וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה דנה במתווה הגבלות הקורונה החדש; פרויקטור הקורונה: "אנחנו במלחמה אמיתית"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 18:53

התקנות שנכנסו לתוקף הלילה שונו שעות בודדות לפני יישומן בפועל בעקבות ביקורת של חברי הוועדה. בכנסת דנו במתווה המחודש, הכולל את הרחבת של התו הירוק על רוב ענפי המשק, החלת התו הסגול על קניונים ומרכזי מסחר, והגבלות התקהלות שונות

שידור חי: ועדת החוקה דנה בהגבלות החדשות (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

ועדת החוקה דנה הבוקר (רביעי) לדיון בתקנות הקורונה החדשות, שנכנסו הלילה לתוקף. המתווה שאושר לבסוף שונה שעות בודדות לפני יישומו בפועל, בעקבות דיון שקיימו במהלך הלילה ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ. זאת, לאחר שחברי כנסת בוועדת החוקה, כמו גם בעלי עסקים, הביעו הסתייגויות מחלק מהסעיפים - בעיקר בשל הבדיקות התכופות לילדים. הבוקר, המתווה המתוקן שכבר נכנס לתוקף יועלה מחדש על שולחנה של ועדת החוקה.

"אנחנו נמצאים במלחמה אמיתית, זה מצב קריטי", אמר בפתח הדיון פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא. "התחלואה הולכת ועולה יום אחר יום. הנתונים הבוקר הם מראים שיש 900 חולים מאושפזים בבתי החולים מקורונה, מתוכם 95 במצב קריטי ו-17 מהם מחוברים לאקמו. מול זה, נעשים צעדים מאד גדולים, עושים עבודה גדולה לנסות לבלום אותה" [כלומר: את התחלואה - י"א].

בווידאו: פרויקטור הקורונה בדיון בוועדה החוקר מגדיר את ההתמודדות מול הקורונה "מלחמה"/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה
כינוס ועדת החוקה דנה במתווה הגבלות הקורונה 18 באוגוסט 2021. יעקב אליאך, דוברות הכנסת
"אנחנו נמצאים במלחמה אמיתית". כינוס ועדת החוקה, היום/דוברות הכנסת, יעקב אליאך

בין אלו, הדגיש הפרויקטור את החיסון השלישי. "עברנו את ה-1,150,000 איש שקיבלו את המנה השלישית של החיסון. לא ראינו תופעות לוואי שונות מהמנות הקודמות. אין מבין החולים הקשים בבתי החולים אנשים שקיבלו שלוש מנות חיסון", אמר.

"אנחנו במצב מצוין שיש לנו חיסונים זמינים במלאי אבל רק החיסון עצמו אינו מספיק", הדגיש פרופ' זרקא. "אנחנו במרוץ נגד הזמן. השבועיים הקרובים זה זמן קריטי וייתכן שהנגיף ינצח אותנו וניאלץ להגיע לסגר שבו לא יוצאים יותר מ-100 מטר מהבית. מלבד החיסונים, צריך לעשות צעדים נוספים כמו ההגבלות שנכנסו לתוקף הלילה. אני חשבתי שצריך להחמיר יותר - חתונות צריכות להתקיים עם 100 איש, לא ב-500 ובוודאי לא באלפים כמו בחברה הערבית".

עוד בוואלה!

לאחר שינויים שהוכנסו ברגע האחרון: הגבלות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה

ההגבלות החדשות כוללות את הרחבת התו הירוק, כך שיוחל על רוב ענפי המשק. זאת, לרבות ישיבה במסעדות בפנים וגם בחוץ, כניסה לבתי האבות, אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי קלאב, בתי תפילה בהם ישנם 50 מתפללים ומעלה, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות תיירותיות ופארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי בקייטנות ללא לינה לא יחול התו ירוק ולכן לא יידרשו בדיקות. זאת, בניגוד למחנות הקיץ של תנועות הנוער, בהן הן כן יידרשו.

התו הסגול יוחל בקניונים, מרכזי מסחר, חנויות, גנים לאומיים, שמורות הטבע ומתחמים נוספים שבהם מתקיימת קבלת קהל, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד מאה מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מקומות שבהם יחול התו מחויבים לשלט את המקום עם הסברים לגבי ההנחיות, ולמנות ממונה קורונה.

בכל הקשור להגבלת התקהלות, נקבע כי באירועים פרטיים או בבתים, שבהם לא חל תו ירוק, יוכלו להתכנס עד מאה איש במקום פתוח ועד 50 איש במקום סגור. באירועים המוניים, בהם אין מקומות ישיבה מסומנים, יוכלו להתקהל עד 1,000 איש בחלל סגור ועד 5,000 בחלל פתוח. באולמות וגני אירועים יוכלו להתכנס עד 500 איש במקום פתוח ועד 400 איש בחלל סגור. עם זאת, הוחלט כי ההנחיות לגבי התקהלויות באולמות וגני אירועים ייכנסו לתוקף ביום ראשון הבא, על מנת לאפשר לציבור זמן להיערכות.

התו הירוק יוחל מגיל שלוש, והמשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות.

בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים מבדיקות, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. הם יוכלו להיבדק ב-220 עמדות בדיקה מהירות שייפרסו ברחבי הארץ, כשעל הבדיקה להיות בתוקף של 24 שעות מרגע הבדיקה ועד לכניסה לאירוע או למקומות שבהם נקבע כי יש להציג את התו הירוק. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו להיבדק במימון עצמי.

לרשימת נקודות הבדיקה של איכילוב-וול באזור המרכז
רשימת עמדות הבדיקות המהירות של מד"א בתשלום ברחבי הארץ
מוקדי בדיקות מהירות ללא תשלום של מד"א לילדים בגילאי 12-3

פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, פברואר/ראובן קסטרו

ניתן לבצע בדיקות קורונה מהירות במתחמי הבדיקות של מד"א במחיר של 52 שקלים. בדיקות PCR בקופות החולים הן בחינם עבור כל הגילאים. מבחינת תוקף הבדיקות, בדיקות PCR תקפות ל-72 שעות, בעוד בדיקות מהירות (אנטיגן) תקפות ל-24 שעות. יש לציין כי בדיקות מהירות תקפות רק עבור התו הירוק, ולא מהוות פטור מבידוד.

בכניסה לבתי מלון ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה לכל משך החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל או בתחנות פיקוד העורף - ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully