וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח בין בנט לשאשא ביטון בקבינט: "אל תגידי אי אפשר, הייתי שר חינוך"

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 14:15

שרת החינוך טענה כי אין אפשרות להחיל תו ירוק על צוותי הוראה ב-1 בספטמבר משום שאין מספיק מורים מחליפים. רה"מ סירב לקבל את דבריה, והוסיף כי הממשלה "שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מועד פתיחת הלימודים בהתאם לתחלואה". שקד התנגדה למתווה: "מסוכן מדי"

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון התווכחו הלילה (שני) בדיון קבינט הקורונה על חובת תו ירוק למורים בפתיחת שנת הלימודים. "אי אפשר לעשות תו ירוק ל-1 בספטמבר, אין לנו מורים מחליפים", אמרה שאשא ביטון. "את נגד, וזה בסדר, אבל אל תגידי אי אפשר. הייתי שר החינוך", ענה בנט, ושרת החינוך הסבירה: " אני לא נגד, אנחנו רק צריכים לדעת לעמוד מאחורי זה".

למרות שהשרים החליטו על חזרה לבתי הספר ב-1 בספטמבר, ראש הממשלה אמר כי המועד עשוי להשתנות. "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את ההחלטה בהתאם לתחלואה", הבהיר בדיון. בנט ביקש שההחלטה תוכל להתקבל בפורום קטן מהקבינט והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי השיב כי "ניתן בהחלטה טלפונית".

ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את החיסון השלישי נגד קורונה 20 אוגוסט 2021. ראובן קסטרו
שומר את האפשרות לשנות את מועד הלימודים. בנט/ראובן קסטרו

בדיון הקבינט השמיעו חלק מהשרים קולות נגד פתיחת הלימודים כסדרם. "צריך להגדיר תו ירוק לחיסון שלישי. מסוכן מדי לפתוח בספטמבר, צריך עוד זמן לחסן", אמרה שקד. שר המשפטים גדעון סער הסביר: "זו לא החלטה קלה אבל אני רואה בזה עוצמה של חברה. לא יכול להיות שיש הופעות, חתונות, לא מצמצמים התקהלויות אבל נמנע פתיחה של בתי הספר", ואלקין התריע: " אנחנו באשליה של ירידה. הכי קריטי זה קצב ההתחסנות בבוסטר. ככל שנרד בגיל יהיה פחות שיתוף פעולה. זה ישפיע על התו הירוק".

מנכ"ל משרד החינוך אמר כי "צריך להיערך לזה ולקחת בחשבון שיהיו עובדים שיילכו הביתה" בעקבות החלת התו הירוק על מורים. "צריך להחליט מה עושים עם מי שיסרב להיבדק או להתחסן. אנחנו חושבים שמי שמסרב צריך לחול עליו בכלל שהוא לא מקבל שכר בתקופה שהוא בבית וזה צריך להיות זהה לכלל המגזר הציבורי".

יפעת שאשא ביטון בפתח ישיבת הממשלה. משרד החוץ, ירושלים 22 באוגוסט 2021. אמיל סלמן, מערכת וואלה!
מתנגדת לתו הירוק למורים. שאשא ביטון/מערכת וואלה!, אמיל סלמן

מלבד פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר, השרים החליטו הלילה כי התלמידים יתחסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים, ולראשונה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה ועל הצוותים המטפלים במערכת הבריאות.

לפי מתווה הלמידה שנקבע, כיתות ח'-יב' בערים אדומות בהן שיעור המחוסנים יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמוד באופן מקוון. עוד החלט כי ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן (מהירה) שתוצאתה שלילית.

הקבינט אישר גם את מתווה הסדרת טיסות חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, לפיו הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה, ושוב בטרם העלייה למטוס בדרכם חזרה לארץ.

ברשויות רבות תהו על החלטת הקבינט. "אם ביטלו את כל הסנקציות מערים אדומות מדוע החליט הקבינט להשאיר אותן במערכת החינוך של יישובים אלו. לא ברור", אמר ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו. "עם זאת ההחלטה של הממשלה לפתוח את שנת הלימודים במועדה היא החלטה אמיצה. ההבנה שצריך לחיות לצד המחלה משמעותית ביותר ומהווה שינוי ברור מהמדיניות הקןדמת והמבולבלת של לימודים מכוונים קפסולות, גילאים כאלו גילאים אחרים, תו ירוק תו סגול למידה לסירוגים למידה משולבת ועוד. אנחנו ראש העירים, היינו צריכים מורה לנבוכים בין כל התקנות. ההבנה המרכזית היא שיש צורך בלקיחת אחריות אישית. ושעל כל אחד להישמר להיבדק להתחסן זו הדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully