וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון ביקשה שהקבינט יצביע על חיסוני תלמידים בשעות לימודים - וסורבה

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 12:42

לוואלה! נודע כי שרת החינוך העלתה את ההצעה בפורום השרים בשבוע שעבר בניסיון לגרום לשרים לקבל את ההחלטה לחסן בבתי הספר ולהסיט ממנה את האש, על אף שהיא צפויה להיות במיעוט במקרה שההצבעה תצא לפועל. הבקשה נדחתה, ובינתיים בנט ממשיך לנסות להגיע להסכמות דרך דיון

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקשה משרי הקבינט לעלות את נושא חיסוני התלמידים בשעות הלימודים להצבעה, אך נדחתה על הסף - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. דרישתה של שאשא ביטון עלתה במהלך דיון הקבינט בשבוע שעבר, אז השרים עסקו בנושא.

שאשא ביטון תומכת בעמדת אנשי המקצוע שמתנגדת להתחסנות בשעות הלימודים, ואף כינתה זאת כ"פשע". לטענתה, התלמידים לא צריכים לעמוד בלחצים חברתיים להתחסן, וההחלטה צריכה להיות בידי ההורים. עם זאת, במקרה שהשרים יצביעו בעד חיסוני התלמידים בשעת הלימודים, השרה תתגייס למשימה ותאשר את החיסונים.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון במהלך סיעת תקווה חדשה בכנסת 2 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נדחתה על הסף. שאשא ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

במקרה של הצבעה כזו סביר להניח כי שרת החינוך תצביע נגד, אך ישנו רוב בממשלה שתומך בכך, ולכן ההחלטה, ככל הנראה, תעבור. אך במקום זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך לקיים דיונים מתמשכים שאינם מובילים להסכמות.

למרות עמדתה העקרונית של שאשא ביטון על מתווה החיסונים, השרה העלתה פתרון לפיו כל שרי הממשלה יישאו את האחריות על גבם והיא לא תהיה לבד. מנגד, בנט משווע להגיע להסכמות עם שרת החינוך שלו כדי להציג אווירה טובה בממשלה, אולם מסרב לקדם את הצעתה שהיתה עשויה למנוע חיכוכים בין משרד החינוך למשרד הבריאות.

עוד בוואלה!

שבועיים לפתיחת הלימודים: הדיון על החיסונים בבתי הספר הגיע למבוי סתום

לכתבה המלאה
ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מחלוקת על מתן החיסונים בשעות הלימודים/ראובן קסטרו

אתמול סיכמו בנט, שאשא ביטון והורוביץ על עדכון למתווה לפתיחת שנת הלימודים. במסגרת ההסכמות הוחלט כי תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות בהן יש מתחת ל-70% מחוסנים או מחלימים, ילמדו מהבית בלמידה מקוונת. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית חיובית. כיתות א'-ז' יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך".

קודם לכן נקבע כי כל שכבות הגיל יחזרו ללימודים באחד בספטמבר, ללא קפסולות. המתווה כולל בדיקות סרולוגיות, שכבר החלו במגזר החרדי, ובדיקות מהירות למי שבא במגע עם מאומתים, כדי להמשיך בשגרת לימודים ולצמצם את הבידודים למורים ולתלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully