וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "נשקול את ביטול הבדיקות הסרולוגיות"

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 10:34

בריאיון ל-103FM הבהיר פרופ' נחמן אש כי אם יימשך שיעור הבדיקות הנמוך, ייתכן שהמשרד ימליץ על ביטול המשך מבצע הבדיקות הסרולוגיות. על החלטת הקבינט בדבר תחילת הלימודים: "מורים שלא יתחסנו או ייבדקו - לא יילמדו, ייתכן שיצטרכו לצאת לחל"ת"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (שני) כי ביטול מבצע הבדיקות הסרולוגיות יעלה על הפרק אם שיעור החיוביים ימשיך להיות נמוך. בריאיון ל-103FM, הסביר אש את ההחלטות שהתקבלו בדיון הלילי בקבינט הקורונה, ואמר כי ייתכן שמורים שיסרבו להתחסן או להיבדק לא יקבלו משכורת או ייאלצו לצאת לחל"ת.

"אם יהיו 5% חיוביים נצטרך לשקול אם להמשיך במבצע הזה כי זה מספר נמוך מאוד. עד עכשיו בחברה החרדית ראינו סביב 15% שזה גם לא מספר גבוה. כשנראה שהנתונים בקביעות כאלה נצטרך לחשוב אם נכון להמשיך", אמר. עם זאת, ציין כי שיעור החיוביים הנמוך נובע גם מהעובדה שהבדיקה נערכת רק למי שלא ידוע אם התחסן או החלים מהנגיף.

נחמן אש, שרון אלרעי פריי בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מבצע הבדיקות הסרולוגיות ייפסק? אש ואלרעי פרייס/ראובן קסטרו

אש התייחס לקריסת אפליקציית התורים לבדיקות ולשיבושים נוספים שדווחו עם פתיחת המבצע אתמול. "צריך לקחת את הזמן בזה, זה מבצע גדול מאוד לעשות את הבדיקות לכל התלמידים. התחלנו במערכת החרדית בשבועיים האחרונים ועכשיו ההרחבה היא למספרים הרבה יותר גדולים. צריך סבלנות, זה ייקח את הזמן שלו".

"ההיערכות הייתה יחסית מאוחרת בשביל פתיחת הלימודים במערכת החרדית, אני מקווה שנצליח להשתלט על זה", אמר לאחר החלטת קבינט הקורונה על פתיחת הלימודים כסדרם. "אני רואה סימני התמתנות, מקווה שכך נמשיך לראות. אני מקווה שההיערכות לפתיחת הלימודים הכללית תהיה טובה יותר".

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה אישר: שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר

לכתבה המלאה
מתחם הבדיקות הסרולוגיות לילדים, קרל נטר ירושלים, 22 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
מבצע הבדיקות הסרולוגיות, אתמול/TPS, שלו שלום

בנושא התו הירוק למורים אמר כי "צריך לחייב את המורה או להתחסן או להיבדק פעם בשבוע או פעמיים, אם לא, הוא לא יכול להמשיך ללמד. לא סגור מבחינת מה קורה איתו אבל הוא לא יכול להמשיך ללמד. עדיין לא סגור אם יקבל משכורת או לא, ייתכן שיצטרך לצאת לחופשה ללא תשלום. המטרה החשובה היא שלא יהיה מקור להדבקה של התלמידים והתלמידים לא ידביקו אותו. מה שנדרש לא כל כך מסובך, אם הוא עומד בסירובו להתחסן הוא צריך לעשות בדיקה כפי שעושים כל התלמידים".

מנכ"ל משרד הבריאות נשאל על מניעת הגעה לבית ספר מתלמידים, והבהיר כי "יש חוק חינוך חובה והתלמיד ימשיך לבוא לבית הספר. אנחנו לא רוצים לפגוע בתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully