וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מטיילים ישראלים באיסלנד חלו בקורונה, 3 הובהלו בטיסה לארץ

18.8.2021 / 16:41

30 מטיילים ישראלים נמצאו חיוביים לקורונה במהלך טיול באיסלנד. שלושה מהם, ששניים מהם במצב קשה ואחד בינוני, הובהלו בטיסה חזרה לארץ לקבלת טיפול רפואי. השאר, ללא תסמינים, נותרו באיסלנד בבידוד בבית מלון. אחת המטיילות: "זו חוויה, אנחנו מנסים להוציא את הטוב מזה"

קבוצה של כ-30 מטיילים ישראלים נדבקה בקורונה במהלך טיולה באיסלנד, כשאחד נמצא במצב קריטי, אחד במצב קשה ואחד נוסף במצב קל-בינוני. השאר חולים ללא תסמינים. חברת הביטוח "הראל" החליטה בתגובה למקרה לשגר מטוס חילוץ ועליו צוות רפואי מיוחד ולהביא לישראל את שלושת החולים.

עמיקם (אבא של מירב) ועירית, שלוש פעמים חוסנו, חלו בקורונה באיסלנד והוטסו הלילה ארצה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
עמיקם (אבא של מירב) ועירית. חוסנו שלוש פעמים, חלו בקורונה באיסלנד והוטסו הלילה ארצה./מערכת וואלה!, אתר רשמי

המטוס יצא אמש (שלישי) מהארץ, לאחר התייעצויות רפואיות שנערכו בין חברת הראל לגורמי רפואה בארץ ובאיסלנד. אל הטיסה התטרפו גם צוות רפואי בליווי ציוד מציל חיים הכולל מנשמים ודיפבולטורים למען הענקת טיפול רפואי לאורך הטיסה, ונחת הלילה בשדה התעופה בן גוריון.

החולים, שנחתו הלילה, הובהלו ישירות מנמל התעופה לבתיהם ולבתי החולים במרכז הארץ, בהתאם למצבם, לפי הנחיות משרד הבריאות ולצורך המשך טיפול רפואי.

מטוס חילוץ רפואי של חברת הביטוח הראל עם נחיתתו בנתב"ג לאחר שחילץ שלושה מטיילים ישראלים אשר חלו בקורונה 18 באוגוסט 2021. IMA הטסות רפואיות, אתר רשמי
המטוס עם הצוות הרפואי הממוגן/אתר רשמי, IMA הטסות רפואיות
מטוס חילוץ רפואי של חברת הביטוח הראל עם נחיתתו בנתב"ג לאחר שחילץ שלושה מטיילים ישראלים אשר חלו בקורונה 18 באוגוסט 2021. IMA הטסות רפואיות, אתר רשמי
אחרי דיונים בין גורמי רפואה בארץ ובאיסלנד, המטוס החילוץ המריא/אתר רשמי, IMA הטסות רפואיות

"היה פחד", סיפרה מירב, שחולצה הלילה מאיסלנד עם קרובי משפחה לאחר שחלו שם בקורונה במהלך טיול מאורגן של קבוצת מטיילים ישראלית, "זו לא מחלה נעימה, ידוע שהיא מתעתעת וידוע שהתדרדרות יכולה לבוא בהפתעה. למזלנו בסופו של דבר אצלנו המצב השתפר"

החולים הגיעו משתי קבוצות מטיילים, אחת מהן הייתה קבוצה של החברה הגאוגרפית, ובה אנשי אקדמיה ותיקים המטיילים יחד שנים רבות. מירב בת ה-56 הייתה בקבוצה הזו עם בן זוגה, עם אביה ובת הזוג שלו. בנוסף למירב חלו בקורונה גם האב בן ה-85 מירושלים, בת הזוג שלו והבת של מירב. זאת על אף שהם כולם היו מחוסנים שלוש פעמים, מלבד מירב, שהייתה מחוסנת פעמיים.

"הטיול היה מדהים והיינו אמורים לסיים אותו ב-12 לאוגוסט, ואז יום לפני השיבה לארץ עשינו את הבדיקות ואז התברר ששבעה מתוך חמישה עשר המטיילים, כולל המדריכה, חיוביים", היא מספרת לוואלה! "האיסלנדים המקסימים שמו אותנו בבית מלון על חשבונם, אבל אצל אבא שלי התופעות הלכו והתגברו ומצבו הורע. אז בהחלטה משותפת העבירו אותו לבית חולים. הרופאים והאחיות האיסלנדים נתנו שירות ויחס נפלאים".

על החילוץ סיפרה, "למזלנו מצבו של אבא אפשר את הטסתו. אמבולנס הסיע אותנו לבסיס צבאי, שם העלו אותנו ישר על מטוס של ישראייר שהגיע מהארץ עם צוות רפואי שדאגו לנו כל הזמן. כל אנשי הצוות היו ממוגנים. נחנו בשלוש לפנות בוקר בנתב"ג, שם כבר חיכה לנו אמבולנס. רופא מהטיסה נסע עם אבל שלי והביא אותו הביתה, שם הוא ישהה עכשיו".

שאר חברי הקבוצה שנדבקו בקורונה ללא תסמינים ,ישהו בבידוד באיסלנד בהתאם לנהלי הבריאות של איסלנד ושל ישראל עד להחלמתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully