וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב חריף נגד ראש עיריית חיפה: "דורשים מקליש להסיק מסקנות ולפנות את מקומה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 14:00

במכתב עליו חתומים רוב חברי המועצה, דורשים הבכירים מראש העירייה קליש-רותם להדיח את שני סגניה ולמנות סגנים מטעמם. זאת, בהמשך להתבטאויות של כמה מקרוביה של קליש ביניהם סגנה, עו"ד דוד עציוני, שהתפטר מתפקידו עוד טרם המהלך המדובר. "שגיתי בציפיותיי ממך", אמר

17 חברי מועצת העיר חיפה חתמו היום (ראשון) על מכתב בו הם דורשים מראש העיר ד"ר עינת קליש-רותם להדיח את שני סגניה ולמנות סגנים מטעמם. הדרישה באה בישיבה מיוחדת, שם הם כינו את התנהלות קליש כ"כישלון קולוסאלי" בניהול העיר והחיים בה. "ענייני העירייה בכל תחומיה מנוהלים באופן לקוי", נכתב.

בנוסף הם העלו טענות קשות נגדה ונגד הסגנים ש"מזניחים תחומים מהותיים במערך החיים בעיר, לא מבצעים את עבודתם כראוי ומונעים את התפתחות העיר וגידול בהכנסותיה, ומן הצד השני מגדילים את הוצאות העיר שלא לצורך, בין אם בפעולות שנועדו לקדם את ראש העיר ולא את התושבים ובין אם בשל ניהול כושל שמביא לבזבוז כספים".

מנכ"ל עיריית חיפה לשעבר ומזכיר מחוז חיפה במפלגת העבודה, ישראל סביון, קרא הבוקר לקליש "להחזיר את המנדט למפלגת העבודה שמימנה את בחירתה".

ראש עיירת חיפה, עינת קליש-רותם במהלך ועידת החדשנות בתל אביב 15 באוקטבור 2020. -, פלאש 90
טרם השיבה לטענות. קליש/פלאש 90, -

"אנחנו לא מוכנים לתת לעיר להתדרדר עוד", אמרה לוואלה! סופי נקש, חברת מועצת העיר מסיעת "יונה יהב וצעירי חיפה", אחת החתומות על הקריאה וממובילות המהלך. "התושבים ומועצת העיר איבדו את האמון בקליש ובעירייה שבראשותה כפי שמשרדי הממשלה איבדו את האמון בה. החלטנו לעשות מעשה". גם צביקה ברבי מסיעת "אכפת לי מתושבי חיפה" שבקואליציה של קליש חתם על המכתב היום. הוא טען בפני וואלה! כי "כבר מזמן הקואליציה התאדתה, ולקליש נשארו רק ממלאי מקום והסגנים שלה".

לדבריו, "גם מהם לא מקבלים תשובות. ראה תופעת חזירי הבר שהיא הזניחה מאז נבחרה, ראה את מצב הכבישים, הרווחה, החינוך. אני במליאה בשם הבוחרים שלי והם מלינים למה אין טיפול ואני עצמי לא מקבל תשובות וגם לא יכול להבין. אף שר לא נכנס פה להשקיע, את זה היא הצליחה לעשות במאה אחוז".

"אני מאד מקווה שהרס העיר יסתיים, ומהר", אמר לוואלה! ראש העיר הקודם, יונה יהב, שאינו שולל התמודדות בבחירות הבאות.

ואכן, הדברים באים על רקע אי שביעות גוברת בעיר מתפקודה של קליש, שהביאו ביום חמישי את סגנה, עו"ד דוד עציוני, להתפטר מתפקידו עוד טרם המהלך המדובר, המבקש את הדחתו ואת הדחת הסגנים לזר קפלון ושהירה שלבי. עציוני שבמכתב התפטרותו הודיע לקליש חד וחלק כי "שגיתי בציפיותיי ממך ומהתנהלות עיריית חיפה בהנהגתך", טען כי "העירייה הפכה לקן צרעות פוליטי של חשדנות, עיסוק בטפל ולא בעיקר, ומשמשת תשתית לניהול מערכה נגד יריבים פוליטיים במקום לפעול למען העיר חיפה ותושביה".

עוד בוואלה!

"עיריית חיפה הפסיקה את הדילול, אך לא נקטה צעדים להורדת כמות חזירי הבר"

לכתבה המלאה
ראש עיריית חיפה יונה יהב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
יתמודד בבחירות הבאות?. יהב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לדבריו, "רוב פעילות העיר סובבת סביב התעסקות בנושאים שאינם משרתים את תושבי העיר, ובמקרים רבים עוסקים בחלומות שאינם ניתנים להגשמה במקום במהות ובחיים עצמם". הוא הוסיף כי "החל מהיום אפעל כחלק מהאופוזיציה להחלפתך ולהחלפת הנהלת העירייה הנוכחית". לאחר מכן, הכריז כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות העיר בבחירות הבאות.

עציוני מציין את "הטיפול הלקוי בנושא חזירי הבר, הטיפול הלקוי בנושא הלכלוך המתגלגל ברחובות עירנו, הריסת כל קשר עם השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה שכל כך נחוץ לפיתוחה של עיר, סגירת עסקים אדירה בעיר ואי טיפול בעסקים הקטנים הגוססים, המשך בריחת צעירי העיר ללא חיפוש פתרונות יצירתיים לתעסוקה עבורם, פגיעה מהותית בנושא החינוך על היבטיו השונים, הברחת יזמים מהעיר בכל התחומים: הייטק, פיתוח, מסעדנות, בניה ועוד, הרס תחום תיירות הפנים והחוץ, הסבת כספים רבים עבור מנהלת 2030 במקום ליעדם עבור תיקון ובניית כבישים ותשתיות. ישנם עוד נושאים רבים שהיריעה קצרה מלהכיל".

אדם מחנה בחניה של ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם 11 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
טרם נראתה בבניין. רכב אחר במקום החניה השמור לקליש בבניין העירייה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

קודם לכן, בישיבת מועצת העיר האחרונה, הצביעה מליאת המועצה בעד קריאה לראש העיר להתפטר מתפקידה ולאפשר בחירות חדשות. זאת, בהצעה לסדר של חבר סיעת הירוקים, אביהו האן, שלוותה במעין נאום "אני מאשים" של עשר דקות. "קליש כשלה ופגעה בחיפה, היום התחלנו את המהלך להחלפתה. האחריות למצב הקשה אליו התדרדרה העיר מוטלת על ראש העיר, אשר אינה מסוגלת לנהוג כאדם בוגר ולקחת אחריות על מעשיה", אמר האן.

ההצעה נתקבלה במליאת המועצה ברוב של שבעה נגד שישה חברים. קליש עצמה בחרה להעדר מהישיבה. גם הבוקר רכבה אינו במקום החנייה השמור לה ועובדים אומרים כי טרם נראתה בבניין העירייה.

"רוב ברור של חברי מועצת העיר מבקשים לחולל שינוי בניהול העיר והתרבות הפוליטית הכושלת שהנחלת", כתבו הבוקר בפנייתם חברי מועצת העיר המהווים רוב מבין 31 חברי המליאה והם טוענים כי "הדחת הסגנים תחסוך לעירייה מיליוני שקלים בשנה".

לדבריהם, בחלוף כמעט שלוש שנים מעת תחילת כהונתה של קליש ב-2018, שביעות הרצון ממנה בקרב תושבי העיר בשפל שלא ידעו כמוהו. בנוסף, החתומים על מכתב "קואליציית הרוב", או "מועצת השינוי והשפיות", כפי שהם מכנים את עצמם, טוענים כי התנהלות העירייה בראשות קליש פוגעת באופן ישיר בעיר וכי "ענייני העירייה בכל תחומיה מנוהלים באופן לקוי, חסר, לא מקצועי, באנדרלמוסיה גדולה, כאשר יד ימין אינה מוצאת את יד שמאל, והכל תוך שסע עמוק בין סיעות המועצה השונות".

הם מסרו כי התאגדו במטרה לעצור את הפגיעה של ראש עיריית חיפה בתושבי העיר: "תפקדינו לבלום את ההידרדרות של עיריית חיפה בכל תחומי החיים של התושב: בעיית החזירים, אבדן הפרויקטים הגדולים, תרבות פוליטית אלימה הפוגעת בשמה הטוב של חיפה, חינוך, ניקיון ועוד. כל אלה הביאו את רוב חברי מועצת העיר בחיפה משבע סיעות שונות, בכדי להוציא את ניהול העיר הכושל מידיה של עינת קליש ואנשיה. אנו דורשים מקליש להסיק מסקנות ולפנות את מקומה".

מטעמה של קליש לא נמסרה התייחסות לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully