום הלחץ והעומס מורגש במתחמי פיקוד העורף, אך לעומת אתמול, האפליקציה לרישום אליהן - עובדת. מה-9 באוגוסט עד ה-22, נבדקו 54,675 ילדים, מתוכם יש רק 13% שנמצאו חיוביים מאלו שאינם מחוסנים או מחלימים. ו-16% כולל המחלימים, המחוסנים והנבדקים סרולוגית. זאת, לאחר שבתחילת המבצע במשרד החינוך והבריאות צפו שיהיה 20% חיוביים לכל הפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully