וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי בחיפה טען: "הוא תקף אותי בסכין"; המשטרה: רצח מתוכנן

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 13:44

החוקרים טענו כי דמיטרי יגורוב בן ה-36 עדיין היה בחיים לאחר שגאורגי ז'לקוב בן ה-61 ירה בראשו, אך זה נמנע מלהזעיק את כוחות ההצלה, ועשה זאת רק לאחר ששוחח טלפונית עם בת זוגו. ז'לקוב חשוד גם בשיבוש מהלכי חקירה. בית המשפט: "החשוד קשר עצמו באופן מובהק להמתה"

מעצרו של גאורגי ז'לקוב, תושב שכונת הדר הכרמל בן ה-61 החשוד כי ירה למוות אתמול (שבת) בבוקר בדייר שהתגורר אצלו, דמיטרי יגורוב בן ה-36, הוארך הבוקר בשמונה ימים. ז'לקוב החזיק בנשק ברישיון כיוון שעבד כמאבטח בכרמלית. חוקרי המשטרה טענו כי ז'לקוב ירה בראשו של יגורוב בכוונה תחילה על מנת לגרום למותו.

עוד טענו החוקרים כי יגורוב עדיין היה בחיים אף שז'לקוב ירה בראשו, אך האחרון התעכב במכוון עד שהזעיק עזרה והודיע למשטרה על שהתרחש. על פי החשד, הוא עשה זאת רק לאחר ששוחח עם בת זוגו בטלפון.

ז'לקוב לא הכחיש כי ירה ביגורוב, שהיה בעל עבר פלילי שדר ברחוב עד ששיכן אותו ז'לקוב בדירתו, אלא שהוא טוען להגנה עצמית. לדבריו, יגורוב היה "תחת השפעת סמים, תקף אותי בסכין וניסה לחטוף ממני את האקדח". שוטרים שהגיעו לדירה אכן מצאו את הסכין המדוברת, אך חוקרי המשטרה חושדים כי גרסתו של ז'לקוב בדויה, וכי הוא שתל את הסכין בזירה.

המשטרה עצרה בן 61 בחשד לירי בבן 40 ברחוב נורדאו בחיפה, 21 באוגוסט 2021. דוברות משטרת ישראל
בית המשפט ציין כי "החשוד קשר עצמו באופן מובהק להמתה". השוטר בזירת האירוע/דוברות משטרת ישראל

בנוסף לעבירת הרצח לאחר תכנון, המשטרה מייחסת לז'לקוב גם עבירת שיבוש מהלכי חקירה. גופתו של יגורוב נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר ובשל כך טרם נקבע מועד לוויתו. בית משפט השלום בחיפה לא נעתר לבקשת הסנגוריה הציבורית לשחרר את המאבטח החשוד. הוא קבע כי קיים חשד סביר הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו וכי עוצמתו של החשד הסביר, בשלב זה, מבוססת.

בית המשפט קבע כי בחקירתו קשר ז'לקוב "את עצמו באופן מובהק להמתה". בית המשפט גם סירב להוצאת צו איסור פרסום על פרטים מזהים של ז'לקוב, וקבע כי לא מצא טעם של ממש המצדיק זאת. "הטענות אותן העלה הסנגור, בכל הכבוד הראוי, אינן שונות מעניינו של כל חשוד אחר ואין בהן לכשעצמן כדי להצדיק איסור פרסום או סטיה מהכלל", ציין השופט זיו אריאלי.

עו"ד אולג פרגין, סנגורו של ז'ליקוב, ציין כי הוא משתף פעולה עם חוקריו. "מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי שעובד כמאבטח" אמר פרגין והוסיף כי "הוא מסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully