וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרג מסמכותו בשריפה וביקש סיוע בינלאומי: השר לביטחון הפנים זעם על נציב הכבאות

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 20:33

לטענת בכירים במשרד, שמחי חרג מסמכותו כשדיבר על סיוע בינלאומי בכלי התקשורת במהלך השריפה שהשתוללה השבוע. זאת, ללא עדכון מקדים מול גורמי המשרד. לדבריהם, הבקשה לסיוע הייתה צעד יחצ"ני מול ראש הממשלה והציבור. "עסק במרדף אחר קרדיט". השר בר לב מכחיש

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב זעם על נציב הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, על כך שלא עדכן אותו על הכוונה לבקש סיוע בינלאומי לכיבוי השריפה בהרי ירושלים - כך אמרו היום (חמישי) לוואלה! בכירים במשרד לביטחון הפנים.

לטענת הבכירים, שמחי חרג מסמכותו כשדיבר על סיוע בינלאומי בכלי התקשורת במהלך השריפה שהשתוללה השבוע. "שמחי עסק במרדף אחר קרדיט", אמר בכיר במשרד. "הבקשה לסיוע בינלאומי היא צעד יחצני מול ראש הממשלה והציבור. לא היה שום צורך מבצעי אמיתי, אומנם האירוע היה גדול וקשה, אך לא יצא מכלל שליטה".

אחד מהלקחים המרכזיים מאסון הכרמל היה שיתוף פעולה בין הארגונים ופיקוד אחוד על האירוע. "כבר בתחילת האירוע בחרו בכיבוי והצלה להקים את החפ"ק המבצעי סמוך אך בנפרד מחפ"ק המשטרה. למרות שמפקד מחוז ירושלים של המשטרה פיקד על האירוע וביצע הערכות מצב, בכבאות סירבו לקחת בהן חלק וניצב תורג'מן שוויתר על האגו היה מגיע לחפ"ק שלהם", אמרו גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק בשיחה עם וואלה!.

השריפה באיזור ירושלים מעל מושב גבעת יערים 
16 באוגוסט 2021. שלומי גבאי
מתיחות מאחורי הקלעים. שמחי ובר-לב/שלומי גבאי

אירוע נוסף אותו מציינים בכירים במשרד לביטחון הפנים הוא הערכת מצב שהתקיימה בהשתתפות ראש הממשלה, ובה לדברי גורמים שנכחו בפגישה הפתיע נציב הכבאות את הפורום ואת השר לביטחון הפנים בהודעה שביקש סיוע בינלאומי. זאת, ללא עדכון מקדים מול גורמי המשרד לביטחון הפנים וללא תיאום עם השר, שנזף בו על כך בזמן הערכת המצב.

עוד מוסיפים הגורמים ששמחי עסק בלהראות לכולם שהוא "בעל הבית" ודאג לצאת באופן קבוע וחד-צדדי בפרסומים לתקשורת ובמסיבות עיתונאים כשהוא שם את עצמו במרכז.

עוד בוואלה!

השריפה בהרי ירושלים ממשיכה להשתולל; ישראל פנתה ליוון וקפריסין כדי לבחון קבלת סיוע אווירי

לכתבה המלאה
תיעוד: כך החלה שריפת הענק בהרי ירושלים/צילום: השומרים

לעומת זאת, גורמים אחרים במערכת אכיפת החוק מתחו ביקורת חריפה על המשטרה וטענו שהיא זאת שעסקה ביחסי ציבור. "מי שכיבה את האש ועשה את העבודה האמיתית בשטח הם לוחמי האש ולא השוטרים. מי שעבד הכי קשה במשטרה זה אנשי היח"צ והדוברות".

אתמול פורסם בחדשות 12 כי המפכ"ל יעניק צל"שים לשוטרים שעסקו בפינוי בית החולים "איתנים". גורם במערכת אכיפת החוק מתח ביקורת על ההחלטה: "מעולם לא הוענקו צל"שים בזמן שבשטח הכבאים עוד נלחמים באש. בשום אירוע מבצעי בהיסטוריה של המדינה לא הוענקו צל"שים בצורה כזו נמהרת ובלי לתחקר לעומק את מה שבאמת קרה שם. זה ברור שזה נועד לצורכי יח"צ".

מכבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "התפתחות האש לכיוון בית החולים הדסה בירושלים ביום השני למבצע חייבה היערכות בכל עוצמה אפשרית כפי שגם ציין ראש הממשלה נפתלי בנט בדבריו "יש ספק -אין ספק". הנציב היה מתואם במהלך כל ימי הלחימה עם השר לביטחון פנים שאף ליווה מקרוב את מאמצי הכיבוי. הפעלת מנגנון לבקשת סיוע בינלאומי קבועה במשרד לביטחון הפנים לאחר בקשת הנציב. רב טפסר שמחי פעל תמיד במקצועיות ובנחישות לטובת אזרחי ישראל".

מלשכת השר לביטחון הפנים נמסר: "תפקודו של רב-טפסר דדי שמחי ושל כב"ה כולה במהלך מבצע 'מגן הרים' היה לעילא ולעילא. לכל אורך האירועים הקשים בהרי ירושלים הוא והשר לבט"פ שמרו על קשר רציף במתרחש. השר שהה בחפ"ק שעות ארוכות בכל יום מימי הבעירה ויצא למספר סיורים משותפים בשטח עם נציב כב"ה, והתרשם מקרוב מהאירועים בשטח וממפגש בלתי אמצעי עם לוחמי האש בשטח. במהלך השעות הקשות של היום השני לשריפות העלה הנציב את הבקשה לסיוע בינלאומי בצינורות המקובלים - ומתוך חשש כן כי יש בכך צורך. הנ"ל נעשה גם ע"פ הנחייתו המפורשת של רה"מ, שלא להסס לפעול וגם לפנות לגורמים בינ"ל, גם אם יתברר בדיעבד שבפועל לא נוצר צורך בכך. הנציב לא ננזף על ידי השר בשום שלב והוא אף זכה לדברי שבח על התנהלותו מהשר ורה"מ. אין, ולא הייתה, לשר בר-לב כל ביקורת על תפקודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully