וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לראש העיר חיפה: חברי מועצת העיר פיטרו את סגניה בשכר

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 12:54

חברי המועצה התכנסו לדיון והצביעו ברוב גדול על פיטוריהם של שני הסגנים בשכר המקורבים לקליש-רותם. "תם עידן המשכורות הפוליטיות של קליש ומקורביה", נמסר מטעמם. הישיבה התקיימה לאחר שביהמ"ש המחוזי דחה עתירה של ראש העיר נגד קיומה, ופסק לה הוצאות בסך 12 אלף שקלים

בווידאו: דיון בביהמ"ש בעניין כינוס מועצת העיר חיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

חברי מועצת עיריית חיפה התכנסו הערב (ראשון) לדיון מיוחד בו הצביעו לפטר את סגניה בשכר של ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם. בישיבה, שכונסה על ידי חברי מועצת העיר המכנים עצמם "מועצת השינוי", הוחלט על פיטוריהם של לזר קפלון ושהירה שלבי ברוב של 18 חברים, לעומת חבר אחד שהתנגד ושניים שנמנעו.

"תם עידן המשכורות הפוליטיות של קליש ומקורביה, הגיע הזמן לשינוי", נמסר מטעם חברי המועצה. "הניהול הכושל והתרבות הפוליטית המכוערת של קליש פגעו בשמה הטוב של חיפה ותושביה. טוב תעשה קליש אם היא תסיק את המסקנות ותפנה את מקומה". עוד מסרו כי "את מיליוני השקלים שנחסוך מהמשכורות הפוליטית של קליש נשקיע בחינוך, בתרבות ובניקיון העיר שהפכה מוזנחת בתקופת קליש".

דיון קואליציית השינוי נגד ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם. בימ"ש המחוזי, חיפה, 18 ביולי 2021. יואב איתיאל
נפסקו לה הוצאות בסך 12 אלף שקלים. קליש-רותם במהלך הדיון בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

יו"ר סיעת הירוקים בעירייה, אביהו האן, מסר כי "במקרים מסוימים יש מידה של הנאה ביכולת לומר ליריבים פוליטיים 'אמרנו לכם', לא היום, ערב תשעה באב. יש דרך לנהל מחלוקת, להקשיב גם למי שלא מסכימים איתו, כמה מאכזב שראש העיר, בחרה להיעדר מהישיבה. זה כבר הפך לדפוס שראש העיר לא מגיעה למועצת העיר, היא פשוט לא מתמודדת".

הישיבה התקיימה לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה דחה בשעות הצהריים את עתירתה של קליש-רותם וממלא מקומה נחשון צוק, נגד קיומה של ישיבת המועצה של העירייה. בשל החלטתו לדחות את העתירה של קליש-רותם, הורה נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, על מחיקת העתירה שהגישו חברי מועצת העיר בנושא בשבוע שעבר מאחר וזו התייתרה. השופט פסק כי קליש-רותם וצור יחויבו בהוצאות משפט בסך 12 אלף שקלים.

"למען הסר ספק יובהר, כי לגוף העניין העתיד להתברר בפני מועצת העיר בדיון שיתקיים בשעה 18:00 בית המשפט אינו מביע כל עמדה", נכתב בפסק הדין.

דיון קואליציית השינוי נגד ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם. בימ"ש המחוזי, חיפה, 18 ביולי 2021. יואב איתיאל
חברי המועצה צפויים להחליט על פיטוריהם של סגניה בשכר של קליש-רותם. הדיון בביהמ"ש, היום/יואב איתיאל
בניין העירייה חיפה 18 ביולי 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
"ראש עיר שמחרימה את התושבים ואת מועצת העיר צריכה להסיק מסקנות". עיריית חיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"עיניהם של כל תושבי חיפה נישאות לישיבה הדרמטית שתתקיים הערב שבה יקבעו פניה העיר חיפה לשנים הבאות", אמרו ב"מועצת השינוי" לאחר מתן פסק הדין. "הצדק ניצח. עתירת הסרק של ראש העיר נכשלה ולא בכדי בית המשפט הטיל עליה הוצאות. ניפגש היום בשעה שש לישיבת מועצת העיר", הוסיפה עו"ד שרית גולן שטיינברג מהקואליציה של קליש-רותם, שעכשיו היא אחת מראשי המורדים בה.

"את הכסף שקליש-רותם מבזבזת על משכורות פוליטיות למקורבים אנחנו רוצים להשקיע בחינוך טוב יותר, בתרבות עשירה ומגוונת ובצרכי התושבים", מסרו אז "ממועצת השינוי". "מצופה מקליש-רותם להגיע לישיבת המועצה ולכבד את הרוב של תושבי חיפה, את הרוב במועצת העיר. ראש עיר שמחרימה את התושבים ואת מועצת העיר צריכה להסיק מסקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully