וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שינויים שהוכנסו ברגע האחרון: הגבלות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף

18.8.2021 / 6:30

ההגבלות כוללות את הרחבת התו הירוק כך שיוחל על רוב ענפי המשק, הפעלת תו סגול בקניונים ומרכזי מסחר והגבלת התקהלויות. כמה מהסעיפים שונו שעות לפני יישומן בפועל, לאחר שח"כים בוועדת החוקה ובעלי עסקים הביעו הסתייגויות, בעיקר בשל הבדיקות התכופות לילדים | מדריך

הגבלות התו הירוק המורחב והתו הסגול נכנסו הלילה (רביעי) לתוקף, זאת לאחר שכמה מסעיפי המתווה שונו שעות בלבד לפני יישומו בפועל. ההגבלות החדשות כוללות את הרחבת התו הירוק, כך שיוחל על רוב ענפי המשק, לרבות ישיבה במסעדות בפנים וגם בחוץ, שימוש בבריכות השחייה וכניסה לבתי האבות. התו הסגול יופעל בקניונים, מרכזי מסחר, גנים לאומיים ושמורות הטבע.

המתווה עבר שינויים בעקבות דיון שקיימו במהלך הלילה ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, לאחר שחברי כנסת בוועדת החוקה, כמו גם בעלי עסקים, הביעו הסתייגויות בשל חלק מהסעיפים, בעיקר בשל הבדיקות התכופות לילדים. ההגבלות יועלו הבוקר לאישור ועדת החוקה, לאחר שכבר נכנסו לתוקף הלילה בחצות.

בווידאו: משרד הבריאות מזהיר מפני זן חדש של קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

התו הירוק יורחב ויוחל על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. התו הירוק יוחל מגיל שלוש, והמשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות.

בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו להיבדק במימון פרטי. באזור המרכז חברת איכילוב-וול היא זו שזכתה במכרז ומספקת בדיקות בחינם לילדים, ואף שארגון מד"א מפעיל באזור מתחמי בדיקות משלו - הוא דורש בהן תשלום עבור בדיקות לילדים, בניגוד לשאר המתחמים של מד"א בצפון ובדרום.

לרשימת נקודות הבדיקה של איכילוב-וול באזור המרכז
רשימת עמדות הבדיקה המהירות של מד"א בתשלום ברחבי הארץ
מוקדי בדיקות מהירות ללא תשלום של מד"א לילדים בגילאי 12-3

ניתן לבצע בדיקות קורונה מהירות במתחמי הבדיקות של מד"א במחיר של 52 שקלים. בדיקות PCR בקופות החולים הן בחינם עבור כל הגילאים. מבחינת תוקף הבדיקות, בדיקות PCR תקפות ל-72 שעות, בעוד בדיקות מהירות (אנטיגן) תקפות ל-24 שעות. יש לציין כי בדיקות מהירות תקפות רק עבור התו הירוק, ולא מהוות פטור מבידוד.

בכניסה לבתי מלון ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה לכל משך החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל או בתחנות פיקוד העורף - ללא תשלום.

עוד בוואלה!

ברגע האחרון: דיונים על שינוי מתווה התו הירוק בבריכות, באטרקציות ובמסעדות

לכתבה המלאה
אנשים עם מסיכות נגד קורונה, קניון הזהב, ראשון לציון, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הגבלות התו הירוק המורחב והתו הסגול נכנסו לתוקף/ראובן קסטרו

ילדים בגילאי שלוש עד 12 יוכלו להיבדק בבדיקות מהירות ב-220 עמדות שייפרסו ברחבי הארץ. על הבדיקה להיות בתוקף של 24 שעות מרגע הבדיקה ועד לכניסה לאירוע או למקומות שבהם נקבע כי יש להציג את התו הירוק.

מתוך 220 עמדות מד"א לבדיקות מהירות שנפתחו, ישנן שלוש עמדות מרכזיות בתל אביב: אחת בגני יהושע, אחת בנמל יפו ואחת ברחוב יגאל אלון 60. בירושלים נפתחו עמדות בפסגת זאב, ברחוב סיירת דוכיפת 4, ברחוב המ"ג 7, במקור חיים ובמתחם הסינמה סיטי.

בחיפה נפתחו עמדות בגראנד קניון וברחוב יצחק שדה 10, בנוסף לשלוש עמדות בקריות. עוד עמדות מד"א לבדיקות מהירות שנפתחו בערים מרכזיות ברחבי הארץ: באילת - בשדרות התמרים, באשדוד - ברחוב הרפואה 1, בבאר שבע - ברחוב סוקולוב 4, בטבריה - בבית בנדל ובבימת העיר, וכן במתחם סינמה סיטי גלילות.

באילו מקומות יופעל התו הירוק?

אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי קלאב, בתי תפילה בהם ישנם 50 מתפללים ומעלה, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות תיירותיות ופארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה. בנוסף, נקבע כי החל מהבוקר גם הכניסה לבתי האבות תתאפשר בהצגת בדיקת קורונה שלילית בלבד.

כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי בקייטנות ללא לינה לא יחול התו ירוק ולכן לא יידרשו בדיקות. זאת, בניגוד למחנות הקיץ של תנועות הנוער, בהן הן כן יידרשו.

מתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה, יולי/ראובן קסטרו

ומה באשר לתו הסגול והגבלת התקהלויות?

התו הסגול יוחל בקניונים, מרכזי מסחר, חנויות, גנים לאומיים, שמורות טבע ומתחמים בהם מתקיימת קבלת קהל, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד מאה מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מקומות שבהם יחול התו מחויבים לשלט את המקום עם הסברים לגבי ההנחיות, ולמנות ממונה קורונה.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפה בדיזנגוף סנטר בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בכל הקשור להגבלת התקהלות, נקבע כי באירועים פרטיים או בבתים, שבהם לא חל תו ירוק, יוכלו להתכנס עד מאה איש במקום פתוח ועד 50 איש במקום סגור. באירועים המוניים, בהם אין מקומות ישיבה מסומנים, יוכלו להתקהל עד 1,000 איש בחלל סגור ועד 5,000 בחלל פתוח.

באולמות וגני אירועים יוכלו להתכנס עד 500 איש במקום פתוח ועד 400 איש בחלל סגור. עם זאת, הוחלט כי ההנחיות לגבי התקהלויות באולמות וגני אירועים ייכנסו לתוקף ביום ראשון הבא, על מנת לאפשר לציבור זמן להיערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully