וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקריאה טרומית הצעת חוק החלת הריבונות ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 21:21

לפי ההצעה, החוקים והריבונות של ישראל יחולו על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ושר המשפטים יהיה רשאי להתקין תקנות בכל הנוגע לביצוע החוק. תמכו בה 50 ח"כים לעומת 64 שהתנגדו. "ממשלת בנט-לפיד הוכיחה היום פעם נוספת שמדובר בממשלת שמאל"

מליאת הכנסת דחתה היום (שלישי) בקריאה טרומית את הצעת חוק החלת הריבונות של מדינת ישראל בחבלי יהודה והשומרון. ההצעה הובאה על ידי ח"כ מיקי זוהר, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ שלמה קרעי. בהצבעה שמית תמכו 50 מול 64 שהתנגדו.

לפי ההצעה, החוקים והריבונות של מדינת ישראל יחולו על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ושר המשפטים יהיה רשאי להתקין תקנות בכל הנוגע לביצוע החוק, לרבות זכויות וחובות, באישור ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

ח"כ מיקי זוהר אמר על ההצעה כי היא "שוב תראה ותחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו, מי מאמין בדרך שלו, ומי האופורטוניסט ומי זה שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו". הוא הוסיף, "אני אבין ואני אקבל את זה כשמנסור עבאס ורע"ם יצביעו נגד החוק, אבל כשהימין בממשלה הזו יצביעו נגד החוק הזה הם יוכיחו לציבור פעם נוספת שהם באו לכנסת בשביל ג'ובים, בשביל תפקידים, בשם האופורטוניזם, לא בשם מהאידיאולוגיה ולא בשם הערכים".

"יש היום אזרחים סוג א' שגרים בין גדרה לחדרה, אזרחים סוג ב' שגרים בפריפריה, ואזרחים סוג ג' שגרים בהתיישבות ביהודה ושומרון שחוקי מדינת ישראל לא חלים עליהם, רק באישור של אלוף הפיקוד", הצטרף ח"כ שלמה קרעי, "זו התנהלות שמתאימה למדינה תחת שלטון צבאי ולא מתאימה למדינה דמוקרטית".

מליאת הכנסת 27 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בהצעה תמכו 50 מול 64 שהתנגדו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתגובה להצעת החוק שר המשפטים גדעון סער אמר כי זוהר יכול היה להביא את הצעת החוק כבר בתקופת ממשלת נתניהו וממשל טראמפ, אך לא עשה זאת, על אף שההצעה היתה זוכה לרוב בכנסת. "יתרה מכך," הוסיף סער, "כל ילד יודע שנתניהו, כשהגיע להסכמים המדיניים עם איחוד האמירויות, התחייב רוה"מ כתוארו דאז בפני הממשל האמריקאי להשעות למספר שנים את נושא הריבונות."

בתגובה להפלת חוק החלת הריבונות אמר יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, כי "ממשלת בנט-לפיד הוכיחה היום פעם נוספת שמדובר בממשלת שמאל רעה. הממשלה שהבטיחה להיות "עשר מעלות ימינה" הפילה לפני זמן קצר הצעת חוק שנועדה להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". הוא המשיך, "נפתלי בנט וגדעון סער, שהבטיחו לשמור על ערכי הימין חשפו היום שוב את פרצופם האמיתי כשהפילו את החוק החשוב הזה. אנו נעשה הכל כדי להפיל את ממשלת השמאל, ולהחליף אותה בממשלה לאומית אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully