וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת פלסטינים: מועד פינוי מטע הזיתים מתקרב - מבלי שהוקצאה קרקע חלופית

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 19:49

בעלי המטע "משק אחיה" טוענים כי על המדינה לדחות את פינויו עד לכשימצאו חלופות מתאימות עבורם. הסאגה המשפטית בנושא החלה בבקשה ל"צו שימוש מפריע" שהגישו פלסטינים לפני 12 שנים, המסמיך את ראש המינהל האזרחי לפנות יישוב לצורך שימור הסדר

מטע הזיתים של "משק אחיה" בבנימין ייעקר ממקומו על ידי המינהל האזרחי, זאת בעקבות עתירה שהוגשה על ידי פלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע. כעת, לקראת מועד הפינוי, טוענים בעלי המטע כי בהתאם לפסיקת בג"ץ, המורה למדינה לבחון חלופות מתאימות, יש לדחות את הפינוי עד להקצאת קרקע חקלאית חלופית עבורם.

תחילתה של הסאגה המשפטית, שהובילה באחרונה להחלטת בג"ץ להורות על פינוי מטע של כ-37 אלף עצים בשטח המתפרס על כ-170 דונם, נעוצה בבקשה ל"צו שימוש מפריע" שהגישו פלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע לפני כ-12 שנים.

בתגובה טענו בעלי המטעים הישראלים כי הם רכשו את הקרקע מידי אדם בשם בעז מלט בשנת 2006, ולטענתם, הוא רכש זכויות בקרקע לאחר שעיבד בה כרמים. לא רק זאת, אלא שהוא עיבד את הכרמים במשך תקופה של 10 שנים - דבר המקנה לו בעלות לפי חוק הקרקעות העות'מאני.

מטע זיתים, שייעקר ממקומו ב-10 באוקטובר 2021 ביהודה ושומרון בשל עתירת פלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע.. ., מערכת וואלה!
המינהל האזרחי קבע כי לצורך שימור הסדר על בעלי המטעים להתפנות. המטע "משק אחיה"/מערכת וואלה!, .

בהמשך הדיון המשפטי, דחתה ועדת הערערים של המינהל האזרחי חלק מטענות הבעלות על הקרקע של המתנחלים וחלק מהטענות של הפלסטינים, אך קבעה כי תוקפו של צו שימוש מפריע עומד בעינו, ועל בעלי המטעים להתפנות.

"צו שימוש מפריע" הוא צו מנהלי המסמיך את ראש המינהל האזרחי לפנות כל יישוב המצוי בקרקע שאינה בבעלות המדינה לצורך שימור הסדר וקיום ממשל תקין.

על אף שמועד הפינוי, ה-1 באוקטובר, מתקרב, ולמרות הוראתו של בג"ץ למדינה לבחון חלופות מתאימות, "לרבות פינוי של החלקות מרצון" - טוענים בעלי המטע והחקלאים, כי במינהל האזרחי נערכים לעקירת המטע בימים הקרובים ללא מתן פתרון חלופי עבורם.

עוד בוואלה!

ברקע תכנית הבנייה ביו"ש: הנהגת המתנחלים תיפגש עם המינהל האזרחי

לכתבה המלאה
מטע זיתים, שייעקר ממקומו ב-10 באוקטובר 2021 ביהודה ושומרון בשל עתירת פלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע.. ., מערכת וואלה!
נערכים לעקירת המטע ללא מתן פתרון חלופי לחקלאים. מטע הזיתים/מערכת וואלה!, .

דוד זיצר, מנכ"ל משק אחיה, אמר כי "בגלל צו דרקוני שהמציאו משפטני המינהל האזרחי ושכולם מודים היום שהוא בלתי מוסרי בעליל - עומדים לעקור כמחצית מהמשק החקלאי שלנו". לדבריו, "הניסיון הנואל של המינהל לעקור את המשק בהפתעה בעיצומה של תקופת הבציר ובעת שהם דנים עימנו על מתווה פשרה על מנת לצמצם את הפגיעה במשק הינה לא פחות מחרפה לאומית. אני קורא לציבור הרחב להגיע ולהגן בגופו על המטעים ועל החקלאות ביהודה ושומרון. היכן שתעבור המחרשה שם יעבור הגבול".

במינהל האזרחי סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully