וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדותיה: ארה"ב הכריזה על מחסור במים וקיצוצים באספקתם

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 7:47

בעקבות המחסור, שלפי גורמים רשמיים נגרם בשל שינויי האקלים, הממשלה החליטה על קיצוץ באספקת המים לכ-40 מיליון תושבים משנה הבאה. הטריגר לקיצוץ הוא ירידה מדאיגה במפלס המים באגם מיד בקולורדו. "ככל הנראה יהיה צורך בפעולות נוספות בזמן הקרוב מאוד"

בפעם הראשונה אי פעם, ארצות הברית הכריזה על מחסור במים בנהר קולורדו, מקור השתייה של מיליונים בדרום מערב המדינה. עקב המחסור, הממשלה החליטה על קיצוץ באספקת המים החל משנה הבאה לכ-40 מיליון איש המסתמכים על מי הנהר.

הקיצוץ באספקת המים, שהוחלט בידי סוכנות המים הפדרלית, מגיע לאחר שמפלס המים באגם מיד, המהווה חלק מנהר קולורדו, ומקור המים הגדול והעיקרי במדינה, ירד בצורה מדאיגה. גורמים רשמיים קשרו את הבצורת ההיסטורית לשינויי אקלים.

כ-40 מיליון איש בארצות הברית ובמקסיקו מקבלים את מי השתייה שלהם מהנהר. אגם מיד, שנוצר ליד
לאס וגאס לאחר בניית סכר הובר, מספק מים לאריזונה, נבדה, קליפורניה ומקסיקו. האגם נמצא כעת בגובה מפלס הכי נמוך שלו מאז נוצר לראשונה בשנות השלושים.

שילוב של שתי תמונות המציגות הבדלים בין דרום אגם מיד על נהר הקולורדו, 27 ביולי, 2021. רויטרס
השלכות ההתחממות הגלובלית. אגם מיד בשנה שעברה והשנה/רויטרס

הסבב הראשון של הקיצוץ באספקת המים, צפוי להשפיע בעיקר על החקלאים באריזונה החל מינואר. נבדה צפויה גם לצמצם את השימוש במים החל מהשנה הבאה, אך גורמים במדינה אומרים כי הם כבר הפחיתו את אספקת המים. אם מפלסו של האגם ימשיך לרדת, צפויים קיצוצים נוספים בשנה הבאה. גורמי מים פדרליים צופים כי עד סוף 2020 יהיה המאגר בקיבולת של 34%.

סגן נציב התיירות, קמיל טוטון, אמר במסיבת עיתונאים שההחלטה להורות על קיצוץ באספקת המים לא התקבלה בקלילות. בנוסף אמר כי "ככל הנראה יהיה צורך בפעולות נוספות בזמן הקרוב מאוד". רוב ארצות הברית המערבית חווה בצורת היסטורית רב שנתית. דוח של האו"ם שפורסם בשבוע שעבר הזהיר כי הבצורת הולכת וגדלה ככל שהכדור הארץ מתחמם.

עוד בוואלה!

האזהרות מתממשות: יולי 2021 הוא החודש החם ביותר בהיסטוריה המתועדת

לכתבה המלאה
שלט המזהיר מפני מים רדודים באגם מיד בארה"ב, 29 ביוני, 2021. GettyImages
צפויה החרפה בנזקי ההתחממות הגלובלית אם לא יהיה שינוי מדיניות. שלט אזהרה מפני מים רדודים באגם מיד/GettyImages

מסקנות הדוח מצאו כי הבצורות שקורות בדרך כלל אחת לעשר שנים, מתרחות עכשיו בתדירות של 70% יותר.

אולם לא כל הבצורת נובעת משינויי אקלים, אך עודף החום באטמוספירה מוציא יותר לחות מהאדמה ומחמיר את הבצורת. העולם כבר התחמם בכ-1.2 מעלות צלזיוס מאז שהתחיל העידן התעשייתי והטמפרטורות ימשיכו לעלות, אלא אם ממשלות ברחבי העולם יבצעו קיצוצים משמעותיים בפליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully