וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הבטיח להשיב את כל האמריקנים מאפגניסטן: "נחזיר אתכם הביתה"

עודכן לאחרונה: 21.8.2021 / 10:16

בנאומו בבית הלבן הסביר ביידן כי הרכבת האווירית מאפגניסטן היא מהמורכבות והמסוכנות שנעשו, והזהיר את טליבאן כי ארה"ב ערוכה לכל איום טרור נגד אזרחיה. עוד התחייב לסייע לבני בריתה האפגנים שמנסים להימלט מארצם, והודה כי הפינוי האווירי לא היה מתאפשר בלי סיוע קטארי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח בנאום שנשא אמש (שישי) כי יחזיר הביתה את כל האזרחים השוהים כעת באפגניסטן, וכן אזרחים אפגנים שסייעו לכוחות ארצות הברית בלחימה. עם זאת, הוא הזהיר כי משימת הפינוי מסוכנת.

בנאומו בבית הלבן אמר ביידן כי פינוי האמריקנים מאפגניסטן, הנעשה במטוסים, הוא מהגדולים והמורכבים שנעשו, ואמר כי ארצות הברית נערכת לכל איום טרור פוטנציאלי בשדה התעופה בקאבול ובסביבתו. "אני לא יכול להבטיח מה תהיה התוצאה הסופית, אם לא יהיה סיכון או אובדן חיים", אמר ביידן והוסיך כי "אני יכול להבטיח שאגייס את כל המשאבים הנחוצים".

בנאום הודה ביידן לאמיר קטאר תמיד בן חמד אל-ת'אני על ה"תמיכה הנדיבה בזמן שאנו מפנים אלפי אנשים מאפגניסטן". עוד הוסיף כי "הפינוי האווירי לא היה מתאפשר ללא סיוע מוקדם של קטאר מעליות האוויר "לא היו אפשריות ללא התמיכה המוקדמת של קטאר".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן על מאמצי הפינוי מאפגניסטן, 20 באוגוסט 2021. רויטרס
"נחזיר אתכם הביתה". ביידן בנאום בבית הלבן, אמש/רויטרס

מכשול עיקרי בפינוי הוא סוגיית חילוצם של אזרחים אפגנים, בני בריתם של ארצות הברית, שעתה מנסים להימלט מנקמת טליבאן. לדברי ביידן, ישנו קושי לברר מי הוא בן ברית ומי פשוט מעוניין לברוח מהמדינה. כך או כך, ביידן הבטיח לפנות אפגנים שסייעו לארצות הברית כשם שיפנו אמריקנים.

לדבריו, כ-13 אלף בני אדם פונו מאפגניסטן במטוסים צבאיים של ארצות הברית מאז 14 באוגוסט, וכ-18 אלף מאז סוף יולי. הוא ציין כי רק מיום חמישי פונו 5,700 אנשים. היום האחרון לפינוי נקבע ל-31 באוגוסט, אולם ביידן ציין השבוע כי הכוחות האמריקניים עשויים להתעכב שם אם יהיה צורך בכך.

בהמשך התבקש הנשיא להסביר את הערכתו השגויה בדבר מהירות ההשתלטות של טליבאן על אפגניסטן, ואת תכנונו הלקוי של הפינוי. "יהיה מספיק זמן לבקר את המהלך כשהמבצע יסתיים", אמר בתגובה.

עוד בוואלה!

ביידן: אפגניסטן נפלה מהר ממה שציפינו - אך אני עומד מאחורי ההחלטה לסגת

לכתבה המלאה

מוקדם יותר שוחח ביידן עם ראש ממשלת איטליה מריו דראגי עם ראש ממשלת איטליה על המצב באפגניסטן. השניים סיכמו על גיבוש אסטרטגיה משותפת להתמודדות עם המשבר באפגניסטן, וכי ידונו בנושא בוועידת מנהיגי מדינות ה-G7 שתיערך בשבוע הבא. מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו גם ב"חשיבות המשך התיאום הצבאי והאזרחי בין שתי המדינות בקאבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully