וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לחיוב בהוצאות וזימון לשימוע: עוד צרות לראש העיר חיפה

20.8.2021 / 18:00

קליש בחרה שלא להגיע לישיבה שהיא עצמה זימנה עם מועצת העיר, ולאחר מכן היא זומנה לשימוע על ידי המשרד להגנת הסביבה בגין הפרת החוק למניעת מפגעי אסבסט. חברי המועצה דורשים "לחייב אותה בכסף" בשל היעדרותה מהישיבה, ומהמשרד להגנת הסביבה נמסר: האסבסט לא הוסר כנדרש

חברי "מועצת השינוי" בעיריית חיפה דורשים לחייב את ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם בהוצאות בגין אי-הופעתה לישיבת מועצת העיר השבוע. קליש זימנה את הישיבה המיוחדת שלא מן המניין, חברי המועצה המתינו לה, אולם קליש עצמה בחרה להיעדר ממנה. הם מכנים את השתלשלות האירוע במילים "מחדל" ו"גחמותיה הילדותיות". במקרה אחר השבוע, המשרד להגנת הסביבה זימן לשימוע את ראש העיר, על רקע מפגעי האסבסט בבית הספר "ליאו בק" בעיר.

במכתב ששיגרו תשעה מהם לממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא, בשם כל שמונה עשר החברים במועצה, הם דורשים את התערבותו המידית "הן בשיחה עם ראש העיר והן בחיובה האישי על רקע מעשיה, בכדי לסייע בידינו שלא להמשיך הפגיעה בחיפה ובתושביה". הם טוענים כי חיובה האישי של ראש העיר בגין ההוצאות שנגרמו לעירייה על התייצבות העובדים לישיבה שבוטלה, הכרחי בנסיבות העניין, לאור "התנהלותה הכושלת והנפסדת של ראש העיר, שסיבות ילדותיות ופוליטיות גרידא הביאו לביטול הישיבה".

ראש עיירת חיפה, עינת קליש-רותם במהלך ועידת החדשנות בתל אביב 15 באוקטבור 2020. -, פלאש 90
צרות מכל הכיוונים. קליש רותם/פלאש 90, -

הם מציינים כי לישיבה שזומנה על ידי ראש העיר התייצבו עובדי העירייה: דובר, יועצת משפטית, ראש מנהל תפעול, מזכירת המועצה, צלם עירוני וכן שלושה עובדים נוספים האמונים על הצגת הנושא. עוד התייצבו מנכ"לית חברת "יפה נוף", היועץ המשפטי של החברה ועוזר המנכל"ית. כן התייצב לישיבה נציג חברת ההקלטות, חברה חיצונית הנותנת שירותי הקלטה ותמלול לעירייה כמו גם תגבור של שומרים מהעירייה. המשמעות היא, כי מספר רב של עובדים התייצבו בשעות שמשולמות שעות נוספות לחינם, ושבו לביתם לאחר שראש העיר וממלאי מקומה לא נכנסו לאולם.

לדבריהם, "למרבה הצער, ראש העיר רואה בקיומו של החוק המלצה בלבד, מתעלמת מכך כי יכולה לזמן ישיבות מועצה שלא מן המניין רק אחת לחודש, לא טורחת להגיע לישיבות שהיא מזמנת ומהתלת ב-30 חברי מועצה משל הייתה מנהלת חברה פרטית שלה ולא גוף עירוני גדול. לא למותר לציין, כי יחסה של ראש העיר למועצת העיר ולישיבותיה, מלוות לא אחת בזלזול תוך שהיא לא טורחת להתייצב לישיבות ונותנת לממלא מקומה לנהלן או שעוזבת אותן במפגין כדי לא להתמודד עם ביקורת".

"מי שישלם המחיר היקר אלו הם תושבי חיפה שראש העיר משחקת במשחקי ילדים מעל גבם", מלינים חברי המועצה של קליש רותם בפני הממונה על המחוז במשרד הפנים.

גם במשרד להגנת הסביבה רוצים תשובות להתנהלותה של ראש העיר השנויה במחלוקת. מוקדם יותר השבוע, על רקע מפגעי האסבסט בבית הספר "ליאו בק", המשרד להגנת הסביבה זימן אותה לשימוע בגין הפרה של החוק למניעת מפגעי אסבסט, המורה על פינוי אסבסט פריך מותז ממבני ציבור ובגין הפרת הצו המנהלי שהוצא לעירייה בראשותה.

עוד בוואלה!

מכתב חריף נגד ראש עיריית חיפה: "דורשים מקליש להסיק מסקנות ולפנות את מקומה"

לכתבה המלאה
בניין עיריית חיפה. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
כ-30 חברי מועצה חיכו לקליש. בניין עיריית חיפה/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

השימוע צפוי להתקיים ביום שלישי הבא. במשרד להגנת הסביבה אומרים כי הזימון לשימוע נשלח לאחר שמנהל המחוז הוציא צו מנהלי לעירייה בשל החשש שזו לא תבצע את הסרת האסבסט בהתאם לתאריך שנקבע בחוק. "בכל פעם, העירייה מציינת סיבה אחרת הגורמת לעיכוב ההליך - אף אחת מהן אינה מוצדקת בעיניי המשרד", מסרו מהמשרד להגנת הסביבה. "האסבסט הפריך בבית הספר ליאו בק עודנו מצוי בשימוש בניגוד לחוק, והוא לא הוסר כנדרש, והדבר יוצר פוטנציאל לחשיפת התלמידים לאסבסט". במשרד להגנת הסביבה אומרים כי "העירייה לא העבירה כל התייחסות לצו, לא הסירה והטמינה את האסבסט עד למועד הקובע והמשיכה לעשות שימוש באסבסט הפריך".

על פי המשרד להגנת הסביבה, הועבר למשרד החינוך תקציב של עשרה מיליון שקל למטרה זו - מחצית מהסכום הועבר לבית הספר "ליאו בק" בחיפה. "את התקציב ניתן היה לנצל לטובת ביצוע העבודות כבר בשנה הקודמת", מציינים שם ומדגישים כי "העירייה טרם פירסמה מכרז ולא בחרה בקבלן ביצוע, וממילא לא הוגשה תכנית סופית לממונה עם בקשה להיתר עבודת אסבסט שהיא תנאי מחייב לביצוע העבודות".

בווידאו: דיון בביהמ"ש בעניין כינוס מועצת העיר חיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

ראש העיר מפנה את האצבע המאשימה לעבר מתנגדיה במועצת העיר וטוענת כי כל תהליך החלפת הגג התעכב לאור סירובם של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה, לאשר את התקציב לפרויקט. בהודעה מטעמה מסרה: "עד עצם הרגע הזה הם ממשיכים לשחק משחקים ונמנעים מלאשר את התקציב למטרה זו". לדברי העירייה, היא הנחתה את מנכ"ל בית ספר "ליאו בק" לפעול על פי צו מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, וכי לצורך כך העמידה העירייה לפנים משורת הדין לרשות בית הספר מבנים חלופיים. "העירייה לא תסכים לכל הפרה של הצו וככל שמנהל המחוז לא יסכים להאריך את מועד הצו, יפתחו תלמידי בית הספר "ליאו בק" את שנת הלימודים במבנים חלופיים אותם העמידה העירייה לרשות בית הספר".

אך למרות טענות הנגד של ראש העיר, מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה פנה ספציפית לגבי סילוק האסבסט מבית הספר עוד באוגוסט 2020, בעוד שמועצת העיר הפכה לעומתית רק ביולי 2021. לפני שנתיים, באוקטובר 2019, כבר שלח המשרד לכל הרשויות במחוז חיפה הנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully