וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות על מתחמי בדיקות הקורונה: "הפכו למקור הדבקה, מה שקורה שם מזעזע"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 11:47

עם כניסת התו הירוק לתוקף, הורים רבים הגיעו עם ילדיהם להיבדק כדי לקחת אותם למקומות הבילוי השונים. אלא, שחלקם גילו בהפתעה שעליהם לשלם, ואחרים מתחו ביקורת על ההתנהלות ועל הזמן שצריך להמתין עד קבלת תשובה: "אמרו עד שעה, מחכים כבר יותר משעה וחצי"

מתווה ההגבלות החדש נכנס הבוקר (רביעי) לתוקף, והורים רבים הגיעו עם ילדיהם למתחמי הבדיקות השונים כדי שיוכלו לקחת אותם למקומות הבילוי השונים. אלא, שרבים מהם תיארו בלאגן רב במתחמים והביעו כעס על ההתנהלות.

ח', אב שהגיע עם ילדיו ללונה פארק בתל אביב, אמר לוואלה! כי "מה שקורה בבדיקות מזעזע. פשוט לא התארגנו כמו שצריך. אנחנו קבענו תור מראש ושילמנו דרך האתר, אבל שהגענו לשם ראינו תור עצום והבנו שייקח לפחות שעה רק להיכנס. כולם שם נדחפים. יש שם צעקות ודחיפות, לא נעים מה שקורה שם.

"מתחם הבדיקות פשוט הפך למקור להבדקה, יש כמויות של אנשים. זה חממת הדבקה כרגע", הוסיף האב, שכמו רבים הופתע לגלות שמתחמי מד"א הסמוכים גובים תשלום על בדיקות לילדים: "הן היו אמורות להיות חינמיות וגבו מאיתנו 52 שקלים לכל בדיקה".

בווידאו: מתחם בדיקות קורונה מהירות בגני יהושע/צילום: ראובן קסטרו

במקביל, אזרחים מתלוננים על משך הזמן עד שתוצאות הבדיקות מתקבלות. שני מיקי, תושבת רמת הגולן, הגיעה במיוחד לתל אביב כדי לבלות עם הנכדים בלונה פארק: "לקחתי אותם לבדיקות, נרשמו מראש הלכנו וזה עבר מאוד מהר. באנו לכייף בלונה פארק, אבל אנחנו עדיין ממתינים לתשובות. אמרו עד שעה ועכשיו הודיעו שיכול לקחת עד שעה וחצי, כי זה היום הראשון ויש להם עומסים".

אכיפת התו הירוק בלונה פארק (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
זמן רב עד קבלת תשובה, אכיפת התו הירוק בלונה פארק, היום/ראובן קסטרו
מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם הקניות בגני יהושע, הבוקר/ראובן קסטרו

הבוקר, תושבי המרכז שהגיעו למתחם הבדיקות של מד"א בגני יהושע, הופתעו לגלות שהם נדרשים לשלם עבור בדיקות קורונה לילדים בגילאי 12-3 שאינם יכולים להתחסן - בניגוד לכללי המתווה שנכנס לתוקף בלילה.

במסגרת המתווה הורחב התו הירוק כך שיחול על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר, כבר מגיל שלוש. המשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו להיבדק במימון פרטי.

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם הקניות בגני יהושע, הבוקר/ראובן קסטרו
מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם הקניות בגני יהושע, הבוקר/ראובן קסטרו

ואולם, כשהגיעו למתחם, הופתעו התושבים לגלות כי הם בכל זאת חייבים לשלם על הבדיקות. "אתה אמרת לי שזה יהיה בחינם היום", הטיחה אחת מהן בנציג מד"א, שהשיב לה: "זה השתנה ב-01:25 בלילה. באזור הצפון והדרום מגן דוד זכו, באזור תל אביב מי שזכה זו חברה אחרת, מה אני יכול לעשות עם זה? זה לא בידינו, אני מתנצל".

יודגש, כי החברה שזכתה במכרז באזור המרכז היא איכילוב-וול, המפעילה באזור שלל עמדות בדיקות לילדים בחינם, כנדרש על פי המתווה. אף שלא זכה במכרז, ארגון מד"א מפעיל באזור מתחמי בדיקות משלו - ובהן הארגון כן דורש תשלום עבור הבדיקות לילדים.

לרשימת נקודות הבדיקה של איכילוב-וול באזור המרכז
רשימת עמדות הבדיקה המהירות של מד"א בתשלום ברחבי הארץ
מוקדי בדיקות מהירות ללא תשלום של מד"א לילדים בגילאי 12-3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully